SierDuDet Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 The Pianist. Fy f... for en god film. Det er noe av det sterkeste jeg noensine har sett. Man sitter med en helvetes følelse i magen hele filmen igjennom og kan rett og slett ikke fatte og begripe hvor ondskapsfulle mennesker kan være. Filmen får grusomhetene fram på en helt annen måte enn andre krigsfilmer, eller dette kan knapt kalles en krigsfilm, men i det minste filmer fra andre 2. verdenskrig. Dette fordi den ikke i detalj beskriver krigshandlingene slik andre filmer fra andre verdenskrig har en tendens til å gjøre, men derimot denne polske pianisten i Adrian Brodys skikkelse, sin opplevelse av årene fra krigen startet til den var over. Skuespillet, filmingen, historien som er sann... Jeg ble slått ut. Nei, denne må dere se og det er liten tvil om at denne filmen fortjente de 3 Oscar statuettene den fikk. Ingen tvil overhodet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117950-bedre-enn-schindlers-liste/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enig her Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Helt enig, denne filmen scorer på at den er ekte, og nyansert. Den viser mennesker som er sammensatte, ikke bare typiske helter og skurker. Det at man ser ting gjennom pianistens øyne gjør at det virker mer ekte. Flere sentrale scener ser man på avstand gjennom et vindu, og det gjør egentlig at det får enda sterkere effekt. Som den scenen der mannen i rullestol blir kastet ut av vinduet. Det er rystende scener, hørte sterke reaksjoner i salen på den. Har heller aldri sett et så voksent publikum i en kinosal, og de kjente sin besøkelsestid, for dette er kvalitet tvers gjennom. Ingen tvil om at alle Oscar er fortjent (og alt for få). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117950-bedre-enn-schindlers-liste/#findComment-711307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 Helt enig, denne filmen scorer på at den er ekte, og nyansert. Den viser mennesker som er sammensatte, ikke bare typiske helter og skurker. Det at man ser ting gjennom pianistens øyne gjør at det virker mer ekte. Flere sentrale scener ser man på avstand gjennom et vindu, og det gjør egentlig at det får enda sterkere effekt. Som den scenen der mannen i rullestol blir kastet ut av vinduet. Det er rystende scener, hørte sterke reaksjoner i salen på den. Har heller aldri sett et så voksent publikum i en kinosal, og de kjente sin besøkelsestid, for dette er kvalitet tvers gjennom. Ingen tvil om at alle Oscar er fortjent (og alt for få). Ja, det er helt utrolig hvordan Polanski har fått til trikset å vise alt som skjer gjennom denne mannens øyne. Vi ser ikke all skytingen og vi ser ikke alle bombene, men vi, og karakteren til Brody, hører dem, noe som gjør det hele enda sterkere. Får vi vet tross alt hva som skjer der ute på gata selv om vi ikke ser det. Ja, scenen hvor mannen i rullestol ble kastet ut av verandaen var utrolig sterk. Det samme var scenen hvor den unge damen gjentar, gang på gang, "hvorfor gjorde jeg det, hvorfor gjorde jeg det", etter at hun i et forsøk på å stilne babyen sin sin gråt for å ikke røpe seg for tyskerne, ved et uhell kvalte han/henne. Vi ser det ikke men vi trenger heller ikke å se det. Vi forstår hva som har skjedd. En fryktelig bra film som burde bli pensum på skolen slik som Schindlers Liste nærmest ble for noen år siden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117950-bedre-enn-schindlers-liste/#findComment-711313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Går ikke den på kino nå da? Hadde nettopp tenkt til å se den for den hadde fått så bra kritikker Og nå er den godkjent av filmkritiker sdd også altså. Ikke dårlig:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117950-bedre-enn-schindlers-liste/#findComment-711316 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 Går ikke den på kino nå da? Hadde nettopp tenkt til å se den for den hadde fått så bra kritikker Og nå er den godkjent av filmkritiker sdd også