Gå til innhold

Hva skjer dersom attføringen ikke nådde frem?

Anbefalte innlegg

Gjest uheldig attført
Skrevet

Har hatt attføring etter å blitt utdannet til helsesekretær. I dette året har jeg hatt attføring i påvente jobb. Har jobbet halv stilling siden mars i år. Problemet er at jeg er langt fra bra og plages mye med smertrer, jeg har mye musulære plager i nakke, rygg og ermer. Legen min sier at å jobbe på et sykehus med mye skriving ikke er bra for min helse, i tillegg har jeg en kronisk stoffskifte sykdom. Jeg er ikke særlig lysten på uføretrygd. Men kan aetat gjøre om handlingsplanen eller blir jeg automatisk kastet ut av systemet når attførings perioden er over i des-03.? Har de i det hele tatt noe ansvar ettersom jeg er "ferdig attført"? Jeg ymtet frempå til min saksbehandler og han sa at dette ikke måtte bli en "institusjonsplass" å få attføring, jeg ble så forbauset at jeg ikke har snakket med aetat siden.

Har noen vært borti det samme og hva kan jeg gjøre i dette tilfellet?

Takknemlig for svar!

Skrevet

I stedet for å tenke på hektisk sykehusmiljø, bør du kanskje rette deg mot helsestasjoner og lokale legekontorer når du søker jobb?

Gjest uheldig attført
Skrevet

I stedet for å tenke på hektisk sykehusmiljø, bør du kanskje rette deg mot helsestasjoner og lokale legekontorer når du søker jobb?

Joda det har jeg tenkt på, men på 1 helt år har det ikke vært en ledig jobb der dessverre. Jeg kjenner og en person som jobber på legekontor og hun sier det er et voldsomt stress der.

Skrevet

Joda det har jeg tenkt på, men på 1 helt år har det ikke vært en ledig jobb der dessverre. Jeg kjenner og en person som jobber på legekontor og hun sier det er et voldsomt stress der.

"der" skriver du. Man bør kunne se seg om etter jobb i nabokommunene også. Og et legekontor er nødvendigvis ikke lik et annet.

Det er jo ikke det beste å omskolere seg til noe man ikke tåler å jobbe med. I så fall har det værrt gjort en dårlig utredning av deg og problemene dine.

Lykke til i alle fall.

Gjest uheldig attført
Skrevet

"der" skriver du. Man bør kunne se seg om etter jobb i nabokommunene også. Og et legekontor er nødvendigvis ikke lik et annet.

Det er jo ikke det beste å omskolere seg til noe man ikke tåler å jobbe med. I så fall har det værrt gjort en dårlig utredning av deg og problemene dine.

Lykke til i alle fall.

Takk for rådet iallefall. Jeg bor i nord norge og nabokommunene er det dårlig av her. (bare småplasser) Har i tillegg fir barn som må flyttes også da alt fra barnehage/skole og vg skole, så det blir ikke så enkelt. Kan godt hende at handlingsplanen var dårlig gjennomtenkt.

Skrevet

Takk for rådet iallefall. Jeg bor i nord norge og nabokommunene er det dårlig av her. (bare småplasser) Har i tillegg fir barn som må flyttes også da alt fra barnehage/skole og vg skole, så det blir ikke så enkelt. Kan godt hende at handlingsplanen var dårlig gjennomtenkt.

Kjenner meg veldig godt igjen. Det er en fortvilt situasjon. Man har gått på kurs , gjennomført det og sett positivt på å komme ut i arbeidslivet igjen, også klarer man det ikke. Har gått på attføring i 6 mnd., men nå er jeg over på rehab.penger. Så egentlig vet jeg like lite som deg. Men vi kan ikke gi opp!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...