Gå til innhold

I am back...

Anbefalte innlegg

...til noens morsomme fortvilelse, etter en liten uke i Hellas.

Uka begynte bra med steikende sol som slo i mot oss når vi gikk ut av flyet, og det var rett og slett ikke annet å gjøre enn å slenge bagasjen på hotellet og sette kursen mot stranda. Vi ble advart mot at det ikke hadde blåst der nede på noen dager og at det derfor var svinevarmt, men heldigvis så det ut til å begynne å blåse rimelig bra igjen allerede første ettermiddagen.

Andre dagen fant vi godstranda vi ble på resten av uka. Tarzan Beach, med servering på stranda (noe det for øvrig var overalt), hyggelige servitører og en fyr som het Tarzan og løp rundt der som en mellomting mellom apekatt og playboy. Artig fyr og vi trivdes. "Vi" er jeg, en kompis og den ene naboen som vi tilbrakte hele uka sammen med.

Allerede andre dagen gikk jeg på snørra når noen jævla innpåslitne Sigøynerfitter som solgte blinkende juggel prøvde å ta penger av meg og løp. I overraskelsens øyeblikk landa jeg på hånda mi, og noe må den ha truffet i og med at jeg fikk to voksne kutt. Tråkka over gjorde jeg også, men heldigvis ikke så mye at jeg ikke klarte å fungere.

Ellers fant vi fort ut at Kos ikke er noe sted for oss over 20. Ikke fordi det ikke var eldre mennesker der, det var det tross alt i og med at sesongen gikk mot sin slutt og det var ikke lenger bare nordmenn og svensker der (faktisk var det svært få nordmenn og svensker der), men rett og slett fordi det ikke er noe annet å gjøre der enn å ligge på stranda og bade og drikke øl, og så spise middag ute etterpå.

Og dette kan man gjøre andre steder hvor man også kan oppleve ting.

Hotellet var... tja, for en som bare har liggi på hotell i Norge og Sverige tidligere, så ble jeg vel ikke akkurat imponert, men det var helt greit. Hadde det vi trengte der og betjeninga på dagtid var svært hyggelige. Den jævla nattevakta der var derimot den mest lumske personen jeg noensine har møtt, og det var ikke mulig å få annet enn ondskapsfulle ord, trusler om politiet og villmenn bare vi spurte han om f.eks. å få nøklene til våre rom, og et kroppsspråk som gjorde at han egentlig ikke hadde trengt å snakke i det hele tatt for at vi skulle forstå hva han mente om gjestene på hotellet.

Fyren var så ille at både jeg og de andre vi ble kjent med på hotellet har sagt fra til Star Tour.

Ellers var folk vi møtte jævla hyggelige. Etter middagene satt vi flere ganger i 1 times tid og snakket fotball og annet hyggelig med grekere som jobbet på resturantene, men det kom nok av at vi 3 som gikk ut sammen hver dag, alle var rundt 30 og oppførte oss som folk i motsetning til hva mange andre gjorde. Jeg tror rett og slett av mange som jobbet der nå var møkklei fulle ungdom, og at de derfor trivdes når det endelig kom noen som var såpass opp i åra at vi faktisk klarte å gå.

Spesielt Briter og Israelere var helt vannvittige da de ikke gjorde annet enn å mase om gratis shots, og ALLE vi møtte av folk som jobbet der klaget over disse gjestene, og da spesielt Israelerne.

Og hva i helvete feilere Israelerne? Dersom de vi møtte, og det var mange (det var Israelere og Hollendere det var flest av der nede), er representativt for de som bor i Israel, så begynner jeg snart å forstå at folk sprenger dem i lufta. Makan til umennesker har jeg ikke sett der de overalt, på hver jævla strand, gikk rundt med kameraene sine og tok bilder og filmer av toppløse damer. Det var til og med så ille at Israelerne måtte betale mer enn oss andre fordi de faktisk ikke ville ha dem der.

Når de i tillegg ikke gjorde annet enn å tigge om gratis shots, mat, slippe og betale for solsengene, stjele solmadrasser, baller og alt annet de lot oss låne gratis på stranda, så kan man begynne å lure.

Ellers var flyturen til Kos hyggelig, og flyskrekken var relativt i sjakk. Det skyltes nok cognac, noe jeg fikk bekreftet på hjemturen som var et regelrett helvete. Den turen ble nok første og siste gang hvor jeg går inn i et fly helt edru. Må selvsagt sies at formen var laber, jeg var i ferd med å dehydrere noe som resulterte i rare tanker, flashbacks, slapphet, uttørka lepper og ubeskrivelig svimmelhet, men dette fikk jeg i sjakk når det var en times tid igjen av flyturen og jeg endelig klarte å dytte i meg litt vann. Men det var da det virkelig begynte. Det er IKKE trivsel når man rister som følge av turbulens, og når vi endelig går inn for landing med snuta pekende nedover, helvetes bråkete lyder, inn i skyer som gjør av vi ikke ser noenting før flyet tar en brå sving før landing, så nei; dette er overhodet ikke gøy, og flyskrekken min ble ikke noe bedre etter dette.

