Gå til innhold

Når bestemor får en billett i hånda, og ikke vil på anbud

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Myndighetene bestemmer at bestemor skal ha sykehjemsplass. I samme øyeblikk får hun en billett i hånda som gir henne rett i til å velge et hvilket som helst sykehjem hvor som helst i landet.

Hun velger et sykehjem nærmest hennes jkære og som jahr fått god attest av pasientforeningene for nettopp hennes plager og behov.

Hun trenger ikke tenke på prisen, for den er allerede forhandlet fram. Heller ikke minstekravene behøver hun tenek på, for ingen sykehjem blir godkjent uten den årlige vurderingen av helsemyndighetene.

Like hun seg ikke der, kan hun bytte når hun vil og ta med seg billetten, som er sykehjemmets rekvisisjon for at de får støtten for pleien. Ingen pasienter med billetter, ingen støtte.

Fortsetter under...

*ler av deg*

Du ble totalt sønderrevet forrige gang du presenterte dette idiotiet.

Etterpå lurte du på hvordan det kan ha seg at "norsk næringsliv" selger baguetter til 90 kr. Det var faktisk du selv om presenterte bevis for at det ikke alltid fungerer.

Og disse vil du overlate bestemor til! Som om ikke et eldrehjem er vesentlig mer komplisert å drive enn en baguette-bod, som *du selv* påpeker at det private næringsliv ikke kan drifte.

Jeg vet ikke om jeg helt tar poenget, men jeg føler meg rimelig sikker på at omsorgssektoren er utsatt for ensidig sjikane og overdreven svartmaling. Journalistenes jakt på det dårlige eksempel er utrettelig og en hel nasjon generaliserer over et par-tre saker.

De aller fleste eldre i Norge i dag har det svært bra - vil jeg påstå. Dersom vi har et problem i dag ser fremtiden uoverkommelig ut. Den store kohorten etter depresjonen blir pleietrengende om tre-fire år. Det vil bare være en forsmak på hva som kommer når etterkrigkohorten begynner med rullatorer.

Det vil være helt naturlig at de gamle i fremtiden i større grad finansierer sin alderdom.

Ulv I Faarikaal

Jeg vet ikke om jeg helt tar poenget, men jeg føler meg rimelig sikker på at omsorgssektoren er utsatt for ensidig sjikane og overdreven svartmaling. Journalistenes jakt på det dårlige eksempel er utrettelig og en hel nasjon generaliserer over et par-tre saker.

De aller fleste eldre i Norge i dag har det svært bra - vil jeg påstå. Dersom vi har et problem i dag ser fremtiden uoverkommelig ut. Den store kohorten etter depresjonen blir pleietrengende om tre-fire år. Det vil bare være en forsmak på hva som kommer når etterkrigkohorten begynner med rullatorer.

Det vil være helt naturlig at de gamle i fremtiden i større grad finansierer sin alderdom.

Bestemor står i dag i kø, 17 stykker her i kommunen til bare et sykehjem med 68 plasser. Kommunen er lovpålagt å stille plass til ALLE som har fått rett til plass av helsemyndighetene, straks og uten opphold.

Men kommunen sparer penger på at gamle står i kø, og utfører oppgaver som IKKE er lovpålagt FØR de oppretter lovpålagte sykehjemsplasser til gamle. Prioriteringen burde være at de lovpålagte oppgavene kom først, men det skjer ikke. Noe er galt.

Bestemor står i dag i kø, 17 stykker her i kommunen til bare et sykehjem med 68 plasser. Kommunen er lovpålagt å stille plass til ALLE som har fått rett til plass av helsemyndighetene, straks og uten opphold.

Men kommunen sparer penger på at gamle står i kø, og utfører oppgaver som IKKE er lovpålagt FØR de oppretter lovpålagte sykehjemsplasser til gamle. Prioriteringen burde være at de lovpålagte oppgavene kom først, men det skjer ikke. Noe er galt.

Sannheten er at de eldre gir 5 ut av 6 mulige poeng for eldreomsorgen i Norge.

Men det passer selvsagt de private eierinteressene som vil ha sugerør i statskassen at eldrehjem får dårlig rykte, slik at de kan tjene penger.

Som vanlig fra Frp: velferd for de rike, på skattebetalerenes regning!

æsj.

"Det vil være helt naturlig at de gamle i fremtiden i større grad finansierer sin alderdom. "

Spør fattigfolk hvordan de skal greie det, du.

