Gå til innhold

Drikker Indere melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stusset litt på den Tine reklamen der fyren kommer hjem fra India med hele familien som mottagelseskomite. Det første han gjør er å styrte et glass melk. Men er ikke kuer hellige i India? Er det ikke så at man som en troende da ikke skal "utnytte" kua for egen vinning, dvs gjøre nytte av det kua faktisk kan gjøre?

Lurte litt på den der......

Gjest CatePus
Skrevet

De bruker i alle fall yoghurt i matlagingen, så da kan de vel drikke melk?!

Gjest indiannan
Skrevet

Ja, det gjør de. De drikker også kupiss,og tar på den måten del i helligdommen!

Lottemor1365380387
Skrevet

Vet om en som gjør det.

Kjenner forsåvidt bare en Inder.

Det gjør du også,hihi

Skrevet

Vet om en som gjør det.

Kjenner forsåvidt bare en Inder.

Det gjør du også,hihi

Nei, vaktmesteren er ikke Inder selv om han ikke forstår språket vårt.

Jeg vet ikke om han viser respekt for kua heller.*L*

Skrevet

Hinduismen forbyr å drepe eller mishandle kuer, men ikke å melke dem. Det jeg stusset mer på var det faktum at de aller fleste voksne asiater er laktoseintolerante og dermed ikke drikker melk..

Skrevet

Jovisst bruker de produkter fra kua. Jeg lurte mer på det der med laktoseintoleranse...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...