Gå til innhold

Jeg leier en hybel

Anbefalte innlegg

Gjest Musikkstudent
Skrevet

Er d da min oppgave selv å kjøpe og betale for bioposer til matavfall?

Skrevet

Ja, seøvfølgelig er det ditt ansvar, på samme måte som det er ditt ansvar å kjøpe dopapir og såpe!

mil1365380270
Skrevet

Utleier betaler for renovasjon, og da kommer søppelsekkene av seg selv. Om man bor et sted hvor matavfall blir samlet inn i bio-poser, så høres det ut som en gråsone, spør du meg.

Hvor mye koster de posene?

Hva med sekker til papirinnsamling?

Hvis du ikke har det i hueleiekontrakten din, er det jo bare å spørre utleier?

Skrevet

Hva er bioposer?

det er søppelposer som man sorterer matavfall i.

har sett de gjør dette i Tromsø... ganske rart egentlig, å sortere matavfall :P

Skrevet

det er søppelposer som man sorterer matavfall i.

har sett de gjør dette i Tromsø... ganske rart egentlig, å sortere matavfall :P

Vi sorterer alt. Mat hit, plast dit, bølgepapp hit, papir dit, vanlig papp hit, hermetikk dit, konvolutter med vindu en annen plass en vanlig papir... Sukk!

Skrevet

Vi sorterer alt. Mat hit, plast dit, bølgepapp hit, papir dit, vanlig papp hit, hermetikk dit, konvolutter med vindu en annen plass en vanlig papir... Sukk!

ufff å uff...... vi sorterer bare papir i en bøtte, vanlig rask i en, plast og metall i en.

Stakkars for noe styr :P

Gjest papirtiger
Skrevet

Ja, seøvfølgelig er det ditt ansvar, på samme måte som det er ditt ansvar å kjøpe dopapir og såpe!

Nei, dette er ingen selvfølge. Bio-poser får utleieren antagelig gratis fra kommunen.

Skrevet

Nei, dette er ingen selvfølge. Bio-poser får utleieren antagelig gratis fra kommunen.

Bioposer må kjøpes i butikken...

Orientering til de som ikke sorterer boss: Vi har en søppeldunk for papir, en for mat og en for restavfall.

Gjest papirtiger
Skrevet

Bioposer må kjøpes i butikken...

Orientering til de som ikke sorterer boss: Vi har en søppeldunk for papir, en for mat og en for restavfall.

Det er veldig uvanlig isåfall. Alle de kommunene jeg vet om gir ut poser for matavfall.

Og jeg burde vite, jeg har jobbet med sortering i hele sommer :)

Skrevet

Det er veldig uvanlig isåfall. Alle de kommunene jeg vet om gir ut poser for matavfall.

Og jeg burde vite, jeg har jobbet med sortering i hele sommer :)

Før, da vi ikke sorterte, ble store store svarte søppelsekker delt ut av kommunen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...