Spør også om de er tilhengere av aktiv dødshjelp med det samme.

Annonse

Sannheten er at de eldre gir 5 ut av 6 mulige poeng for eldreomsorgen i Norge.

Men det passer selvsagt de private eierinteressene som vil ha sugerør i statskassen at eldrehjem får dårlig rykte, slik at de kan tjene penger.

Som vanlig fra Frp: velferd for de rike, på skattebetalerenes regning!

Det synes som om det er "fattigfolk" som i størst grad slutter opp om FrP.

Vet de da ikke sitt eget beste? Vet du noe som andre ikke vet?

*ler av deg*

Du ble totalt sønderrevet forrige gang du presenterte dette idiotiet.

Etterpå lurte du på hvordan det kan ha seg at "norsk næringsliv" selger baguetter til 90 kr. Det var faktisk du selv om presenterte bevis for at det ikke alltid fungerer.

Og disse vil du overlate bestemor til! Som om ikke et eldrehjem er vesentlig mer komplisert å drive enn en baguette-bod, som *du selv* påpeker at det private næringsliv ikke kan drifte.

Jeg husker ikke helt den "sønderrivingen" du refererer til.

Så vidt jeg husker var det sør som havnet utpå etter at du ville nasjonalisere pølsebodene i dette landet?

æsj.

"Det vil være helt naturlig at de gamle i fremtiden i større grad finansierer sin alderdom. "

Spør fattigfolk hvordan de skal greie det, du.

Spør også om de er tilhengere av aktiv dødshjelp med det samme.

Det er rimelig at eldre får bruke noe av sine midler på å høyne livskvaliteten den siste del av livet. Svært mange eldre har midler som de selvsagt skal kunne bruke på seg selv.

Man må selvsagt ha tilbud som omfatter også de uten midler, men dette skal selvsagt ikke hindre formuende å kunne bedre sin egen situasjon.

Det er beklagelig at ikke alle har like mye penger her i verden, men det er nå en gang ikke slik.

Det er rimelig at eldre får bruke noe av sine midler på å høyne livskvaliteten den siste del av livet. Svært mange eldre har midler som de selvsagt skal kunne bruke på seg selv.

Man må selvsagt ha tilbud som omfatter også de uten midler, men dette skal selvsagt ikke hindre formuende å kunne bedre sin egen situasjon.

Det er beklagelig at ikke alle har like mye penger her i verden, men det er nå en gang ikke slik.

"Det er rimelig at eldre får bruke noe av sine midler på å høyne livskvaliteten den siste del av livet. Svært mange eldre har midler som de selvsagt skal kunne bruke på seg selv."

Selvfølgelig.

"Man må selvsagt ha tilbud som omfatter også de uten midler, men dette skal selvsagt ikke hindre formuende å kunne bedre sin egen situasjon."

Nettopp. Men det er usikkert om alle politikere har oppfattet de ikke kan avspise gamle med knapper og glansbilder og festtaler med falske løfter.

"Det er beklagelig at ikke alle har like mye penger her i verden, men det er nå en gang ikke slik. "

Helt uenig. Man må tåle å se at andre har det bedre enn en selv, ellers er det misunnelse. Det har vi nok av i Norge. Problemet er å ta godt nok vare på dem som prøver å "holde holdet over vannet", de som har kronisk svak helse, de med spesiellt lav inntekt osv.

Jeg husker ikke helt den "sønderrivingen" du refererer til.

Så vidt jeg husker var det sør som havnet utpå etter at du ville nasjonalisere pølsebodene i dette landet?

Nei, jeg har aldri forfektet å nasjonalisere pølsebodene.

Jeg har, derimot, påpekt at det krever "litt mer" å drive et eldrehjem enn en pølsebod - noe som tilsynelatende er en totalt overraskelse for de som støtter Frp.

Med vennlig hilsen

Nei, jeg har aldri forfektet å nasjonalisere pølsebodene.

Jeg har, derimot, påpekt at det krever "litt mer" å drive et eldrehjem enn en pølsebod - noe som tilsynelatende er en totalt overraskelse for de som støtter Frp.

Med vennlig hilsen

Ja, jeg ser at du mener det er umulig for private å drive et sykehjem.

Jeg vil bare minne om at det tross alt finnes en del bedrifter i denne verden..som overgår et norsk sykehjem både i størrelse og kompleksitet...og som er privat eid.

