Gå til innhold

Hva skal man skrive i en generell interesse-søknad

Anbefalte innlegg

Gjest vet nok hvem jeg er ja

Tenkte jeg skulle spre ordet om min eksistens til diverse interessante arbeidsgivere.

Men hva skriver man da? De søker jo ikke etter folk..

Greit nok å skrive hva slags kvalifikasjoner en har, hvorfor en viser interesse og hva en kan bidra med..

Men bør det skrives veldig kort? Uformelt/Formelt? Mer humoristisk enn en vanlig søknad?

Sender med Cv og planlegger å fakse.

Fortsetter under...

Gjest kroppogsjel

Det kommer jo litt an på hva slags jobb man skal søke på da. Men av erfaring, er det stort sett best å holde seg på den saklige siden.

Send også gjerne søknaden direkte til den avdelingen du ønsker å jobbe i. Personalkontor har en lei tendens til å avvise alle søknader det ikke er bedt om. Jeg prøvde med det, helt til jeg kontaktet lederen der jeg jobber nå, og fikk den jobben jeg ville ha, fordi det var en som var i ferd med å slutte.

Lykke til.

Gjest vet nok hvem jeg er ja

Det kommer jo litt an på hva slags jobb man skal søke på da. Men av erfaring, er det stort sett best å holde seg på den saklige siden.

Send også gjerne søknaden direkte til den avdelingen du ønsker å jobbe i. Personalkontor har en lei tendens til å avvise alle søknader det ikke er bedt om. Jeg prøvde med det, helt til jeg kontaktet lederen der jeg jobber nå, og fikk den jobben jeg ville ha, fordi det var en som var i ferd med å slutte.

Lykke til.

Mener du at man helst sender søknaden til lederen på avdelinga - ikke til personalavdelingen?

Takk for tipset.

mil1365380270

Her er noen ting jeg ville sett på som positivt:

Hadde sendt det i posten, og tatt med bilde. Faks minner om masseutsendelse, og du skal si at du er interessert i nettopp den arbeidsplassen?!

Ta med et fargebilde, som bør være tatt nylig. Ikke se sjabby eller stivpyntet ut, men smil.

Når du sender bilde er det tillittvekkende. Ikke legg det ved siden av, men lag ditt eget brevark.

Om du er sporty, nevn det, men ikke fremstå som en som er sykelig opptatt av fluefiske f.eks. Da tror de du blir borte, hver gang det er laks i elva...

Gjest vet nok hvem jeg er

Her er noen ting jeg ville sett på som positivt:

Hadde sendt det i posten, og tatt med bilde. Faks minner om masseutsendelse, og du skal si at du er interessert i nettopp den arbeidsplassen?!

Ta med et fargebilde, som bør være tatt nylig. Ikke se sjabby eller stivpyntet ut, men smil.

Når du sender bilde er det tillittvekkende. Ikke legg det ved siden av, men lag ditt eget brevark.

Om du er sporty, nevn det, men ikke fremstå som en som er sykelig opptatt av fluefiske f.eks. Da tror de du blir borte, hver gang det er laks i elva...

Jeg har bilde av meg selv på cv'en. (Lite ett, hvor jeg smiler)

Står litt om interesser,o.l på cv'en også.

Det koster rundt 20 kr å sende en søknad. Skal jeg sende med bilder blir det enda dyrere.

Jeg har brukt en del penger på dette nå, er arbeidsledig og blakk. Derfor tenkte jeg på faks. Enig i at det ikke ser like bra ut.

mil1365380270

Jeg har bilde av meg selv på cv'en. (Lite ett, hvor jeg smiler)

Står litt om interesser,o.l på cv'en også.

Det koster rundt 20 kr å sende en søknad. Skal jeg sende med bilder blir det enda dyrere.

Jeg har brukt en del penger på dette nå, er arbeidsledig og blakk. Derfor tenkte jeg på faks. Enig i at det ikke ser like bra ut.

Er ikke så veldig inne på det, men er det mulig å få hjelp til konvolutter, kopiering og frankering på arbeidskontoret?

Annonse

Gjest vet nok hvem jeg er

Er ikke så veldig inne på det, men er det mulig å få hjelp til konvolutter, kopiering og frankering på arbeidskontoret?

Hittil har jeg betalt alt selv. Har ikke tenkt på at en kan få noe hjelp til det. Skal spørre på aetat.

Gjest kroppogsjel

Mener du at man helst sender søknaden til lederen på avdelinga - ikke til personalavdelingen?

Takk for tipset.

oi. Så ikke spørsmålet ditt før nå. Kanskje litt i seneste laget.... Men svaret er uansett ja. Altså, vil du jobbe på f.eks et sykehus, ta kontakt med avd. sykepleier og snakk med ham/ henne og hør om de trenger folk/ kommer til å lyse ut stillinger snarlig. Personalkontoret får ikke beskjed om nye stillinger før annonsen er utformet så de antagelig returnere den til deg med negativt svar. Lykke til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...