altså. Ikke dårlig:) Jupp, den er veldig godkjent av filmkritikker SDD Ja, den begynte vel på kino i Norge sist uke, svært sent da den for mange måneder siden er ferdig i resten av verden. Men den kan, som alltid (og jeg får fortsatt ikke prosenter av salget), bestilles fra Play.com for £14,99 Og hvordan har så damen det? Kåt som vanlig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117950-bedre-enn-schindlers-liste/#findComment-711321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Gleder meg til å se den! (Selv om jeg var en av få som ikke hadde så stor sans for Schindlers liste). Men en annen ting, du, har du fått tak i sesong 2 av Twin Peaks noe sted? Vi har nå bestilt den fra et sted i Sverige der den var veldig billig, de sa den kommer ut i midten av sept., men leverandøren i Norge sier at det er bare tull, den kommer ikke før 2004...?! Hva skal man tro.. Dette blir en knallbra høst for oss, har kjøpt ny diger widescreen tv og har begynt å få noen av de over tjue filmene vi har bestilt fra Play i postkassa! Blir sittende i sofaen en stund, jeg De har mange gode filmer på "3 for £20"-tilbud. Vi har også kjøpt endel bokser til 14.99 tror jeg det var, stort sett klassikere i litt rare blandinger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117950-bedre-enn-schindlers-liste/#findComment-711324 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 Gleder meg til å se den! (Selv om jeg var en av få som ikke hadde så stor sans for Schindlers liste). Men en annen ting, du, har du fått tak i sesong 2 av Twin Peaks noe sted? Vi har nå bestilt den fra et sted i Sverige der den var veldig billig, de sa den kommer ut i midten av sept., men leverandøren i Norge sier at det er bare tull, den kommer ikke før 2004...?! Hva skal man tro.. Dette blir en knallbra høst for oss, har kjøpt ny diger widescreen tv og har begynt å få noen av de over tjue filmene vi har bestilt fra Play i postkassa! Blir sittende i sofaen en stund, jeg De har mange gode filmer på "3 for £20"-tilbud. Vi har også kjøpt endel bokser til 14.99 tror jeg det var, stort sett klassikere i litt rare blandinger. Samme her. Jeg har bestilt relativt bra med filmer i det siste. Venter nå på South Park sesong 1 og 2, samt Suicide Kings med Christopher Walken som jeg egentlig fikk på døra med DHL i går, men siden jeg ikke våknet opp av min søvn når de prøvde å vekke meg så får jeg den nok på mandag. I tillegg får jeg Simpsons Sesong 1 fra Play, sannsynligvis på mandag. The Pianist fikk jeg idag. Jeg er faktisk enig med deg når det gjelder Shindlers Liste, men man blir jo nærmest lynsjet når man antyder at den filmen ikke er så god som de skal ha det til. Når det gjelder Twin Peaks sesong 2 så venter jeg like jævlig som deg, noe jeg har gjort helt siden de påsto at den skulle komme i mai i år. Den ble så utsatt til Oktober, men jeg ser nå at dvdstrax sier de får den inn 10/9. Jeg vet likevel ikke om denne datoen stemmer da jeg, som du, har hørt at den ikke blir gitt ut i Norge før våren 2004. Jeg håper dog at det isåfall kommer en UK utgave av den rimelig radig, for nå begynner jeg å bli f... så utålmodig! Vel, jeg håper den svenske shappa du snakker om og dvdstrax har rett i at den kommer i salg i September! To andre filmer jeg nylig har fått: Dogma, og den MÅ du se dersom du ikke har sett den. Ubeskrivelig bra. Kan bestilles i en stor spesialutgave fra DVDsoon i Canada for... tja, jeg tror jeg betalte ca 70 kroner og da var frakten fri. Og så Donnie Darko! Det er en film du garantert vil elske, da du åpenbart liker litt spaca filmer. Mannen din vil i hvert fall falle for den. Denne kan også bestilles for rundt 70 kroner fra Dvdsoon.com, og den har litt Lynch takter over seg uten å egentlig ha det. Men den er veldig spesiell og ubeskrivelig god! Dessuten blir Lost Highway utgitt i skandinavia om ca 2 mnd! