Gå til innhold

Jævla sykkeltyver!

Anbefalte innlegg

Gjest Raffine

Jeg får ikke syklene mine i fred! Tre ganger har jeg blitt frastjålet min egen sykkel. Én gang stjal de kjæresten min sin sykkel. Og nå har de pinadø slått til igjen!

Denne ganga hadde jeg lånt venninna mi sin sykkel til 8000 kr. Har lånt den noen uker siden hun ikke bruker den selv. Og i natt ble den stjålet. Tyvene hadde klippet låsen tvert av, og latt den ligge igjen.

ARGH! Folk eier ikke skam! Det verste er at jeg føler meg skikkelig elendig ovenfor venninna mi. Det ligger liksom en forbannelse over meg!

Litt trøst å få?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117264-j%C3%A6vla-sykkeltyver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gorenstein

Jeg er ikke enig i kritikken nedenfor. Man må da kunne sette fra seg en sykkel ute. Det er ikke alle som har tilgang til sykkelbod, og hvis man har det er det jo ikke alltid man gidder bære den inn der hver kveld.

Jeg har heldigvis ikke blitt frastjålet sykkelen min ennå, bank i bordet. Jeg har hatt sykkel i Oslo i 3 år, og den har ofte stått ute om natta. Men jeg har sikkert bare hatt flaks.

Hvis noen slår deg ned ute på gata er det ingen som sier "det var til pass for deg, siden du var så dum og gikk ute".

Det var ikke til pass for deg at sykkelen ble stjålet. Du har min fulle sympati.

Annonse

Gjest herreguddamenneske

Jeg er ikke enig i kritikken nedenfor. Man må da kunne sette fra seg en sykkel ute. Det er ikke alle som har tilgang til sykkelbod, og hvis man har det er det jo ikke alltid man gidder bære den inn der hver kveld.

Jeg har heldigvis ikke blitt frastjålet sykkelen min ennå, bank i bordet. Jeg har hatt sykkel i Oslo i 3 år, og den har ofte stått ute om natta. Men jeg har sikkert bare hatt flaks.

Hvis noen slår deg ned ute på gata er det ingen som sier "det var til pass for deg, siden du var så dum og gikk ute".

Det var ikke til pass for deg at sykkelen ble stjålet. Du har min fulle sympati.

Ikke en sykkelbod? Men om du LÅNER en sykkel til 8000 kroner, og du VET at det er stor fare for at sykkelen kan bli stålet, så setter du den da for pokker ikke fra deg utendørs! Jeg hadde omså tatt den med inn i leiligheten!

Noen frekke jævler har vært og stjælt sykkel hos oss også, tidligere denne uka. De (eller h*n) stakk avgårde med sønnens splitter nye sykkel. Fy faen så ergelig. Du har min fulle sympati.

Tyvene hadde dog vært "snille" nok til å ikke stikke av med min og gubbens sykler.

Og i tilfelle noen lurer på hvorfor vi ikke drasser med syklene våre inn i huset: Vi har ikke plass. Og garasje har vi ikke. Alle syklene står låst bak huset.

Kjenner problemet. Vi har også blitt frastjålet mange sykler.

Det er helt utrolig hvor frekke folk er. De har til og med stjålet en sykkel som var låst i gelenderet inni oppgangen.

Dette er slett ikke din skyld. Et lite tips. Hvis du har forsikring må du ikke si at det er venninnen din sin sykkel. Da får du nemlig ikke erstatning.

Gjest SynesNåJeg

Noen frekke jævler har vært og stjælt sykkel hos oss også, tidligere denne uka. De (eller h*n) stakk avgårde med sønnens splitter nye sykkel. Fy faen så ergelig. Du har min fulle sympati.

Tyvene hadde dog vært "snille" nok til å ikke stikke av med min og gubbens sykler.

Og i tilfelle noen lurer på hvorfor vi ikke drasser med syklene våre inn i huset: Vi har ikke plass. Og garasje har vi ikke. Alle syklene står låst bak huset.

Jeg mener i allefall at man burde vært ekstra forsiktig når det er noe man har lånt... Om Raffine og hennes familie (?) har ti sykler til sammen, burde de i allefall ta i den sykkelen som ikke er deres.

Gjest SynesNåJeg

Jeg mener i allefall at man burde vært ekstra forsiktig når det er noe man har lånt... Om Raffine og hennes familie (?) har ti sykler til sammen, burde de i allefall ta i den sykkelen som ikke er deres.

Mente selvfølgelig ta INN den sykkelen som ikke er deres.

Annonse

Nei, du får ingen trøst fra denne kanten.

Man bør tross alt ikke være så dum at man lar sykler stå ute om natta i Oslo. Enten blir hele sykkelen stjålet, eller så blir deler av den stjålet.

Og når du ikke engang har lært etter to ganger tidligere...

Vel, til pass for deg.

Man bør tross alt ikke være så dum at man lar sykler stå ute om natta i Oslo. Enten blir hele sykkelen stjålet, eller så blir deler av den stjålet.

Vel, til pass for deg.

Hvor skal man gjøre av syklene da? Vi har ikke plass inne i leiligheten. Naboene blir forbannet hvis vi har dem i oppgangen Og vi har skikkelig sykkelstativ i bakgården.

Hvor skal man gjøre av syklene da? Vi har ikke plass inne i leiligheten. Naboene blir forbannet hvis vi har dem i oppgangen Og vi har skikkelig sykkelstativ i bakgården.

Jeg vet ikke hvor man skal gjøre av dem da, men man bør i det minste ikke bli overrasket over at syklene forsvinner når man har dem stående ute.

Jeg kan ikke engang ha min sykkel ståendes ute uten for blokka jeg bor i, og jeg mistenker at det er rimelig mye verre i Oslo.

Trikset er vel kanskje å kjøpe en drittsykkel som ingen tyver vil ha.

Jeg vet ikke hvor man skal gjøre av dem da, men man bør i det minste ikke bli overrasket over at syklene forsvinner når man har dem stående ute.

Jeg kan ikke engang ha min sykkel ståendes ute uten for blokka jeg bor i, og jeg mistenker at det er rimelig mye verre i Oslo.

Trikset er vel kanskje å kjøpe en drittsykkel som ingen tyver vil ha.

Det er det jeg har gjort nå, kjøpt en billig sykkel og håper at ingen vil stjele den. Det står jo så mange andre, dyre, i bakgården.

Gjest Raffine

Vel, til pass for deg.

Hvem har sagt at jeg bor i Oslo?

Gjest spent nå

Selvsagt skal vi kunne sette fra oss syklene ute.

Det er ikke de kriminelle som skal sette standarden for hvordan vi skal leve.

Slik blir det når kriminelle får minimale staffer og slippes ut igjen.

Tre ganger og du skal være inne for godt!

Prinsipielt har du kanskje rett, men er du villig til å låne meg sykkelen din for å teste ut i praksis. Eller er du bare stor i kj...

laguna1365380434

Vel, til pass for deg.

Ikke tifelle.. Min sykkel er funksjonell og god, men ikke hipp.

Det er trikset, akurat den kategorien sykkel får stå i fred..

Er de for fete blir de selvsagt stjålet, er de for shabby blir de stjålet og(Folk tror ingen kan bry seg om den, osv..)

Det gjelder altså å ha anonym og uhipp sykkel. Da kan den til og med være svært god og fortsatt få stå i fred.:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...