Gå til innhold

Samværsbrøk

Anbefalte innlegg

Gjest Helst ikke nå

Hei, jeg sitter her og ergrer meg litt.. Typen min har ungene sine i helgen. Det har jeg og. Så er det langt utpå lørdagen da, og jeg har ikke hørt et pip. Trodde vi skulle gjøre noe sammen med barna i helgen. Jeg vet at de er opptatt i morgen.. Er litt lei av at det hele tiden er meg som ringer for å avtale, og tenkte at nå skulle jeg ha is i magen og la han ta initiativet. Det jeg vet, er at når han har levert barna sine imorgen ettermiddag, da ringer han/kommer han omtrent med det samme. Er dette fair?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117928-samv%C3%A6rsbr%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Helst ikke nå

Kanskje han vil prioritere alenetid sammen med barna sine? Når man er forelsket blir dett lett til at barna kommer i andre rekke.

La nå barna få alenetid sammen med sin far, så kan dere dyrke hverandre når han ikke har barna.

Jo, jeg kan godt kose meg i heimen, og jeg unner de å ha alenetid sammen. Det er bare det at jeg har barn stort sett hele tiden, med unntak av annenhver helg. Så når jeg har barn er det greit å være sammen, men ikke når han har barn.. Sånn føles det nå i alle fall. Dessuten får ikke jeg den samme sjansen til å bli bedre kjent med hans barn. Vi har tross alt vært sammen et år nå..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117928-samv%C3%A6rsbr%C3%B8k/#findComment-711127
Del på andre sider

Gjest far og barn

Jo, jeg kan godt kose meg i heimen, og jeg unner de å ha alenetid sammen. Det er bare det at jeg har barn stort sett hele tiden, med unntak av annenhver helg. Så når jeg har barn er det greit å være sammen, men ikke når han har barn.. Sånn føles det nå i alle fall. Dessuten får ikke jeg den samme sjansen til å bli bedre kjent med hans barn. Vi har tross alt vært sammen et år nå..

Nå vet jeg jo ikke hvordan forholdt mellom deg/dine barn og hans barn er, så det er vanskelig å gi gode råd.

Vet du f.eks. noe om barna hans helst vil være sammen med bare far? Det kan hende at han tar hensyn til hva barna ønsker.

Jeg synes dere skal snakke sammen om dette i fred og ro når dere ikke har barn, og bli enig om hvordan dere skal få det til slik at du også kan bli kjent med hans barn.

For barnas skyld synes jeg det er viktig at dere planlegger og at barna er forberedt på hva som skal skje i disse helgene. Slik at de ikke kommer til far med forventinger om en ting, så kommer du og velter det hele og dere blir å gjøre noe helt annet enn barna trodde.

For at du skal få god kontakt med barna hans er det viktig at du ikke bare kommer plumpende og ødelegger planer de har lagt. Det er selvsagt helt på sin plass at du blir kjent med barna hans hvis dere planlegger en fremtid sammen.

Sett dere ned, snakk sammen og planlegg neste helg dere begge har barn hos dere.

Skjønner nok at du føler deg skuffet og såret og satt på sidelinjen. Forsøk å løs det på best mulig måte uten at det går utover barna.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117928-samv%C3%A6rsbr%C3%B8k/#findComment-711131
Del på andre sider

Gjest Helst ikke nå

Nå vet jeg jo ikke hvordan forholdt mellom deg/dine barn og hans barn er, så det er vanskelig å gi gode råd.

Vet du f.eks. noe om barna hans helst vil være sammen med bare far? Det kan hende at han tar hensyn til hva barna ønsker.

Jeg synes dere skal snakke sammen om dette i fred og ro når dere ikke har barn, og bli enig om hvordan dere skal få det til slik at du også kan bli kjent med hans barn.

For barnas skyld synes jeg det er viktig at dere planlegger og at barna er forberedt på hva som skal skje i disse helgene. Slik at de ikke kommer til far med forventinger om en ting, så kommer du og velter det hele og dere blir å gjøre noe helt annet enn barna trodde.

For at du skal få god kontakt med barna hans er det viktig at du ikke bare kommer plumpende og ødelegger planer de har lagt. Det er selvsagt helt på sin plass at du blir kjent med barna hans hvis dere planlegger en fremtid sammen.

Sett dere ned, snakk sammen og planlegg neste helg dere begge har barn hos dere.

Skjønner nok at du føler deg skuffet og såret og satt på sidelinjen. Forsøk å løs det på best mulig måte uten at det går utover barna.

Tusen takk for gode råd!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117928-samv%C3%A6rsbr%C3%B8k/#findComment-711133
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bare et lite tips

Tusen takk for gode råd!

Du sier det jo selv! Du har barna hele tiden, mens han ser sine "skjelden". Da er det jo lettere for deg å forkusere på andre ting enn barna uten å få dårlig samvittighet, ettersom du har dem "hele tiden". Skjønner godt at han vil være alene med barna ettersom han ikke har de så ofte. Prøv å se ting fra hans ståsted!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117928-samv%C3%A6rsbr%C3%B8k/#findComment-711212
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...