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117950-bedre-enn-schindlers-liste/#findComment-711334 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Jupp, den er veldig godkjent av filmkritikker SDD Ja, den begynte vel på kino i Norge sist uke, svært sent da den for mange måneder siden er ferdig i resten av verden. Men den kan, som alltid (og jeg får fortsatt ikke prosenter av salget), bestilles fra Play.com for £14,99 Og hvordan har så damen det? Kåt som vanlig? Ja, det var vel denne Roman Polanski endelig fikk Oscar for. Men han er jo etter det jeg husker ikke velkommen i USA, så han fikk vel Oscarene i posten Min kjønnslige status tar seg bedre ut på forum for seksualitet enn i filmdebatter om gripende 2.verdenskrigfilmer. Så sånn er det;) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117950-bedre-enn-schindlers-liste/#findComment-711336 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Samme her. Jeg har bestilt relativt bra med filmer i det siste. Venter nå på South Park sesong 1 og 2, samt Suicide Kings med Christopher Walken som jeg egentlig fikk på døra med DHL i går, men siden jeg ikke våknet opp av min søvn når de prøvde å vekke meg så får jeg den nok på mandag. I tillegg får jeg Simpsons Sesong 1 fra Play, sannsynligvis på mandag. The Pianist fikk jeg idag. Jeg er faktisk enig med deg når det gjelder Shindlers Liste, men man blir jo nærmest lynsjet når man antyder at den filmen ikke er så god som de skal ha det til. Når det gjelder Twin Peaks sesong 2 så venter jeg like jævlig som deg, noe jeg har gjort helt siden de påsto at den skulle komme i mai i år. Den ble så utsatt til Oktober, men jeg ser nå at dvdstrax sier de får den inn 10/9. Jeg vet likevel ikke om denne datoen stemmer da jeg, som du, har hørt at den ikke blir gitt ut i Norge før våren 2004. Jeg håper dog at det isåfall kommer en UK utgave av den rimelig radig, for nå begynner jeg å bli f... så utålmodig! Vel, jeg håper den svenske shappa du snakker om og dvdstrax har rett i at den kommer i salg i September! To andre filmer jeg nylig har fått: Dogma, og den MÅ du se dersom du ikke har sett den. Ubeskrivelig bra. Kan bestilles i en stor spesialutgave fra DVDsoon i Canada for... tja, jeg tror jeg betalte ca 70 kroner og da var frakten fri. Og så Donnie Darko! Det er en film du garantert vil elske, da du åpenbart liker litt spaca filmer. Mannen din vil i hvert fall falle for den. Denne kan også bestilles for rundt 70 kroner fra Dvdsoon.com, og den har litt Lynch takter over seg uten å egentlig ha det. Men den er veldig spesiell og ubeskrivelig god! Dessuten blir Lost Highway utgitt i skandinavia om ca 2 mnd! Tusen takk for bra tips! Skal logge av nå (M kom hjem og vi skal se film ), skal fortelle hva vi har kjøpt neste gang -masse forskjellig. PS-Det var dvdon.com vi bestilte twin peaks 2 fra (499,-). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117950-bedre-enn-schindlers-liste/#findComment-711338 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 Ja, det var vel denne Roman Polanski endelig fikk Oscar for. Men han er jo etter det jeg husker ikke velkommen i USA, så han fikk vel Oscarene i posten Min kjønnslige status tar seg bedre ut på forum for seksualitet enn i filmdebatter om gripende 2.verdenskrigfilmer. Så sånn er det;) Stemmer, jeg tror han fikk Oscaren i posten. Jeg lurer på om han ikke for mange år siden gjorde seg skyldig i å ha sex med noen som da var for ung. Den unge ble etter hva jeg har forstått senere hans kone, og han selv var heller ikke gamle karen når det skjedde, men skjønn er de vel ikke akkurat gode til å bruke i USA Wow, så snusfornuftig De var i dag da 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117950-bedre-enn-schindlers-liste/#findComment-711340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 Tusen takk for bra tips! Skal logge av nå (M kom hjem og vi skal se film ), skal fortelle hva vi har kjøpt neste gang -masse forskjellig. PS-Det var dvdon.com vi bestilte twin peaks 2 fra (499,-). Enda et tips når du senere ska bestille bokser eller mange filmer på en gang og klarer deg med sone 1: DV-depot.com Men husk Donnie Darko og Dogma. (Jeg er helt sikker på at mann din har hørt om begge to). