Gjest KulMann1980 Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 jeg er en gutt på 23 og har tynt med hår på hodet. dette begynte da jeg ble 19 og siden så har det bare blitt tynnere. jeg er av utenlandsk opprinnelse og har eu utseende som gjør at jeg kler å være kortklipt synes jeg. det er jo slik at afrikanere kler dette veldig fint mens kanskje en nordmann ikke gjør det. uansett- noen ganger lar jeg håret vokse og man kan tydelig se at det er tynr med hår på hodet. jeg har vært hos hudleger og tatt prøver og slikt, de kunne fortelle meg at jeg hadde ingen fysiske problemer, jerninnholdet i blodet var bra og alt annet var også bra. jeg trodde en periode at jeg hadde kreft siden jeg hadde mistet hår så fort, men dette ble bekreftet ved prøver at det ikke var kreft. jeg snakket jo med leger om dette og de mente at dette måtte være arvelig fra familiens side. så fikk jeg råd om at jeg burde akseptere dette og ikke la dette være til hinder for meg. problemet er at jeg har dårlig selvtillit på grunn av dette. jeg har gått kortklipt i snart 3 år. jeg skulle gjerne hatt hår men det er ikke mulig. jeg føler at jenter ikke vil snakke eller være sammen med meg på grunn av dette. dette er skikkelig frustrerende og dette gjør at jeg holder meg unna folk. selv på skolen sliter jeg veldig med det. det kommer perioder der jeg sier til meg selv at jeg må akseptere dette og at det finnes folk som har det verre. men så etter en stund så vender man tilbake til gamle synder og jeg får et dårlig selvbilde. det har ikke blitt bedre med årene. først så ble jeg mobbet på grunn av høyden min, er 1,63 høy. jeg overvant det problemet men så kom dette med håret. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. dette og mye annet har ødelagt selvtilliten min. jeg tør ikke å bli kjent med andre mennesker på grunn av dette og har hele tiden en følelse av at de ikke liker meg men er falske. jeg har sluttet å gå ut på byen med venner og har heller ikke vært på de siste klassefestene. ingenting føles gøy lenger. noen ganger har jeg bare lyst til å grave meg ned og forsvinne. folk som jeg kjenner sier at jeg er kul og snill men det tror jeg at de sier kun for å være snille. er det noen andre som sliter med slike problemer som hår etc.? hvordan løser dere det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117751-h%C3%A5rtap-et-psykologisk-onde/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ung29 Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Uff her var det mye negative tanker..alle som mister håret må igjennom en slags prosess, en prosess som jeg selv er midt inne i, har hår på hodet men det blir tynnere med tiden. Og jeg tror det er denne prosessen som du må jobbe med, at damene ikke vil kontakte deg pga dette VET jeg er bare tull og noe som du tror, men sitter du i et hjørne og gjemmer deg bort så hjelper ikke dette på selvtilliten.Ja jeg tenker selv på når jeg treffer damer at de ser at håret er tynt, men har aldri fått noen kommentar av den grunn, og det skyldes min egen fokus som retter seg mer mot damen jeg snakker med en mitt eget hode. Tror du at hun er intr i å snakke om ditt håravfall? alle jenter/damer vet at mange gutter mister mer hår en andre, det har mennesker gjort siden tidens tegn, og det fine er at de aksepterer det! Stol på meg, gå ut og treff damer, snakk med dem og prøv å vær deg selv, de vil heller snakke med deg en å bruke energi på å tenke at "oi han mister håret han" se rundt deg, se hvor mange som har lite /ingen hårmanke! Det er naturlig å miste håret. Opp og stå nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117751-h%C3%A5rtap-et-psykologisk-onde/#findComment-720363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Uff her var det mye negative tanker..alle som mister håret må igjennom en slags prosess, en prosess som jeg selv er midt inne i, har hår på hodet men det blir tynnere med tiden. Og jeg tror det er denne prosessen som du må jobbe med, at damene ikke vil kontakte deg pga dette VET jeg er bare tull og noe som du tror, men sitter du i et hjørne og gjemmer deg bort så hjelper ikke dette på selvtilliten.Ja jeg tenker selv på når jeg treffer damer at de ser at håret er tynt, men har aldri fått noen kommentar av den grunn, og det skyldes min egen fokus som retter seg mer mot damen jeg snakker med en mitt eget hode. Tror du at hun er intr i å snakke om ditt håravfall? alle jenter/damer vet at mange gutter mister mer hår en andre, det har mennesker gjort siden tidens tegn, og det fine er at de aksepterer det! Stol på meg, gå ut og treff damer, snakk med dem og prøv å vær deg selv, de vil heller snakke med deg en å bruke energi på å tenke at "oi han mister håret han" se rundt deg, se hvor mange som har lite /ingen hårmanke! Det er naturlig å miste håret. Opp og stå nå. Takk for dette innlegget. Jeg satte meget stor pris på dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117751-h%C3%A5rtap-et-psykologisk-onde/#findComment-720741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillegut1365380591 Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Hva med å barbere bort alt!? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117751-h%C3%A5rtap-et-psykologisk-onde/#findComment-750110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.