Gå til innhold

- Må tåle et klaps på rumpa


Sør

Anbefalte innlegg

"- Det å gå til en politianmeldelse for et klaps på rumpa, er en total overreaksjon, mener mannsforsker Jørgen Lorentzen."

Kilde: http://aftenbladet.no/magasin/viogvare/article.jhtml?articleID=169649

Hvor mye bør man tåle (enten man er mann eller kvinne, og fra menn eller kvinner) før man anmelder?

Hvis man blir "klapset på rumpa" eller klemt på brystet av noen man ikke liker, er det da greit å "dra til vedkommende så det synger" som et alternativ til å anmelde?

Og hva får folk til å tro at det er OK (eller "morsomt") å klype andre folk på brystet?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Coralin

anmeldelse er litt drøyt, men jeg syntes ikke det er behagelig at noen gjør dette mot min vilje..og er det på en arbeidsplass ser jeg på det som noe som kan anmeldes ja, hvis det forekommer mer enn en gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iznogood

Hvis man blir "klapset på rumpa" eller klemt på brystet av noen man ikke liker, er det da greit å "dra til vedkommende så det synger" som et alternativ til å anmelde?

Jeg ville nok la deg 'hør' småfugglan som søng' om du klemte på meg. Anmelde for noe sånt? Nei, jeg ser det som uvettig bruk av ressurser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

landsbyidioten

Herregud, hvis noen legger en hånd på meg som skal gi meg en følelse av ubehag og begrunner handlingen i at jeg har noe å "lære" eller "forbedre", holder det for meg. Det er vold.

Men en lekekamerat som vil klapse meg her og der i andre øyemed er noe helt annet.... ;)

Hehe

Eh... hei sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på situasjonen og relasjonen mellom folka om dette er greit eller ikke.

Hvis den som klapser ikke slutter med det når andre sier "nei" eller gir uttrykk for at det ikke er OK så er det et overgrep. Ikke verdens største overgrep, kanskje, men man skal respektere folks grenser.

Hvis en ikke blir hørt når en tar opp problemet med vedkommende bør en ta det opp med nærmeste overordnede. Politiet henlegger nok slike saker før en rekker å si "rumpe".

Et velplassert kne sier mer enn tusen ord. (Siste utvei)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville nok ikke gått til noen anmeldelse for at noen klapset meg på rumpa eller grabbet litt etter brystene...men den somn evn. gjør det må vente seg en fik tilbake... Jeg finner meg ikke i slikt....

men politiet har for mange andre alvorlige saker til at et klaps på meg kvalifiserer til etterforskning.

Men i KrF kretser virker kanskje slikt mer støtende...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

landsbyidioten

Herregud, hvis noen legger en hånd på meg som skal gi meg en følelse av ubehag og begrunner handlingen i at jeg har noe å "lære" eller "forbedre", holder det for meg. Det er vold.

Men en lekekamerat som vil klapse meg her og der i andre øyemed er noe helt annet.... ;)

Hehe

Eh... hei sør.

jeg misforsto hele greia.

er det rart jeg ikke er her lenger?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mener jeg

Hadde ikke anmeldt noe slikt som skjedde en gang, nei.. Synes tingene går for langt/vidt nå. Hadde det skjedd flere ganger og jeg ga klar beskjed om at han ikke skulle, hadde jeg nok skudd ham vekk. Lurer på om siste sak var for å sverte mannen? Hvorfor hadde hun ikke gjort det før da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg er da ikke noe persilleblad..

Anmeldelse av slikt blir for latterlig..

Hva folk ønsker å oppnå med rumpeklapsing er meg dog en gåte, like stor som at folk lar seg traumatisere av samme..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg misforsto hele greia.

er det rart jeg ikke er her lenger?

:)

Hei,

Det er hyggelig å se deg her, uansett! :)

Lenge siden sist. Håper det går bra med deg, og at du ikke er fullstendig blåst bort!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den var ny...:)

Jeg er da ikke noe persilleblad..

Anmeldelse av slikt blir for latterlig..

Hva folk ønsker å oppnå med rumpeklapsing er meg dog en gåte, like stor som at folk lar seg traumatisere av samme..:o)

"Jeg er da ikke noe persilleblad.."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Hei,

Det er hyggelig å se deg her, uansett! :)

Lenge siden sist. Håper det går bra med deg, og at du ikke er fullstendig blåst bort!

Med vennlig hilsen

Man kan lett blåse bort i denne vinden...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest den var ny...:)

Å? Hvorfor det? Pleier jeg å fremstå som sensitiv og nærtagen?

Hmpf..

Mente at jeg ikke hadde hørt det om persilleblad før... ikke noe neg. mot deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Mente at jeg ikke hadde hørt det om persilleblad før... ikke noe neg. mot deg:)

Ah.. Har kjent utrykket lenge, trodde alle visste av det..

Og alt var tilgitt;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den var ny...:)

Ah.. Har kjent utrykket lenge, trodde alle visste av det..

Og alt var tilgitt;o)

Godt! Kan ikke ha noen uvenner, vet du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke snerpete

Det kommer vel helt an på settingen. Hvis en typisk maktperson, en overordnet eller leder gjør noe slikt i en setting hvor det kommer helt uventet, ja da ville jeg reagert. Ville nok ikke anmeldt vedkommende, men jeg ville sagt ifra klart og tydelig, og kanskje tatt det opp med noen som var høyere oppe i hiearkiet.

Det er ille med halvgamle gubber som driver og klår på unge jenter, og maktpersoner kan sikkert gjøre det mange ganger uten å få noen reaksjoner. Jeg kan tenke meg at parti som Krf og Frp har en god del av disse halvgamle gubbene med makt, der er det ganske nytt med kvinner i framskutte posisjoner.

På et utested hvor det drikkes og danses og stemningen er høy ville jeg knapt nok leet på øyelokket. Ja, ville selvsagt sagt ifra hvis det var en person jeg aboslutt ikke ønsket skulle ta på meg, men eller er det da bare hyggelig... et kompliment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

landsbyidioten

Hei,

Det er hyggelig å se deg her, uansett! :)

Lenge siden sist. Håper det går bra med deg, og at du ikke er fullstendig blåst bort!

Med vennlig hilsen

blåst bort?

*paranoid*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blåst bort?

*paranoid*

Hei,

Med tanke på hvordan det har blåst her i dag. Det er jo nesten umulig å åpne en utover-hengslet dør når den står mot vinden!

:)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg oppleve at noen begynte på klapse meg på baken eller klemme meg på brystene mot min vilje så hadde vedkommende fått en solid ørefik! Men politianmeldelse for en enkelthendelse er i drøyeste laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...