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117950-bedre-enn-schindlers-liste/#findComment-711342 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Stemmer, jeg tror han fikk Oscaren i posten. Jeg lurer på om han ikke for mange år siden gjorde seg skyldig i å ha sex med noen som da var for ung. Den unge ble etter hva jeg har forstått senere hans kone, og han selv var heller ikke gamle karen når det skjedde, men skjønn er de vel ikke akkurat gode til å bruke i USA Wow, så snusfornuftig De var i dag da Jepp, hun var 13 på det tidspunktet tror jeg. Sånt straffes med livsvarig utvisning i USA.. Hehe, jeg er da alltid fornuftig, kjære deg..:-P 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117950-bedre-enn-schindlers-liste/#findComment-711346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 Jepp, hun var 13 på det tidspunktet tror jeg. Sånt straffes med livsvarig utvisning i USA.. Hehe, jeg er da alltid fornuftig, kjære deg..:-P Jupp, og han var også veldig ung om jeg ikke husker feil. Uansett; de giftet seg så det bør vel være lov til å bruke hue litt God til å lage film er han i det minste. Det skal han ha. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117950-bedre-enn-schindlers-liste/#findComment-711347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Enda et tips når du senere ska bestille bokser eller mange filmer på en gang og klarer deg med sone 1: DV-depot.com Men husk Donnie Darko og Dogma. (Jeg er helt sikker på at mann din har hørt om begge to). Hei, ja vi har sett dem, bra de. Ihvertfall Dogma Dette er noe av det vi har vi kjøpt i det siste: -Glengarry Glenn Ross -8 mile -Austin Powers-filmene -Ed Wood -Grabben i graven bredvid -Himmelfall -Mannen uten minne -Almodovar-boks (4 filmer) -To tårn -Gudfaren-boksen (endelig) -Et vakkert sinn -Straight Story -The Ugly +endel fra play som jeg ikke husker i farten, mest gamle klassikere. Ellers anbefaler jeg VELDIG -The man who wasn't there -Dead Ringers -Time out -Happiness -He loves me he loves me not Så at Twin Peaks-boksen var billigere der du hadde kjøpt den -men men.. Får se om den kommer nå i september eller om vi må vente. Skjønner ikke hva de venter på! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117950-bedre-enn-schindlers-liste/#findComment-711759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 31. august 2003 Forfatter Del Skrevet 31. august 2003 Hei, ja vi har sett dem, bra de. Ihvertfall Dogma Dette er noe av det vi har vi kjøpt i det siste: -Glengarry Glenn Ross -8 mile -Austin Powers-filmene -Ed Wood -Grabben i graven bredvid -Himmelfall -Mannen uten minne -Almodovar-boks (4 filmer) -To tårn -Gudfaren-boksen (endelig) -Et vakkert sinn -Straight Story -The Ugly +endel fra play som jeg ikke husker i farten, mest gamle klassikere. Ellers anbefaler jeg VELDIG -The man who wasn't there -Dead Ringers -Time out -Happiness -He loves me he loves me not Så at Twin Peaks-boksen var billigere der du hadde kjøpt den -men men.. Får se om den kommer nå i september eller om vi må vente. Skjønner ikke hva de venter på! Det er flere der jeg har lyst på, men fortell meg senere hva du synes om Glenngarry Glenn Ross. Har nemlig vurdert den men synes navnet virker litt vel sært Har du forresten sett 25th hour? Har litt lyst på den men tror jeg venter på en versjon med engelsk tekst. Trives best når det er en tekstmulighet til stede da det ikke alltid er like lett å fatte og begripe hva som blir sagt. Jeg går ut fra at dere har skaffet dere Band Of Brothers? Hvis ikke ville jeg vurdert den! Tror man får den forholdsvis billig om dagen også. En vannvittig god serie. Ellers så fikk jeg jo Dr. Strangelove for en tid tilbake, og det var virkelig right up my AllyMcBeal. Den var bra! Jeg virkelig digget den og må se den igjen så fort som mulig. I tillegg venter jeg på at tidens morsomste serie skal dukke opp på DVD, noe den gjør i Oktober. Da snakker jeg selvsagt om Cheers! Men det er Twin Peaks jeg venter mest på, da jeg synes de har