Gå til innhold

Hvor vanskelig er det å lese matte 1M på egen hånd?

Anbefalte innlegg

Er ikke god i matte, men hadde tenkt å prøve meg på egen hånd og melde meg opp som privatist. Forstår det er M1 som er aktuell og kanskje MX. Noen med erfaring som kan si vanskelighetsgraden her? Har ikke hatt matte på 100 år minst. Takk for svar

Fortsetter under...

Gjest Anbefales ikke.

Jeg fik 3 i standpunkt på 1M(Y), mens strøyk på eksamen. Om du ikke er flink i matte, anbefaler jeg deg ikke å ta matte på egenhånd, da du må opp i eksamen. Spesielt siden du ikke har hatt matte på lenge.

Gjest Mener nå JEG

Jeg synes du kan prøve! Kjenner du noen som kan hjelpe deg? Repeter gammel matte først.

Har du prøvd å lese 1M på egenhånd? Jeg vil heller ikke anbefale det! Selve faget går greit, men eksamen er et rent lite helvette...

Annonse

mil1365380270

Du kan jop begynne på egenhånd, og se hvordan det går. Ikke les deg "ihjel", løs heller masse oppgaver!

Uenig i at man ikke skal lese mye på teorien. Vil si det motsatte - les teorien til du skjønner hvor de vil, deretter går du løs på oppgavene.

Uenig i at man ikke skal lese mye på teorien. Vil si det motsatte - les teorien til du skjønner hvor de vil, deretter går du løs på oppgavene.

Er uenig i det du, mil, sier. I matematikk gjelder det ikke å pugge så mye. Noen få formler - bare, og 2.grads likn. foreksempel. Det gjelder å -forstå- og det lærer en best ved å gjøre oppgaver.Teorien kommer da inn og du forstår den.og du kan anvende den.

mil1365380270

Er uenig i det du, mil, sier. I matematikk gjelder det ikke å pugge så mye. Noen få formler - bare, og 2.grads likn. foreksempel. Det gjelder å -forstå- og det lærer en best ved å gjøre oppgaver.Teorien kommer da inn og du forstår den.og du kan anvende den.

Mennesker er forskjellige. Jeg er veldig glad i matematikk, og har god erfaring med å lese ;-) Har også hatt glede av å lese om samme emnet, skrevet av andre forfattere, da enkelte mattebøker kan være klønete skrevet, etter min mening...

Nå har sannsynligvis ikke jeg vært bort de bøkene for jeg tok matteeksamen etter "gammelt system" for lenge siden. Men noen forklaringer er litt vanskelige å forstå, så jeg syntes det var enklere å prøve det i praksis. Hadde jeg problem med en oppgave, kunne jeg gå tilbake å lese, så kanskje jeg forstod det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...