Gå til innhold

Så er saken min endelig over !!

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Få det ut til mediene! Alle slike ting MÅ belyses, ellers får vi ikke slutt på 'driten' innen helsevesenet.

Jeg har en sak skummende rundt i systemet selv. Det er ikke MYE vilje til å rette opp feil, det oppdager en jo fort. Det er et utrolig selvbeskyttende system, helsevesenet her i Norge. Lite land, få innen hvert fagfelt. De KJENNER hverandre vet du, da blir det ikke lett å gå imot hverandre. En vil jo være 'kompis', kan hende er det du somblir angrepet og trenger kollegial støtte neste gang.

Pasientrettighetene er så oppskytt at de nesten ikke finnes. Annet enn på papiret. Men en VET det ikke før en prøver seg på en klagesak!

Godt at du nådde fram da!

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• vin

21

• Dorthe

4

• Reg@l

2

• mysteria

2

Mest aktive i denne tråden

Sant nok ; men begge ungene mine hadde på det tidspunktet begynt i barnehage også ;o)

Er litt spent , skal til advokaten klokka 11:00 i dag og begynne utmålingen.

men det viktigeste oppi dette er at jeg endelig blir trodd!!

Det forstår jeg kjempegodt. Det er ikke noe allright å bli mistrodd. Er du kommet ut av sykehuset eller har du bare perm pga rettsaken?

Takk Reg@al !!

Si i fra når du skal på Ikea da ;o)

Skal prøve å huske det denne gangen... *senil* Pleier alltid å ha noen med meg når jeg er der, men jeg kan jo treffe deg likevel :-)

Nok en gang gratulerer, flott att det endelig ordnet seg :-))))))

Gjest Iznogood

Takk ; nå er det deffentlig over ;o)

Det må føles godt å være ferdig med noe sånt. Jeg selv ble skadet i trafikken for mange år siden og 'sloss' i ti år før saken kom for retten. (det manglet ca ti dager på at det var ti år) Rettsoppnevnt medisinsk sakkyndig, som er overlege på nevrokir avd, rettsoppnevnt teknisk sakkyndig og forskere ved NTH var helt enige om at jeg hadde fått en skade, -men dommeren mente, selv om han ikke verken kjente til meg eller var medisinsk kyndig, at jeg ikke hadde noen skade og jeg fikk et krav om å betale saksomkostninger, noe som ikke var særdeles billig. Jeg var så lei av hele greia at jeg anket ikke. Jeg hadde rett og slett ikke mer tid å bruke på dette. Derfor så kan jeg vel si at jeg kan skjønne hvordan det kan føles hvordan det er å stå midt oppi noe sånt. Heldigvis er jeg litt ’hardhuet’ så der var for min del bare å reise seg, riste av seg støvet og gå videre. Lykke til videre!

:-)

Annonse

Gratulerer!

Det var godt å høre - og en fortjent seier som viser at man ikke må gi opp i en situasjon som din.

Nå synes jeg du skal bruke helgen til å feire! :-)

Mvh

Ja ; nå må jeg prøve å legge mye av det bak meg , å se fremover...

Det føles godt å endelig bli trodd og få nådd frem i alle fall!

Det må føles godt å være ferdig med noe sånt. Jeg selv ble skadet i trafikken for mange år siden og 'sloss' i ti år før saken kom for retten. (det manglet ca ti dager på at det var ti år) Rettsoppnevnt medisinsk sakkyndig, som er overlege på nevrokir avd, rettsoppnevnt teknisk sakkyndig og forskere ved NTH var helt enige om at jeg hadde fått en skade, -men dommeren mente, selv om han ikke verken kjente til meg eller var medisinsk kyndig, at jeg ikke hadde noen skade og jeg fikk et krav om å betale saksomkostninger, noe som ikke var særdeles billig. Jeg var så lei av hele greia at jeg anket ikke. Jeg hadde rett og slett ikke mer tid å bruke på dette. Derfor så kan jeg vel si at jeg kan skjønne hvordan det kan føles hvordan det er å stå midt oppi noe sånt. Heldigvis er jeg litt ’hardhuet’ så der var for min del bare å reise seg, riste av seg støvet og gå videre. Lykke til videre!

:-)

Trist å høre !

Da vet du hvor tungt , tidkrevende og kostbart det er å kjempe ...

Det er dumt når en selv vet at saken er sterk , også måtte tape den .

Godt allikevel å høre at du ikke falt helt i sammen , som desverre mange andre har gjort.

;o)

Flott vin! Som du selv skriver, får du jo ikke helsen tilbake, men gratulerer alikevel med et rettferdig resultat av rettsaken!

mvh

Takk Pås!

Det viktigeste får jeg aldri igjen ; men siden jeg er blitt uføretrygdet på grunn av dette , så er nå familiens økonomiske trygghet sikret...

I tilegg var det godt å få øst ut frustrasjonen jeg har bært på i så mange år !

Få det ut til mediene! Alle slike ting MÅ belyses, ellers får vi ikke slutt på 'driten' innen helsevesenet.