brukt uforholdsmessig lang tid på den serien nå. Og selvsagt den fullstendige Two Towers som kommer i November. Egentlig lurer jeg litt på hvorfor jeg gadd å kjøpe Two Towers i forrige uke når jeg uansett kommer til å kjøpe den ca 45 minutter lengre versjonen som kommer om noen mnd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117950-bedre-enn-schindlers-liste/#findComment-711820 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jolly Roger Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Det er flere der jeg har lyst på, men fortell meg senere hva du synes om Glenngarry Glenn Ross. Har nemlig vurdert den men synes navnet virker litt vel sært Har du forresten sett 25th hour? Har litt lyst på den men tror jeg venter på en versjon med engelsk tekst. Trives best når det er en tekstmulighet til stede da det ikke alltid er like lett å fatte og begripe hva som blir sagt. Jeg går ut fra at dere har skaffet dere Band Of Brothers? Hvis ikke ville jeg vurdert den! Tror man får den forholdsvis billig om dagen også. En vannvittig god serie. Ellers så fikk jeg jo Dr. Strangelove for en tid tilbake, og det var virkelig right up my AllyMcBeal. Den var bra! Jeg virkelig digget den og må se den igjen så fort som mulig. I tillegg venter jeg på at tidens morsomste serie skal dukke opp på DVD, noe den gjør i Oktober. Da snakker jeg selvsagt om Cheers! Men det er Twin Peaks jeg venter mest på, da jeg synes de har brukt uforholdsmessig lang tid på den serien nå. Og selvsagt den fullstendige Two Towers som kommer i November. Egentlig lurer jeg litt på hvorfor jeg gadd å kjøpe Two Towers i forrige uke når jeg uansett kommer til å kjøpe den ca 45 minutter lengre versjonen som kommer om noen mnd. Beklager å blande meg inn, men: Glengarry Glen Ross - ok kammerspill om selgere, neppe en film du ser så mange ganger. 25th hour? - Veldig bra! Spike's beste, og en av veldig få gode filmer i år. Verdt å kjøpe bare for å se Ed Norton stå å slenge fritt mot speilet i 2 minutter i strekk. Band Of Brother - hmmm.. (fortjener eget innlegg.) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117950-bedre-enn-schindlers-liste/#findComment-711823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Det er flere der jeg har lyst på, men fortell meg senere hva du synes om Glenngarry Glenn Ross. Har nemlig vurdert den men synes navnet virker litt vel sært Har du forresten sett 25th hour? Har litt lyst på den men tror jeg venter på en versjon med engelsk tekst. Trives best når det er en tekstmulighet til stede da det ikke alltid er like lett å fatte og begripe hva som blir sagt. Jeg går ut fra at dere har skaffet dere Band Of Brothers? Hvis ikke ville jeg vurdert den! Tror man får den forholdsvis billig om dagen også. En vannvittig god serie. Ellers så fikk jeg jo Dr. Strangelove for en tid tilbake, og det var virkelig right up my AllyMcBeal. Den var bra! Jeg virkelig digget den og må se den igjen så fort som mulig. I tillegg venter jeg på at tidens morsomste serie skal dukke opp på DVD, noe den gjør i Oktober. Da snakker jeg selvsagt om Cheers! Men det er Twin Peaks jeg venter mest på, da jeg synes de har brukt uforholdsmessig lang tid på den serien nå. Og selvsagt den fullstendige Two Towers som kommer i November. Egentlig lurer jeg litt på hvorfor jeg gadd å kjøpe Two Towers i forrige uke når jeg uansett kommer til å kjøpe den ca 45 minutter lengre versjonen som kommer om noen mnd. Glenngarry Glenn Ross har jeg nesten enorme forventninger til, så den gleder jeg meg til å få sett. Dr.Strangelove likte du, ja, det gjettet jeg. Den er veldig bra, og morsom, men liksom ikke helt noe for meg av en eller annen grunn, dessverre for meg, sikkert. Samme med Tolkien-greiene, jeg klarer det bare ikke. Det er muligens noe feil med meg.. Cheers, den tror jeg ikke vi satser på her (men jeg har sikkert sett alle episodene på tv i sin tid), vi holder oss til Sopranos, Sex and the City, Friends, Simpsons og Futurama (har du sett noen av episodene der?) når det gjelder serier. Også