Gå til innhold

vidregående skole

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Humlepungen

Tror ikke det er noen grense her. Videregående skole det er jo både "gymnaset" og forskjellige yrkesfag. Tenkte du på allmennfag? Om du har problemer med helsen kan du nok gå opp igjen samme året flere ganger om det er behov for det. Alle har rett til å søke vet du. Og du må ikke skamme deg over om du bruker mange år på grunn av helsen. Jeg vet om flere som har hoppet frem og tilbake mellom yrkesfag og allmennfag. De fant ut av ting til slutt:o) Generell studiekompetanse er vel det målet du vil frem til?

Forresten så bør du snakke med en studierådgiver på skolen din. De har taushetsplikt vet du, og de kan gi deg et mye bedre svar enn jeg kan.

Lykke til! God bedring

Gjest Juanita

Tror ikke det er noen grense her. Videregående skole det er jo både "gymnaset" og forskjellige yrkesfag. Tenkte du på allmennfag? Om du har problemer med helsen kan du nok gå opp igjen samme året flere ganger om det er behov for det. Alle har rett til å søke vet du. Og du må ikke skamme deg over om du bruker mange år på grunn av helsen. Jeg vet om flere som har hoppet frem og tilbake mellom yrkesfag og allmennfag. De fant ut av ting til slutt:o) Generell studiekompetanse er vel det målet du vil frem til?

Forresten så bør du snakke med en studierådgiver på skolen din. De har taushetsplikt vet du, og de kan gi deg et mye bedre svar enn jeg kan.

Lykke til! God bedring

Du har bare krav til å komme inn på vidregående 4 år etter at har avsluttet ungdomsskolen.

Gjest Humlepungen

Om de er 17 eller 500? Selvsagt kan alle søke. Men hvem tror du har størst sjanse for å komme inn?

Ja jeg vet at om en er under reform94 så har de KRAV til å komme inn.

Men alle kan søke uansett. Og i og med hun har helsemessige årsaker som hindrer henne å studere så skal en ikke se vekk ifra at hun får "fordeler" på grunn av det. Det går an å søke på "særskilt grunnlag".

Annonse

Gjest Juanita

Ja jeg vet at om en er under reform94 så har de KRAV til å komme inn.

Men alle kan søke uansett. Og i og med hun har helsemessige årsaker som hindrer henne å studere så skal en ikke se vekk ifra at hun får "fordeler" på grunn av det. Det går an å søke på "særskilt grunnlag".

Og dette med "særskilt grunnlag" vil henge ved henne når hun senere skal søke jobb. Men det er da hennes sak.

Gjest Humlepungen

Og dette med "særskilt grunnlag" vil henge ved henne når hun senere skal søke jobb. Men det er da hennes sak.

Særskilt grunnlag er ikke noe som henger ved en når en skal søke jobb senere. Jeg kjenner en gutt som hadde store problemer med dysleksi og dermed hadde vansker på skolen. Nå er han ferdig utdannet og i en bra stilling. Arbeidsgiveren ser ikke i papirene "SÆRSKILT GRUNNLAG" med store røde bokstaver når han ser vitnemålene til den akuelle personen.

Men siden du er så smart og har svaret på alt kan du kanskje heller svare hun som startet tråden her i stedet for å diskutere med meg?

Gjest Juanita

Lykke til! God bedring

Jeg svarte henne bare, DU begynte å diskutere med meg.

åja det var nok jeg som begynte å diskutere. Skole er liksom noe som tenner diskusjonsgnisten i meg......

ta å svar henne du.

Det har jeg jo gjort, ved å si at hun ikke burde håpe på så mye ettersom hun bare har krav på å komme inn 4 år etter endt ungdomsskole.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...