Gå til innhold

tannstilling


tasmania

Anbefalte innlegg

Etter at visdomstennene mine har vokst ut er det blitt mer "uorden" enn det det var før i tannstillingen min. Jeg har i tillegg en kunstig fortann som blir skjøvet fram slik at den blir mer framtredende. Hjørnetennene er nesten helt ute av stilling.

Spørsmålet er om det finnes en klinikk som kan anbefales i forhold til dette. Jeg mener å ha lest en artikkel i Hjemmet om en klinikk i Oslo som var flinke på dette området. De kunne også tilby tannregulering som ikke syntes så godt. Jeg bor i Rogaland så det beste ville være om det var noen dere kunne anbefale her i området.

Kan problemet med den dårlige tannstillingen langt på vei løses ved å trekke visdomstennene eller må det en tannregulering til?

Kan den kunstige tannen "files/pusses" ned til en mindre størrelse eller må hele tannen/kronen byttes ut ?

Fint om jeg kunne få en tilbakemelding på dette, spesielt hvor jeg skal henvende meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei tasmania.

Det finnes sikkert gode tannleger på ditt hjemsted også.

Dette er er problem tannlegen din kan samarbeide med en kjeveortoped om. Sammen vil de kunne råde deg på aller beste måte.

Trangstilling er et vanlig problem, med eller uten kunstige tenner involvert.

Hva de finner ut kan jeg ikke spekulere over her og jeg tror det er klokt å oppsøke sine primære tannleger som kjenner deg og dine problemer først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...