har vi alle Absolutely Fabulous-sesongene. Så alle i ett strekk omtrent og har fått min dose av dem får resten av livet. Blæh.. 25th hour og Band Of Brothers har jeg ikke sett, skal sjekke dem ut. Nå gleder jeg meg til å få sett Prozac Nation og The Pianist på kino en dag. Fint å se film på kino også, selv om det er noe veldig bedagelig herlig ved det å sitte hjemme i sofaen og se film. Når det koster mindre å kjøpe selve filmen enn det gjør å leie, så er det ingen grunn til å la være å kjøpe filmer! Vi har også kjøpt endel klassiske barnefilmer i det siste. Ikke sikkert man får tak i dem når man skal ha dem senere, så det er godt å ha et lite "lager". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117950-bedre-enn-schindlers-liste/#findComment-711858 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 31. august 2003 Forfatter Del Skrevet 31. august 2003 Glenngarry Glenn Ross har jeg nesten enorme forventninger til, så den gleder jeg meg til å få sett. Dr.Strangelove likte du, ja, det gjettet jeg. Den er veldig bra, og morsom, men liksom ikke helt noe for meg av en eller annen grunn, dessverre for meg, sikkert. Samme med Tolkien-greiene, jeg klarer det bare ikke. Det er muligens noe feil med meg.. Cheers, den tror jeg ikke vi satser på her (men jeg har sikkert sett alle episodene på tv i sin tid), vi holder oss til Sopranos, Sex and the City, Friends, Simpsons og Futurama (har du sett noen av episodene der?) når det gjelder serier. Også har vi alle Absolutely Fabulous-sesongene. Så alle i ett strekk omtrent og har fått min dose av dem får resten av livet. Blæh.. 25th hour og Band Of Brothers har jeg ikke sett, skal sjekke dem ut. Nå gleder jeg meg til å få sett Prozac Nation og The Pianist på kino en dag. Fint å se film på kino også, selv om det er noe veldig bedagelig herlig ved det å sitte hjemme i sofaen og se film. Når det koster mindre å kjøpe selve filmen enn det gjør å leie, så er det ingen grunn til å la være å kjøpe filmer! Vi har også kjøpt endel klassiske barnefilmer i det siste. Ikke sikkert man får tak i dem når man skal ha dem senere, så det er godt å ha et lite "lager". Sex and the city er en serie jeg aldri har klart å like. Jeg har bare sett noen få episoder, men jeg syntes det hele ble ubeskrivelig dumt. Men det er kanskje fordi jeg er gutt. Futurama har jeg bare sett 1 episode av, og den likte jeg ikke. Dog er det vel som med andre serier at man bør se mer enn 1 episode før man uttaler seg. Favoritten er nok South Park, med Simpsons på en soleklar andre plass. Gleder meg til jeg får South Park sesong 1 og 2 i morgen, og sannsynligvis Simpsons sesong 1 også i morgen Jeg går en fin helg i møte! Når det gjelder Band Of Brothers så anbefaler jeg dere å kjøpe den serien umiddelbart. Jeg har i hvert fall ikke hørt noen til nå som ikke har skryti denne serien vannvittig opp i skyene, og den fortjener det. Jeg har sett den 3 ganger siden jeg kjøpte den like før jul i fjor. Den er helt fantastisk! Sopranos, ja. Jeg hadde her store planer om å kjøpe sesongene, men har faktisk glemt det. Men det skal jeg gjøre. En utrolig god serie for en mafiafrelst fyr som meg, og jeg gleder meg som en unge til neste sesong. Hører rykter om at Steve Buscemi her vil få en større rolle, og han er utvilsomt en av mine favorittskuespillere. Så det må jo bare bli bra! Jupp, kino er veldig hyggelig i ny og ne, dog trives jeg nok best en dvd hjemme. Pizza (eller noe godis) på bordet, en iskald Cola og en god film er for meg en utrolig nytelse! Jeg så for øvrig City Of God på kino for noen uker siden, og den kan helt klart anbefales, så dersom du skal på kino bør du se den! Barnefilmer har jeg lite greie på sånn med unntak av Brødrene Dahl, men det er kanskje for litt større barn. En ting: Ikke kjøp Pompel og Pilt i den hensikt å vise serien til barnet når han/hun (vet du forresten kjønn nå?) blir stor nok. Det er en skummel serie som ga meg mareritt i mange år, og jeg tror ikke jeg overdriver om jeg sier at serien ga meg varige men. Jeg får fortsatt lettere angst når noen snakker om "å reparere" noe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117950-bedre-enn-schindlers-liste/#findComment-712027 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 31. august 2003 Forfatter Del Skrevet 31. august 2003 Beklager å blande meg inn, men: Glengarry Glen Ross - ok kammerspill om selgere, neppe en film du ser så mange ganger. 