Velvel, jeg vil reise igjen snart, men da til en deilig strand hvor jeg kan ligge å slappe av uten tjukt av bartendere som hele tiden maser (hyggelig i starten, slitsomt på slutten), med en god bok eller en MP3 spiller med god musikk.

Gjerne Hellas igjen, men da en helt annen og langt mindre kommersiell øy.

Prisnivået var forresten jævla bra der nede. Det var sjelden vi betalte mer enn 10 Euro (inklusive driks) for en meget god middag med drikke, og Amstelen kostet 1,80 på hotellet men helt ned til 0,60 i butikkene.

Det var forresten umulig å sove der nede. Prøvde, men det nyttet ikke. Merkelig siden rommet vårt ikke var grusomt varmt, men det må ha vært noe med luften og lyset. Jeg våknet stort sett etter 1-2 timers søvn hver natt.

Jeg sov i hvert fall godt når jeg kom hjem i går, fikk flekka innom legevakta sånn at noen fornuftige mennesker kunne se på såret mitt og bandasjert meg opp, og den norske lufta er faktisk jævla behagelig!

Velvel, alt i alt var det utrolig deilig der nede, men Kos er nok ikke stedet dersom man ikke lenger syntes det er gøy og være dritings 24 timer i døgnet i 7 dager.

Thailand neste, eller en annen gresk øy.

Likte grekerne. Vannvittig hyggelig folk om man ser bortifra den lumske faenen på hotellet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117138-i-am-back/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men turte du å prøve deg på noe av den skikkelige greske maten eller spiste du bare turistmat:o)

Når vi spiste ute så spiste vi stort sett litt av hvert.

Siste dagen spiste jeg noe gresk lasagne-greier som visstnok var deres nasjonalrett (?). Det syntes jeg egentlig ikke var noe godt i det hele tatt. Gikk ned, men ikke noe mer.

Det ble også spist jævla mye Gyros natterstid, altså denne typen junkfood. Den var god, og helt klart å foretrekke framfor norsk kebab (selv om jeg liker dette veldig godt), dog lurte jeg vel egentlig litt på om Gyros kjøttet kanskje var løskatt eller bikkjekjøtt. Noe måtte de vel tross alt bruke alle de løse hundene og kattene som løp rundt der nede til.

Det beste jeg spiste var uansett en skikkelig roastbeef porsjon med gratinerte poteter og diverse grønnsaker. Det var orgasme for ganen!

Ja, de hadde også sinnsykt god lasagne der nede. Og det kommer fra meg, altså en som ikke er spesielt glad i pasta. Men den vi fikk der nede var ufattelig god!

Salaten deres og de ulike dressinggreine de brukte, var også helt fantastisk.

Amstel var forresten en jævla god øl! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117138-i-am-back/#findComment-705263
Del på andre sider

Når vi spiste ute så spiste vi stort sett litt av hvert.

Siste dagen spiste jeg noe gresk lasagne-greier som visstnok var deres nasjonalrett (?). Det syntes jeg egentlig ikke var noe godt i det hele tatt. Gikk ned, men ikke noe mer.

Det ble også spist jævla mye Gyros natterstid, altså denne typen junkfood. Den var god, og helt klart å foretrekke framfor norsk kebab (selv om jeg liker dette veldig godt), dog lurte jeg vel egentlig litt på om Gyros kjøttet kanskje var løskatt eller bikkjekjøtt. Noe måtte de vel tross alt bruke alle de løse hundene og kattene som løp rundt der nede til.

Det beste jeg spiste var uansett en skikkelig roastbeef porsjon med gratinerte poteter og diverse grønnsaker. Det var orgasme for ganen!

Ja, de hadde også sinnsykt god lasagne der nede. Og det kommer fra meg, altså en som ikke er spesielt glad i pasta. Men den vi fikk der nede var ufattelig god!

Salaten deres og de ulike dressinggreine de brukte, var også helt fantastisk.

Amstel var forresten en jævla god øl! :)

Du tenker på moussaka - grest nasjonalrett som ligner litt på lasagne, tenker jeg. Smaker kjedelig, med antydning av dritt. Ellers er det masse god gresk mat, og Amstel er et godt, om ikke gresk, øl.

"..................."

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117138-i-am-back/#findComment-705598
Del på andre sider

Du tenker på moussaka - grest nasjonalrett som ligner litt på lasagne, tenker jeg. Smaker kjedelig, med antydning av dritt. Ellers er det masse god gresk mat, og Amstel er et godt, om ikke gresk, øl.

"..................."

Du har fullstendig rett. Moussaka var det jeg spiste og det hadde en litt ekkel konsistens og en veldig rar smak.

Amstel er digg, ja. Jeg _tror_ forresten at den kommer fra Nederland.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117138-i-am-back/#findComment-705660
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...