Gjest Vaffel Skrevet 29. august 2003 Skrevet 29. august 2003 Har fått beskjed om å levere vaffelrøre til et arrangement...noen som har en oppskrift ??? Hvor mye bør jeg levere ? Kan jeg fylle i en 1 1/2 liters flaske, er det nok ?? Takk på forhånd :-) 0 Siter
Gjest ildg Skrevet 29. august 2003 Skrevet 29. august 2003 Husk å bruke hornsalt i steden for bakepulver da! 0 Siter
soleil Skrevet 29. august 2003 Skrevet 29. august 2003 Hvor mange skal dit? Umulig å svare på om 1 172 l vaffelrøre er nok uten den opplysningen. Ville nok satset på litt mer uansett. Vafler er kjempegodt 0 Siter
Kjersti S Skrevet 29. august 2003 Skrevet 29. august 2003 Hvor mange skal dit? Umulig å svare på om 1 172 l vaffelrøre er nok uten den opplysningen. Ville nok satset på litt mer uansett. Vafler er kjempegodt Ehh...1172 l vaffelrøre vil nok være nok uansett hvor stort arrangementet er;o) Sorry, måtte bare erte litt for den "trykkleifen" - håper du ikke ble fornærma.. 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. august 2003 Skrevet 29. august 2003 Hvor mange skal dit? Umulig å svare på om 1 172 l vaffelrøre er nok uten den opplysningen. Ville nok satset på litt mer uansett. Vafler er kjempegodt Litt av noen arrangementer du pleier å delta på skjønner jeg! ) 0 Siter
Gjest Svela Skrevet 29. august 2003 Skrevet 29. august 2003 Husk å bruke hornsalt i steden for bakepulver da! Å, hvorfor det da? 0 Siter
soleil Skrevet 29. august 2003 Skrevet 29. august 2003 Litt av noen arrangementer du pleier å delta på skjønner jeg! ) Ja, vi har noen enorme vaffelfester! *rødme* 0 Siter
soleil Skrevet 29. august 2003 Skrevet 29. august 2003 Ehh...1172 l vaffelrøre vil nok være nok uansett hvor stort arrangementet er;o) Sorry, måtte bare erte litt for den "trykkleifen" - håper du ikke ble fornærma.. Blir en del flasker med vaffelrøre det, ja 0 Siter
soleil Skrevet 29. august 2003 Skrevet 29. august 2003 Litt kardemomme, kremfløte, rømme og pittelitt vaniljesukker er nammis. Syns jeg da. 0 Siter
Gjest ildg Skrevet 29. august 2003 Skrevet 29. august 2003 Å, hvorfor det da? Bedre smak - prøv! 0 Siter
Gjest årgang -67 Skrevet 30. august 2003 Skrevet 30. august 2003 Mor's vafler! 4 egg, 6 ss sukker, 300 g mel, 150 g smeltet smør, 4 dl kulturmelk 1 ts bakepulver, 1 ts natron ( blandes ut i litt av den sure melken) Dette er oppskriften på svigermors vafler. Jeg er en katastrofe når det gjelder å steke vafler, men disse er de første som har lykkes meg å få til. Det blir ca 20-25 vafler. Lykke til! 0 Siter
Gjest Prøv disse! Skrevet 1. september 2003 Skrevet 1. september 2003 BRUNE VAFLER Dette trenger du : 4 dl blod 2 dl melk 1 dl rugmel 2 dl hvetemel 1 ss farin 1 ts salt 1 krm pepper 1 krm ingefær 1 krm nellik ½ dl smeltet smør Slik gjør du : Visp blodet til det skummer lett og får lysere farge. Tilsett melk og rør inn hvetemel, rugmel, farin, salt, krydder og smeltet smør. La røren svelle ½ time. Smør vaffeljernet de første stekeomgangene, og rør alltid om røren for hver gang den øses i jernet. Server vaflene lunkne med smør og geitost til eller eplemos. 0 Siter
Gjest veggisen Skrevet 1. september 2003 Skrevet 1. september 2003 BRUNE VAFLER Dette trenger du : 4 dl blod 2 dl melk 1 dl rugmel 2 dl hvetemel 1 ss farin 1 ts salt 1 krm pepper 1 krm ingefær 1 krm nellik ½ dl smeltet smør Slik gjør du : Visp blodet til det skummer lett og får lysere farge. Tilsett melk og rør inn hvetemel, rugmel, farin, salt, krydder og smeltet smør. La røren svelle ½ time. Smør vaffeljernet de første stekeomgangene, og rør alltid om røren for hver gang den øses i jernet. Server vaflene lunkne med smør og geitost til eller eplemos. Seriøst? 0 Siter
Gjest Masahiro Skrevet 1. september 2003 Skrevet 1. september 2003 Du bør kanskje levere litt større mengde? Usikker selv... Her er i allefall en oppskrift som er større: Vafler til mange Ca. 30 vaffelplater 8 egg 6 dl sukker 2,2 liter hvetemel 1/2 kg smør 2 liter melk Litt salt Litt kardemumme 8 ts vaniljesukker 4 ts bakepulver Bland alt sammen. La det svelle i ca. 30 min. Lykke tiL! 0 Siter
Gjest Prøv disse! Skrevet 2. september 2003 Skrevet 2. september 2003 Seriøst? Ja - seriøst! Men kanskje ikke hver gang..? 0 Siter
Gjest veggisen Skrevet 2. september 2003 Skrevet 2. september 2003 Ja - seriøst! Men kanskje ikke hver gang..? Men som vegetarianer vil jeg da gjerne advares. Jeg ville ikke likt å bli servert blodvafler...!!! 0 Siter
Gjest Prøv disse! Skrevet 2. september 2003 Skrevet 2. september 2003 Men som vegetarianer vil jeg da gjerne advares. Jeg ville ikke likt å bli servert blodvafler...!!! Tror ikk edet er så vanlig akkurat.... Du kan nok si\pise vafler trygt - også ute og hos andre.... Men en artig og god variant for oss andre kan det jo være 0 Siter
Gjest veggisen Skrevet 2. september 2003 Skrevet 2. september 2003 Tror ikk edet er så vanlig akkurat.... Du kan nok si\pise vafler trygt - også ute og hos andre.... Men en artig og god variant for oss andre kan det jo være Men nå gjorde du meg litt utrygg på et område jeg tidligere har følt meg trygg på...:-) 0 Siter
Gjest Prøv _ikke_ disse hvis du er veggis! Skrevet 2. september 2003 Skrevet 2. september 2003 Men nå gjorde du meg litt utrygg på et område jeg tidligere har følt meg trygg på...:-) Sorry, min venn.... Ikke meningen! Du vil jo uansett se det på fargen, da... Er de "normale" og lyse er det vafler uten blod.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.