25th hour? - Veldig bra! Spike's beste, og en av veldig få gode filmer i år. Verdt å kjøpe bare for å se Ed Norton stå å slenge fritt mot speilet i 2 minutter i strekk. Band Of Brother - hmmm.. (fortjener eget innlegg.) Enig, Band Of Brother fortjener langt mer enn en liten kommentar her. Spike Lee har jeg litt sansen for, dog har han tidligere lagt mye rart i tillegg til noen genistreker. 25th Hour har jeg utrolig forventninger til både fordi det er en Spike Lee film, men også fordi en av mine favorittskuespillere de siste årene har hovedrollen. Norton er en fin mann! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117950-bedre-enn-schindlers-liste/#findComment-712028 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Sex and the city er en serie jeg aldri har klart å like. Jeg har bare sett noen få episoder, men jeg syntes det hele ble ubeskrivelig dumt. Men det er kanskje fordi jeg er gutt. Futurama har jeg bare sett 1 episode av, og den likte jeg ikke. Dog er det vel som med andre serier at man bør se mer enn 1 episode før man uttaler seg. Favoritten er nok South Park, med Simpsons på en soleklar andre plass. Gleder meg til jeg får South Park sesong 1 og 2 i morgen, og sannsynligvis Simpsons sesong 1 også i morgen Jeg går en fin helg i møte! Når det gjelder Band Of Brothers så anbefaler jeg dere å kjøpe den serien umiddelbart. Jeg har i hvert fall ikke hørt noen til nå som ikke har skryti denne serien vannvittig opp i skyene, og den fortjener det. Jeg har sett den 3 ganger siden jeg kjøpte den like før jul i fjor. Den er helt fantastisk! Sopranos, ja. Jeg hadde her store planer om å kjøpe sesongene, men har faktisk glemt det. Men det skal jeg gjøre. En utrolig god serie for en mafiafrelst fyr som meg, og jeg gleder meg som en unge til neste sesong. Hører rykter om at Steve Buscemi her vil få en større rolle, og han er utvilsomt en av mine favorittskuespillere. Så det må jo bare bli bra! Jupp, kino er veldig hyggelig i ny og ne, dog trives jeg nok best en dvd hjemme. Pizza (eller noe godis) på bordet, en iskald Cola og en god film er for meg en utrolig nytelse! Jeg så for øvrig City Of God på kino for noen uker siden, og den kan helt klart anbefales, så dersom du skal på kino bør du se den! Barnefilmer har jeg lite greie på sånn med unntak av Brødrene Dahl, men det er kanskje for litt større barn. En ting: Ikke kjøp Pompel og Pilt i den hensikt å vise serien til barnet når han/hun (vet du forresten kjønn nå?) blir stor nok. Det er en skummel serie som ga meg mareritt i mange år, og jeg tror ikke jeg overdriver om jeg sier at serien ga meg varige men. Jeg får fortsatt lettere angst når noen snakker om "å reparere" noe. Ah, Steve Buscemi i Sopranos, det gleder jeg meg til! Han og Christopher Walken er de mannlige skuespillerne jeg har aller mest sans for. De er så herlig sleske, men likevel har de enormt mye å spille på. Så du Walken i Catch me if you can? Suicide Kings som du nevnte har vi, den er veldig bra. Jeg er også mafia-frelst, men ble det ikke før langt uti Sopranos egentlig. Så jeg gleder meg vilt til å se Gudfaren igjen, tror ikke helt jeg fikk med meg dem på rett måte da jeg så dem for mange år siden. Anbefaler også (du har sikkert sett dem, men): -Reservoir dogs -Man bites dog -Goodfellas Kjøpte også nylig Prizzi's honor, men den var faktisk en skuffelse. ("Mafia"-film med Jack Nicholson). Nei, vi vet ikke kjønnet på babyen.. Pompel og Pilt skal vi holde oss langt unna, ja 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117950-bedre-enn-schindlers-liste/#findComment-712054 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.