Gå til innhold

Ekstrem hudirritasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er plaget med uren hud og kviser, og fikk behandling med tetracyclin i litt mer enn et år. Det funka bra, holdt det meste av kviser borte.

Problemet er at etter jeg hadde gått på det en stund så begynnte jeg å få problemer. Ble ekstremt lysømfintli, både i HUD og ØYNE. Det tok tid før jeg innså at jeg ikke kunne bruke dette lenger.

Nå har jeg sluttet, gikk til legen og han henviste meg til hudlege men det tar jo fra 3-6 mnder. Det som er problemet nå, er at selv om det er nesten 3 mnder siden jeg sluttet med det så har jeg alvorlige hudproblem. Huden er helt jævlig (tenker ikke på utseendemessig) Sitter jeg med dataen så kommer problemet fort, får en ekkel, lammendes følelse i ansiktet og kan begynne å få rykninger.

Mens jeg gikk på tatracyclin så hadde jeg kanskje dette problemet litt, men ikke så gale som det er nå ihvertfall!! Får faktisk alvorli sosial angst pågrunn av irritasjonen i huden (LES: ikke pga utseendet) Klarer ikke å se folk i øynene og kommunisere. Legen min ga meg Dalacin mens jeg venter på hudlege og det funker, men bruker jeg det, så blir nettopp det problemet forverret! Huden blir helt jævlig om jeg bruker dataen, ser på tv eller er ute i sterk sol.

Vet ikke hva jeg skal gjøre!!! Håper på noen tips!

Fortsetter under...

Skrevet

Hei Morten

Jeg vil anbefale deg å bruke aloe vera.

Både som kremer utvendig og juice som du tar i doser på 60 ml daglig.

Aloe vera er kjent som et produkt med god effekt på hudproblemer.

Ønsker du mer informasjon er det bare å ta kontakt.

Gjest hjelper det??
Skrevet

Bruker du noen form for fuktighetskrem? Det er mye rare stoffer der, så forsøk uten og se om det hjelper..lykke til iallfall!

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei Morten

Jeg vil anbefale deg å bruke aloe vera.

Både som kremer utvendig og juice som du tar i doser på 60 ml daglig.

Aloe vera er kjent som et produkt med god effekt på hudproblemer.

Ønsker du mer informasjon er det bare å ta kontakt.

NÅ HAR DET BLITT ENDA VÆRRE! Er helt JÆVLIG i tryne!! Føles helt jævli, lammendes, hengendes! Det er så jævlig at jeg ikke har klarer å gå på skolen!! MÅ VIRKELIG få noe hjelp snart.. er det noe jeg kan smøre på???kremer?? anbefal noe da!! noe sol/lys beskyttendes kremer??Får angst av dette her, men det er DEN jævla ubehagligheten i tryne som er værst!!! Jeg fatter ikke dette her, greit nok at jeg ser JÆVLI ut i tryne, men at det skal FØLES helt JÆVLIG og skjønner jeg ikke...!! klarer ikke å snakke eller fungere sammen med folk!!

Skrevet

NÅ HAR DET BLITT ENDA VÆRRE! Er helt JÆVLIG i tryne!! Føles helt jævli, lammendes, hengendes! Det er så jævlig at jeg ikke har klarer å gå på skolen!! MÅ VIRKELIG få noe hjelp snart.. er det noe jeg kan smøre på???kremer?? anbefal noe da!! noe sol/lys beskyttendes kremer??Får angst av dette her, men det er DEN jævla ubehagligheten i tryne som er værst!!! Jeg fatter ikke dette her, greit nok at jeg ser JÆVLI ut i tryne, men at det skal FØLES helt JÆVLIG og skjønner jeg ikke...!! klarer ikke å snakke eller fungere sammen med folk!!

Det er fritt sykehusvalg. Sjekk med andre sykehus om du kan få time hos hudlege der hvis ventetida er for lang.

http://www.sykehusvalg.no

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...