Så din motstand mot privat eiendomsrett er nok mer av ideologisk art enn begunnet i "kompleksitet".

Har vi for oss den siste kommunist?

Det synes som om det er "fattigfolk" som i størst grad slutter opp om FrP.

Vet de da ikke sitt eget beste? Vet du noe som andre ikke vet?

Ja, jeg bodde i Storbritannia under Thatcher, som lovet gull og grønne skoger til "arbeiderklassen" der. Bl.a. lavere skatter, og at de skulle få kjøpe sine egne kommunale hus.

Og de trodde på henne, og stemte henne inn.

Litt senere var det over 3 millioner arbeidsledige, og med en rente på 12% var det heller ingen som kunne kjøpe hus.

Noen av oss har sett Frp-svindelen før.

Det er velferd for de rike - og det er skattebetaleren som må betale gildet!

Med vennlig hilsen

Annonse

Ja, jeg bodde i Storbritannia under Thatcher, som lovet gull og grønne skoger til "arbeiderklassen" der. Bl.a. lavere skatter, og at de skulle få kjøpe sine egne kommunale hus.

Og de trodde på henne, og stemte henne inn.

Litt senere var det over 3 millioner arbeidsledige, og med en rente på 12% var det heller ingen som kunne kjøpe hus.

Noen av oss har sett Frp-svindelen før.

Det er velferd for de rike - og det er skattebetaleren som må betale gildet!

Med vennlig hilsen

Du får være glad for at du er utrustet med slik klarsyn på arbeidsfolks vegne.

Du får være glad for at du er utrustet med slik klarsyn på arbeidsfolks vegne.

"Arbeidsfolk" stemte Conservatives ut etter det ble klart hvordan eksperimentet gikk. Til og med britiske "NHO" sa åpent at de støttet Labour!

For øvrig arbeider jeg selv.

Med vennlig hilsen

Ja, jeg ser at du mener det er umulig for private å drive et sykehjem.

Jeg vil bare minne om at det tross alt finnes en del bedrifter i denne verden..som overgår et norsk sykehjem både i størrelse og kompleksitet...og som er privat eid.

Så din motstand mot privat eiendomsrett er nok mer av ideologisk art enn begunnet i "kompleksitet".

Har vi for oss den siste kommunist?

Den eneste kommunisten her er deg. Det har du vist.

At det finnes bedrifter som er større enn norske sykehjem er da ingen som helst begrunnelse for at jeg, som skattebetaler, skal gi dem 20% profitt, når det offentlige kan drive det uten at skattebetalerene skal gi de private eierene av en bedrift 20% i velferdspenger.

Med vennlig hilsen

Den eneste kommunisten her er deg. Det har du vist.

At det finnes bedrifter som er større enn norske sykehjem er da ingen som helst begrunnelse for at jeg, som skattebetaler, skal gi dem 20% profitt, når det offentlige kan drive det uten at skattebetalerene skal gi de private eierene av en bedrift 20% i velferdspenger.

Med vennlig hilsen

Jeg har tidligere vist at resonnementet ditt er feilaktig. Av hensyn til andre dol'ere bør vi avstå fra å dra den runden på nytt.

Jeg har tidligere vist at resonnementet ditt er feilaktig. Av hensyn til andre dol'ere bør vi avstå fra å dra den runden på nytt.

Nei - jeg har vist at det overhodet ikke er noen grunn for at skattebetalerene her skal sponse eier-bedrifter (verken i i utlandet eller her) med 20% profitt, når vi fint kan drifte eldrehjemmene selv.

Med vennlig hilsen

Nei - jeg har vist at det overhodet ikke er noen grunn for at skattebetalerene her skal sponse eier-bedrifter (verken i i utlandet eller her) med 20% profitt, når vi fint kan drifte eldrehjemmene selv.

Med vennlig hilsen

Jeg la spesiell vekt på å vise at 20%-resonnementet ditt var feilaktig, og dessuten bygde på feile premisser.

Jeg la spesiell vekt på å vise at 20%-resonnementet ditt var feilaktig, og dessuten bygde på feile premisser.

Men du klarte det ikke, annet enn å påpeke (som jeg selv hadde sagt) at 20% var et eksempel. Det kunne vært 15% eller 25%, men det endrer ikke på noe vesentlig.

Poenget er at de gjør det ikke gratis, men for å tjene MEST MULIG penger!

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...