Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så ble det avslørt hvilket brunt grums Frp bygger på - det var apartheidregimet i Sør Afrika som støttet valgkampen i 1973.

"Rhoodie hadde en sentral posisjon i det sørafrikanske informasjonsdepartementet på 1970-tallet. I boka skriver han: "Vi finansierte Langes parti slik at de kunne lansere en ukeavis.

Deretter ga vi dem mer penger slik at han var i stand til å kjøre en brukbar kampanje i valget samme år (1973 red. anm.)"."

[...]

"Det er imidlertid på det rene at Anders Lange personlig var en sterk støttespiller til regimet i Sør-Afrika. I Anders Langes Avis - et tidsskrift han opprinnelig startet som et organ om hunder, men som mer og mer utviklet seg til et talerør for hans politiske oppfatninger - oppfordret han til "Kjøp og spis sydafrikansk frukt".

Han skal også ha uttalt at "alle som går inn for svart flertallsstyre i Sør-Afrika er forrædere av den hvite rase"."

Kilde: http://www.nationen.no/nyheter/article734277.ece

====

Carl I Hagen har i de senere år "utmerket" seg ved å holde en tale i Stortinget om at Norge burde selge flere våpen til Saddam Hussein.

Talen ble holdt ca 1 måned etter at Saddam Hussein hadde gasset kurderene!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117866-forr%C3%A6dere-av-den-hvite-rase/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

13

• Grip

6

• Goliath

6

• u100062526

2

Mest aktive i denne tråden

Det er kanskje nytt, men ikke særlig overraskende. Anders Lange støttet jo apartheidregimet åpent, og da vanket det sikkert noen kroner. Sør-Afrika hadde ikke mange allierte i Vest-Europa på det tidspunkt.

FrP har nok aner tilbake til Anders Lange, men det er neppe særlig fruktbart å forsøke å klistre Langes standpunkter på dagens FrP.

Det er kanskje nytt, men ikke særlig overraskende. Anders Lange støttet jo apartheidregimet åpent, og da vanket det sikkert noen kroner. Sør-Afrika hadde ikke mange allierte i Vest-Europa på det tidspunkt.

FrP har nok aner tilbake til Anders Lange, men det er neppe særlig fruktbart å forsøke å klistre Langes standpunkter på dagens FrP.

Hagen er jo en direkte etterfølger fra Lange. Greit at det er en stund siden nå, men det var det definitivt IKKE da Hagen tok over.

Og problemet er at nåtiden tydeligvis ikke er noe særlig forskjellig fra fortiden.

Med vennlig hilsen

Gjest psykopatruljen

Hagen er jo en direkte etterfølger fra Lange. Greit at det er en stund siden nå, men det var det definitivt IKKE da Hagen tok over.

Og problemet er at nåtiden tydeligvis ikke er noe særlig forskjellig fra fortiden.

Med vennlig hilsen

Selv vi i psykopatruljen vet at vår gode kunde, Carl I,, brøt med Anders Langes Parti og startet "Reformpartiet".

Adopter sannheten og våre gode tilbud, Sør!

Annonse

Gjest Humlepungen

Akkurat som Martin Schancke ikke hadde noen skolepolitikk, men måtte slå, så har du visst ikke noen motargumenter, men må flytte fokus! :)

Med vennlig hilsen

hehehe. Morsom kan du være

Nei jeg kunne gjerne ha argumentert. Men jeg har sett evighetsmønsteret i tråder du starter, dermed avstår jeg.

Nå er du snart tapt for den hvite rase, Sør. Om ikke vi klarer å redde deg mens du ennå har noe verdi!

Det er ufattelig mange dumme innlegg for tiden! Og nå mente jeg ikke Sør. Kan man ikke bare droppe å svare, da, når man ikke mener noe? (Nei, jeg mente ikke Grip, heller).

Kanskje det er valgkampen som tar på folk, men jeg syns det ikke er til å være på DOL nå.

OK, jeg har vel vært naiv og dessuten heldig med omgangskretsen :)min. Jeg visste ikke at det var så mange Hagen-tilhengere her.

Må nok ta meg en skikkelig DOL-pause til det verste har gitt seg.

Med vennlig hilsen

Anders Lange jobbet for færre off. inngrep, lavere skatter og avgifter.

Prisverdig synes jeg, og vi bør være takknemlige for at han dro i gang en høyredreining av samfunnet som vi alle har nytt godt av siden.

Med Anders Lange begynte AP å miste taket, og etter hvert har stadig flere partier adaptert en retorikk som til syvende og sist har gitt et åpnere og mer liberalt samfunn.

Fra hundeguttene går det derfor en linje til dagens FrP, men den er ikke særlig klar og entydig. Det blir uansett meningsløst å kritisere FrP for Langes syn på apartheid.

Annonse

Det er ufattelig mange dumme innlegg for tiden! Og nå mente jeg ikke Sør. Kan man ikke bare droppe å svare, da, når man ikke mener noe? (Nei, jeg mente ikke Grip, heller).

Kanskje det er valgkampen som tar på folk, men jeg syns det ikke er til å være på DOL nå.

OK, jeg har vel vært naiv og dessuten heldig med omgangskretsen :)min. Jeg visste ikke at det var så mange Hagen-tilhengere her.

Må nok ta meg en skikkelig DOL-pause til det verste har gitt seg.

Nye tema tas i mot med takk. Kjør i gang.

Prisverdig synes jeg, og vi bør være takknemlige for at han dro i gang en høyredreining av samfunnet som vi alle har nytt godt av siden.

Med Anders Lange begynte AP å miste taket, og etter hvert har stadig flere partier adaptert en retorikk som til syvende og sist har gitt et åpnere og mer liberalt samfunn.

Fra hundeguttene går det derfor en linje til dagens FrP, men den er ikke særlig klar og entydig. Det blir uansett meningsløst å kritisere FrP for Langes syn på apartheid.

Nei, det er helt på sin plass å påpeke at Hagen var en del av partiet på dette tidspunktet.

Som Conan har påpekt er Frp nå kun et populistisk parti med tilfeldig politikk som kan endres hver uke - alt etter meningsmålinger.

Med vennlig hilsen

Gjest psykopatruljen

Lurer på om Sør mener at Anders Lange og hans lille flokk var "forrædere av den hvite rase". Nei, det er vel ikke noe å lure på.

Gjest psykopatruljen

Nei, det er helt på sin plass å påpeke at Hagen var en del av partiet på dette tidspunktet.

Som Conan har påpekt er Frp nå kun et populistisk parti med tilfeldig politikk som kan endres hver uke - alt etter meningsmålinger.

Med vennlig hilsen

Har du gått deg vill i partijungelen, Sør? Hvilket eller hvilke partier skriver du om nå da?

Anders Langes Parti?

Reformpartiet?

Fremskrittspartiet?

Prøv våre politiske psykopiller! Det er et godt valg!

Med vennlig hilsen

Joda, men det blir ikke mange troverdige partier/organisasjoner tilbake i dette land, hvis man går langt og dypt nok tilbake i ledernes liv.

Den gamle stålkommunisten Gerd Liv Valla er et godt eksempel som jeg kommer på i farten.

Gjest psykopatruljen

Joda, men det blir ikke mange troverdige partier/organisasjoner tilbake i dette land, hvis man går langt og dypt nok tilbake i ledernes liv.

Den gamle stålkommunisten Gerd Liv Valla er et godt eksempel som jeg kommer på i farten.

Valla har vært flink til å ta våre anti-Khmer-Rouge-piller de siste årene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...