Gå til innhold

Angst/brystsmerter ?

Anbefalte innlegg

Er en gutt på 33 år. For 6 mnd. siden følte jeg plutselig nummenhet i venstre side. Ble straks engstelig, noe som resulterte i hjertebank og press i brystet. Oppsøkte legevakten. Der sendte de meg videre til sykehuset for utredning. Fikk utført EKG ved ankomst. Det ble tatt blodprøver mm. Ble så sendt til CT scanning av hode/bryst. Var på sykehuset i 2 dager hvor det ble jevnlig tatt EKG og målt blodtrykk mm. Tok også doppler/ultralyd av halspulsårene fra skulder og opp til hodet. MR undersøkelse ble også foretatt. Rtg/Thorax ble tatt 2 ganger. Etter alle disse prøvene ble jeg utskrevet med glimrende resultat i følge legene. Diagnosen var "migrene uten aura" ???

Etter denne opplevelsen har jeg utviklet hypokondertendenser. Dvs. jeg er i helspenn og sjekker etter nye symptomer flere ganger daglig. Dette tærer på livssituasjonen. Jeg klarer ikke å koble bort helsebekymringen og går rundt og tror at det feiler meg noe. Har vel innsett at jeg har utviklet angst med panikkanfall/lidelse pga. all fokuseringen på alvorlig sykdom. Mitt spørsmål er: har noen andre vært eller er i samme situasjon ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117905-angstbrystsmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sunny sky

Hei du!!

Har det akkuratt på samme måte som deg dessverre... Begynte med litt småvondt, deretter bekymringer, for så å få mange panikkanfall med skikkelig vondt i brystet, høy puls, hjertebank og pustebesvær...Selv om jeg vet at et er angst,er det like skremmende hver gang, og jeg er sikker på at nå er det "for rea"...Til daglig tenker jeg på dette 90% av dagen, og sjekker pulsen hvert femte minutt... Dette bidrar jo egentlig til mer angst og mer vondt i brystet. Les på disse sidene hva som står om panikkanfall/angst, så kjenner du sikkert igjen symptomene. Jeg har dessuten fått Truxal av legen, som hjelper mot angst og tvangstanker av denne typen.

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117905-angstbrystsmerter/#findComment-715797
Del på andre sider

• 2 uker senere...
timeout1365380575

Hei du!!

Har det akkuratt på samme måte som deg dessverre... Begynte med litt småvondt, deretter bekymringer, for så å få mange panikkanfall med skikkelig vondt i brystet, høy puls, hjertebank og pustebesvær...Selv om jeg vet at et er angst,er det like skremmende hver gang, og jeg er sikker på at nå er det "for rea"...Til daglig tenker jeg på dette 90% av dagen, og sjekker pulsen hvert femte minutt... Dette bidrar jo egentlig til mer angst og mer vondt i brystet. Les på disse sidene hva som står om panikkanfall/angst, så kjenner du sikkert igjen symptomene. Jeg har dessuten fått Truxal av legen, som hjelper mot angst og tvangstanker av denne typen.

Lykke til!!!

Hei Sunny Sky. Takk for mange fine svar til folk her inne!

Jeg er en mann på 38 som nylig var inne på sykehus i 2 dager til alskens hjerte undersøkelser etter å ha fått et kraftig hjertebank/brystsmerter/angst anfall.Hadde før dette vært "frisk som en fisk" hele livet. På sykehuset fant de ingen hjertefeil og nevnte til og med at jeg var i god form etter belastnings test på ergometer sykkel.Jeg er 100% overbesist om at jeg fikk denne reakjonen pga. nylig samlivsbrudd. Det går lettere nå men innimellom får jeg "uanmeldt" hjertebank og stikk i melomgulvet. Selvsagt blir det til at jeg sjekker puls og blir mer "nervøs". fikk anbefalt av en av legene på sykehuset å ta en kort joggetur hvis jeg fikk besvær med hjertebank. Dette gir belastning på hjertet og hvis ingenting er i veien, skal hjerterytmen jevne seg ut ganske raskt.Det hjelper meg ihvertfall.

takk igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117905-angstbrystsmerter/#findComment-723218
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...