Gå til innhold

Hvilken bok likte du best?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Definitivt "En leges veiledning". Tanta og onkelen min hadde den i bokhylla, så jeg snikleste og tittet på kliniske tegninger av kvinnen kjønnsorgan.

Den hadde en tante hos oss også. Ett eneste titt i den, og jeg ville verken bli stor eller ha kjæreste.

For meg var det faktisk "Sølvfaks" av Gabriel Scott da jeg var veldig lita, og "Villkattøya" av Arthur Ransome da jeg ble større. Men så ble det jo fort "Sangen om den røde rubin". Der var det heldigvis ikke bilder, heller...

Annonse

Annonse

Jeg leste sikkert alle bøkene i skolebiblioteket, opptil flere ganger. Tror jeg likte alle. Indianerbøkene falt i smak, men også Sølvfaks. Leste Eli Sjursdatter av Falkberget som 10-åring. Hjemme hadde vi nesten ingen bøker, sikkert fordi de var for dyre + at vi ikke hadde noe sted å kjøpe dem. Jeg vant bøker som premie i kryssord noen ganger. Pappa lånte "Moskva kjenner ingen tårer"; den gjorde veldig inntrykk på meg. Det var en sann historie om en nordmann som satt i fangenskap i Russland i mange år.

Det må ha vært bøkene om Narnia.

Den første het Drømmen om Narnia tror jeg.

Den handlet om at man kom inn i en annen verden og inngangsdøren var i et skap.

Det synes jeg var utrolig fasinerende.

Løven, heksa og klesskapet, heter den.

Jeg har nettopp lest den for syvåringen min.

Hardy guttene. Jeg var ram til å lese den serien. På det verste var jeg oppe i en bok om dagen.

Det kan vel diskuteres hvor mye inntrykk disse bøkene gjorde på meg, men de var i det minste med på å gi meg interesse for kultur og bøker, noe jeg har den dag i dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...