Gå til innhold

Vaffelhjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått beskjed om å levere vaffelrøre til et arrangement...noen som har en oppskrift ??? Hvor mye bør jeg levere ? Kan jeg fylle i en 1 1/2 liters flaske, er det nok ??

Takk på forhånd :-)

Skrevet

Hvor mange skal dit? Umulig å svare på om 1 172 l vaffelrøre er nok uten den opplysningen.

Ville nok satset på litt mer uansett. Vafler er kjempegodt :)

Skrevet

Hvor mange skal dit? Umulig å svare på om 1 172 l vaffelrøre er nok uten den opplysningen.

Ehh...1172 l vaffelrøre vil nok være nok uansett hvor stort arrangementet er;o)

Sorry, måtte bare erte litt for den "trykkleifen" - håper du ikke ble fornærma..

Skrevet

Litt av noen arrangementer du pleier å delta på skjønner jeg! :o)

Skrevet

Husk å bruke hornsalt i steden for bakepulver da!

Å, hvorfor det da?

Skrevet

Litt av noen arrangementer du pleier å delta på skjønner jeg! :o)

Ja, vi har noen enorme vaffelfester! ;) *rødme*

Skrevet

Ehh...1172 l vaffelrøre vil nok være nok uansett hvor stort arrangementet er;o)

Sorry, måtte bare erte litt for den "trykkleifen" - håper du ikke ble fornærma..

Blir en del flasker med vaffelrøre det, ja :)

Skrevet

Litt kardemomme, kremfløte, rømme og pittelitt vaniljesukker er nammis. Syns jeg da.

Gjest årgang -67
Skrevet

Mor's vafler!

4 egg, 6 ss sukker, 300 g mel, 150 g smeltet smør, 4 dl kulturmelk 1 ts bakepulver, 1 ts natron ( blandes ut i litt av den sure melken)

Dette er oppskriften på svigermors vafler. Jeg er en katastrofe når det gjelder å steke vafler, men disse er de første som har lykkes meg å få til. Det blir ca 20-25 vafler.

Lykke til!

Gjest Prøv disse!
Skrevet

BRUNE VAFLER

Dette trenger du :

4 dl blod

2 dl melk

1 dl rugmel

2 dl hvetemel

1 ss farin

1 ts salt

1 krm pepper

1 krm ingefær

1 krm nellik

½ dl smeltet smør

Slik gjør du :

Visp blodet til det skummer lett og får lysere farge.

Tilsett melk og rør inn hvetemel, rugmel, farin, salt, krydder og smeltet smør. La røren svelle ½ time.

Smør vaffeljernet de første stekeomgangene, og rør alltid om røren for hver gang den øses i jernet.

Server vaflene lunkne med smør og geitost til eller eplemos.

Gjest veggisen
Skrevet

BRUNE VAFLER

Dette trenger du :

4 dl blod

2 dl melk

1 dl rugmel

2 dl hvetemel

1 ss farin

1 ts salt

1 krm pepper

1 krm ingefær

1 krm nellik

½ dl smeltet smør

Slik gjør du :

Visp blodet til det skummer lett og får lysere farge.

Tilsett melk og rør inn hvetemel, rugmel, farin, salt, krydder og smeltet smør. La røren svelle ½ time.

Smør vaffeljernet de første stekeomgangene, og rør alltid om røren for hver gang den øses i jernet.

Server vaflene lunkne med smør og geitost til eller eplemos.

Seriøst?

Gjest Masahiro
Skrevet

Du bør kanskje levere litt større mengde? Usikker selv... Her er i allefall en oppskrift som er større:

Vafler til mange

Ca. 30 vaffelplater

8 egg

6 dl sukker

2,2 liter hvetemel

1/2 kg smør

2 liter melk

Litt salt

Litt kardemumme

8 ts vaniljesukker

4 ts bakepulver

Bland alt sammen.

La det svelle i ca. 30 min.

Lykke tiL!

Gjest Prøv disse!
Skrevet

Seriøst?

Ja - seriøst! Men kanskje ikke hver gang..?

Gjest veggisen
Skrevet

Ja - seriøst! Men kanskje ikke hver gang..?

Men som vegetarianer vil jeg da gjerne advares. Jeg ville ikke likt å bli servert blodvafler...!!!

Gjest Prøv disse!
Skrevet

Men som vegetarianer vil jeg da gjerne advares. Jeg ville ikke likt å bli servert blodvafler...!!!

Tror ikk edet er så vanlig akkurat.... Du kan nok si\pise vafler trygt - også ute og hos andre.... Men en artig og god variant for oss andre kan det jo være ;)

Gjest veggisen
Skrevet

Tror ikk edet er så vanlig akkurat.... Du kan nok si\pise vafler trygt - også ute og hos andre.... Men en artig og god variant for oss andre kan det jo være ;)

Men nå gjorde du meg litt utrygg på et område jeg tidligere har følt meg trygg på...:-)

Gjest Prøv _ikke_ disse hvis du er veggis!
Skrevet

Men nå gjorde du meg litt utrygg på et område jeg tidligere har følt meg trygg på...:-)

Sorry, min venn.... :) Ikke meningen! Du vil jo uansett se det på fargen, da... Er de "normale" og lyse er det vafler uten blod....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...