Gå til innhold

Hvor mye betyr felles religion i et forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et noenlunde likt verdensbilde og livssyn er nødvendig. Det handler om ren trivsel.

Skrevet

Jeg lar kristne være i fred, hvis de ikke forsøker å be for meg eller velsigne meg.

Det er best å la dem være i fred, ja.

Skrevet

Jeg er ateist og kunne aldri vært sammen med en religiøs mann.

Tenker med gru på evt diskusjoner om bryllup, dåp o.l Det har jeg heldigvis sluppet siden gemalen er av samme oppfatning som meg selv.

Skrevet

Jeg hadde nok hatt store problemer med å være sammen med en som var svært ulik meg selv i trosretning. Jeg vil vel karakterisere meg som en sterkt tvilende agnostiker, og hadde taklet veldig dårlig å bo sammen med en veldig religiøs eller en strikt ateist for den del. Jeg er åpen for at det kan finnes løsninger jeg ikke har tenkt på eller føler er riktige for meg.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Hedinger var opprinnelig det ordet jøder brukte om alle osm ikke var jøder.

Men det har blitt til et ord en bruke rlitt i hytt og pine. Enten at en ikke tror på noen gud i det hele tatt, eller den kristne guden.

og dette sier ordboka:

hedning m1 (norr heiðingi, av foreld heden adj, besl med hede, fordi

folk som bodde i udyrkede områder ble senest kristne) hedensk

person; person som ikke tror på Gud drive misjon blant h-ene / han

er en reinspikka h- .

OK

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...