Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjære lege,

Jeg heter Raquel og har en mor som jeg vil gjerne bli frisk.Hun har bare vært hjemme snart 21 år. Hun har sykdom som gjøre henne nervøs. Hun blitt dårlig etter hun har blitt sterilisert hun bor på Filippinene men det er 20år siden hun blitt sterilisert. Hun greier ikke å dra til ant sted kun bare hjemme og til nabo men hun aldri riest så lang. Derfor jeg lure på om det finnest nå medisin som kan gjøre henne bra å ikke bli nervøs når hun skal reise til lang sted? Hun føller også hun må på do når hun skal dra. Jeg har kjøpt noe medisin har i Norge fra naturskemedisin men det hjelper ikke den gir bare mer høyt blodtrykk til min mor. Hvis dere har nå førslag kan dere bare så snill å hjelpe meg jeg vil ikke at min mor skal bare hjemme i helle sitt liv hun blir 47år. Vær så snill å hjelpe meg.

hilsen Raquel

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/116698-nerv%C3%B8s/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Nervøsitet kan føre til at personer kan bli redde for å reise eller til og med bevege seg ut av huset. Noen føler også at de må på toalettet.Årsakene kan være både angst, depresjon samt psykose og behandling for disse lidelser er helt forskjellig. Ut fra det vi vet i dag vil ikke sterilisering i seg selv kunne føre til dette, men en slik operasjon kan noen ganger utløse en psykisk plage som ligger latent. Jeg synes derfor at din mor bør ta kontakt med en lege og deretter få en diagnose og behandling for dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/116698-nerv%C3%B8s/#findComment-705178
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...