Gå til innhold

Hjelp, tannlegen kan ikke hjelpe!


linhu

Anbefalte innlegg

Var med tannlegen i mars-april,da jeg hadde mistet en bit av en tann. Da var jeg gravid og ville bare besvime når jeg fikk bedøvelse, derfor satt ho i ei midlertidlig fylling. Jeg var tilbake i juni og fikk i ei skikkelig fylling uten bedøvelse. Det gjorde veldig vondt, isa skikkelig og jeg syntest det var forferdelig, men kom meg da igjennom. Ho sa at det kunne hende at jeg måtte rotfylle, for ho var ikke sikker på at det var bra nok.

Hele tiden etter har det isa og ulma i tanna, men også i andre tenner. Dette gjelder en jeksel nede, og jeg verker også i en gammel rotfylling i samme siden, men oppe. Har hørt om en kryssnerve, er dette årsaken til at det verker der også?

Det hjalp litt med sensodyne, men så kom det tilbake i sept. oktober.

Jeg gikk til tannlegen i begynnelsen av november, og tannlegen har prøvd å få rotfylle fire ganger. Men bedøvelsen virker ikke mot isinga, samme hvor eller hvor mye hun setter. Hun legger også bedøvelse under fyllinga, for å roe ned.

Tredje gangen klarte hun å få ut litt av røttene, men det var så vondt at jeg grein, isa skikkelig. Hun kunne heller ikke bruke vann eller luft når hun holdt på, for det isa sånn!

Så skulle hun prøve mer sist onsdag, for fjerde forsøk. Men da var jeg så redd at jeg skalv, dessuten gjorde det like vondt! Så da måtte hun bare gi opp, og dette har aldri skjedd henne før.

Hun har kontakta Apollonia eller noe slikt,for å se om det hjelper med lystgass! Men dette har jeg hatt før under fødsel, dette gjør deg vel bare avslappa, eller virker det på smertene også?

Går dessuten på andre pencilinkuren uten at det ser ut til å hjelpe.

Hva gjør jeg nå? Har vært på seks behandlinger allerede, jeg kommer til å ende opp med en veldig regning, går det an å få dekt noe av dette på trygdekontoret el.?

Ellers har jeg ikke råd til mer føler jeg.

Også er det den tannverken da, det hjelper verken med ibux eller paracet, og nå har jeg skikkelig tannverk.

Har også to små barn å ta meg av, føler at dette gå r mye utover humøret, jeg orker snart ikke mer. Må dessuten få med at jeg ammer.

Hver så snill å svare meg tannlege, hva skal jeg gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei linhu.

Desverre er dette en ikke uvanlig situasjon. Slike tenner kan være meget vanskelig å få bedøvet skikkelig. I tillegg er du oppskaket og sliten.

Situasjoen bør roes ned. Det bør settes av god tid til deg slik at bedøvelsen kan få god tid til å virke. Vanligvis kan man ty til et beroligende medikament og smertestillende tabletter i tillegg til bedøvelsen. Men du forteller jo at du ammer og da kan man ikke ty til denne utveien uten videre.

Lystgass er sikkert udmerket og jeg synes du skal prøve dette dersom det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...