Gå til innhold

Likestilling i Iran: Vil lære av norske kvinner

Anbefalte innlegg

Fordømmer du Donald Rumsfeld som besøkte Saddam Hussein?

Fordømmer du Carl I Hagen som ville selge flere våpen til Saddam Hussein i 1989 - en måned etter at han hadde gasset kurderene?

Det nytter ikke å komme bort fra at vår stortingspresident skaffer legitimitet til et av verdens verste tyrannier.

Det at andre tidligere har avlagt tvilsomme, offisielle besøk, gjør ikke saken noe bedre.

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

20

• Grip

10

• Goliath

8

• Mr Kahn

4

Mest aktive i denne tråden

Joda Sør - også jeg håper det blir bedre i Iran. Det skal jo ikke så mye til.

Men poenget mitt var kun at jeg fant utsagnet svært merkelig - og jeg setter derfor også et spørsmålstegn ved resten av innholdet i innlegget ditt....

En gang til:

"Hvorfor tror du folket i Iran valgte å ha en revolusjon for å bli kvitt det vestlige Sjah-styret?"

Det nytter ikke å komme bort fra at vår stortingspresident skaffer legitimitet til et av verdens verste tyrannier.

Det at andre tidligere har avlagt tvilsomme, offisielle besøk, gjør ikke saken noe bedre.

Jeg spurte om du fordømte dem, slik du fordømmer Korsmo.

Med vennlig hilsen

Jeg spurte om du fordømte dem, slik du fordømmer Korsmo.

Med vennlig hilsen

Så vidt jeg skjønner er denne tråden opprettet i anledning Kosmos mullah-slikking i Iran, og jeg holder meg til saken.

Det er avholdt en rekke statsbesøk opp gjennom historien, uten at jeg her og nå kan gi meg til å evaluere disse.

Det er greit nok med frenetiske forsøk på å skifte fokus, men denne varianten blir litt for sløv, sør. Skjerp deg.

Det er jo muslimer, og vi vet jo hvilke styresett de ønsker (kfr. virkeligheten).

1) Så hvis du mener det var demokratisk, hva er da problemet?

2) Liten virkelighetsorientering: Sjah-regimet ble forkastet fordi det var så korrupt/upopulært.

Med vennlig hilsen

Annonse

1) Så hvis du mener det var demokratisk, hva er da problemet?

2) Liten virkelighetsorientering: Sjah-regimet ble forkastet fordi det var så korrupt/upopulært.

Med vennlig hilsen

Sjah-regimet ble kastet fordi det var upopulært?

De forskjellige mullah-regimene i dagens muslimske verden blir ved makten fordi de er populære da, skjønner jeg?

Sjah-regimet ble kastet fordi det var upopulært?

De forskjellige mullah-regimene i dagens muslimske verden blir ved makten fordi de er populære da, skjønner jeg?

Hvorfor tror du det ble kastet da? Og hvorfor tror du mullahene klarer å bli sittende ved makten?

Det er vel fordi de er populære?

Det gir i så fall dårlig prognose for oss som uoppstoppelig fyller landet med slike.

Det er vel fordi sjah-regimet var verre.

Og her kommer vi nettopp til problemet med det USA bedriver i Irak - gir "vestlig demokrati" et dårlig rykte.

En gang til:

"Hvorfor tror du folket i Iran valgte å ha en revolusjon for å bli kvitt det vestlige Sjah-styret?"

Jeg ser at du forventer å få et svar på dine spørsmål.

Da synes jeg også at du bør svare på de spørsmål som du selv får - av ren høflighet. Dog vet jeg at du selv anser at det som gjelder for andre ikke gjelder for deg.

I tillegg er spørsmålene dine så dumme - selv om du sikkert selv synes de er svært intelligente.

Hvorfor folket i Iran valgte å ha en revolusjon for å bli kvitt det vestlige Sjah-styret var helt sikkert fordi det var mye ved det styret som folket var missfornøyd med.

Men med tanke på den forvridde informasjonen folket i Iran (og Irak for den del) faktisk blir gitt, så inneholder spørsmålet ditt intet av verdi.

Et demokrati er heller intet verdt så lenge folket ikke har tilgang på bred og korrekt informasjon fra uhildede kilder.

Det er vel fordi sjah-regimet var verre.

Og her kommer vi nettopp til problemet med det USA bedriver i Irak - gir "vestlig demokrati" et dårlig rykte.

Muslimers forakt for vestlige verdier stikker dypere enn som så.

Det er derfor det er så viktig å avgrense muslimsk påvirkning i vårt land.

Hvorfor tror du det ble kastet da? Og hvorfor tror du mullahene klarer å bli sittende ved makten?

Så det du skriver er at muslimene selv har ansvaret for det styret de er underlagt, og at de fullt ut må kunne kritiseres for de ugjerningene som begås?

Dette er et spørsmål Sør, og som deg så forventer jeg da at det besvares....

Annonse

Jeg ser at du forventer å få et svar på dine spørsmål.

Da synes jeg også at du bør svare på de spørsmål som du selv får - av ren høflighet. Dog vet jeg at du selv anser at det som gjelder for andre ikke gjelder for deg.

I tillegg er spørsmålene dine så dumme - selv om du sikkert selv synes de er svært intelligente.

Hvorfor folket i Iran valgte å ha en revolusjon for å bli kvitt det vestlige Sjah-styret var helt sikkert fordi det var mye ved det styret som folket var missfornøyd med.

Men med tanke på den forvridde informasjonen folket i Iran (og Irak for den del) faktisk blir gitt, så inneholder spørsmålet ditt intet av verdi.

Et demokrati er heller intet verdt så lenge folket ikke har tilgang på bred og korrekt informasjon fra uhildede kilder.

Du skriver: "Hvorfor folket i Iran valgte å ha en revolusjon for å bli kvitt det vestlige Sjah-styret var helt sikkert fordi det var mye ved det styret som folket var missfornøyd med."

Nettopp.

Så det du skriver er at muslimene selv har ansvaret for det styret de er underlagt, og at de fullt ut må kunne kritiseres for de ugjerningene som begås?

Dette er et spørsmål Sør, og som deg så forventer jeg da at det besvares....

Skriver jeg det?

De mente åpenbart at et prestestyre var bedre enn sjahen.

Det bør okkupantene i Irak få med seg, slik at det samme ikke skjer der.

Muslimers forakt for vestlige verdier stikker dypere enn som så.

Det er derfor det er så viktig å avgrense muslimsk påvirkning i vårt land.

Din forakt for de samme "Vestlige verdier" (hvis det skal bety menneskerettigheter, osv) er verre.

Med vennlig hilsen

Hvis du er uenig med meg; hvilke "verdier" fra muslimske land synes du vi skal overføre til oss?

Hei,

Jeg synes ikke vi skal planlegge å overføre "verdier" fra noe land.

Poenget er at hvis du støtter internering uten advokat/rettssak (slik som på Guatanamo), så er du ikke bedre enn de som støtter slikt i f. eks. Iran.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...