Jeg har en sak skummende rundt i systemet selv. Det er ikke MYE vilje til å rette opp feil, det oppdager en jo fort. Det er et utrolig selvbeskyttende system, helsevesenet her i Norge. Lite land, få innen hvert fagfelt. De KJENNER hverandre vet du, da blir det ikke lett å gå imot hverandre. En vil jo være 'kompis', kan hende er det du somblir angrepet og trenger kollegial støtte neste gang.

Pasientrettighetene er så oppskytt at de nesten ikke finnes. Annet enn på papiret. Men en VET det ikke før en prøver seg på en klagesak!

Godt at du nådde fram da!

Stemmer det du skriver ; og det ER skremmende!!

2 av de sakskyndige legene her har rett og slett dekket over saken min i flere år , og plutselig under ed kommer sannheten frem ; at NPE HADDE all skyld...

Du får bare stå på!

Denne saken kommer antakelig ut først og fremst i Stavanger Aftenblad ; deretter i VG og Dagblad dersom NPE ikke godtar utmålingen .

Det er min Advokats forslag , så får vi se.

Lykke til

Gratulasjonsklem til deg vin!

Er menerstatningen noe det skal forhandles videre om, eller er den fastsatt?

Er formen din bedre, og har du fått svar på noen av prøvene?

Takk for klemmen !

Me`n erstatningen er ikke ferdig utmålt.

Men jeg får forskudtert 1 million i løpet av 2 uker , deretter resterende utmålinger og menerstatningen.

Formen er noenlunde den samme ; feberen forsvinner ikke .

Men i følge en dyktig Hematolg som har studert alle prøvene , ser det ut som det er en virus som herjer med kroppen. Og det kan jo ta sin tid og la kroppen "hele" seg da.

Er fortsatt på permisjon , men kun inne på sykhuset for å ta de faste blodprøvene.

Annonse

Skal prøve å huske det denne gangen... *senil* Pleier alltid å ha noen med meg når jeg er der, men jeg kan jo treffe deg likevel :-)

Nok en gang gratulerer, flott att det endelig ordnet seg :-))))))

Ja ; du får bare gi beskjed ;o)

Takk igjen , det er godt å å ha fått saken overstått i alle fall...

Gratulerer !

Venninnen min fikk erstatning etter nakkeslengskade ifjor. Jeg er ganske sikker på at hun ikke betalte skatt av den.

Men formuesskatt blir det jo. Sånn sett er det fornuftig å kjøpe hus for pengene.

Takk !

Har snakket med advokaten i dag , og det stemmer at det ikke blir betalt skatt av den , men et annet trekk ( husker ikke hva det heter) fordi en får utbetalt alt på en gang...

Hus blir det i alle fall ; nok til ungenes store glede ;o)

Gjest ikke undertegnet

Stemmer det du skriver ; og det ER skremmende!!

2 av de sakskyndige legene her har rett og slett dekket over saken min i flere år , og plutselig under ed kommer sannheten frem ; at NPE HADDE all skyld...

Du får bare stå på!

Denne saken kommer antakelig ut først og fremst i Stavanger Aftenblad ; deretter i VG og Dagblad dersom NPE ikke godtar utmålingen .

Det er min Advokats forslag , så får vi se.

Lykke til

Hvor kostbart blir det med advokat da? Det er DET som skremmer meg litt. Vil ikke bruke titusener på det, men har for god økonomi til å få fri rettshjelp.

Jeg tror jeg er litt for feig (dessverre) til å ta saken til mediene, TV eller landsdekkende avis.

Tror motparten kan ta i bruk ufine metoder. Det har de jo allerede gjort forresten, men vet ikke om jeg takler det hvis det bilr debattert i media. Hadde jeg enda vært sikret anonymitet.

Først: gratulerer!

Så: det er langt fra noe entydig svar på om erstatning er skattepliktig, dette vil vel advokaten din kunne svare på i ditt tilfelle. Mènerstatning er aldri skattepliktig (erstatning for ikke-økonomisk skade). Erstatning for tapt inntekt frem til erstatningstidspunktet vil være skattepliktig. Ersatning for tapt inntekt i fremtiden KAN være skattefritt...

Dersom du skal skatte av noen del av erstatningen, husk å krev fradrag for andel av saksomkostninger, advokatutgifter osv. (f.eks 10% av erstatningen er skattepliktig, krever du fradrag for 10% av sakskostnadene).

ETTER du har fått erstatningen utbetalt vil du måtte skatte av formuen og avkastning av denne på vanlig måte..

Så flott! :)

Gratulerer så mye, vin! :) Nå ble jeg kjempeglad på dine vegne!

Kos deg sammen med dine kjære i helga!

Hvordan går det med deg elelrs forresten? Har legene funnet ut av hva som feiler deg?

Klem fra

Tusen takk Anki !!

Joda ; i helga skal vi bare slappe av og kose oss ;o)

Feberen og blod-prøvesvarene er de samme enda , men en Hematolog har gått grundig gjennom alle prøvene og mener ganske sikkert at det er en virus som herjer i kroppen.De har bare ikke funnet ut hvilken.

Har nå perm fra sykehuset , så får vi se på mandag...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...