Gå til innhold

Husrenovering

Anbefalte innlegg

Gjest Huseier

Vi har kjøpt et hus som trenger helrenovering. Vi har ca. 380 000 kr til rådighet. Jeg er redd for at det ikke vil bli nok, men mannen min påstår at det er mer enn nok. Vi skal gjøre det meste selv bortsett fra sånne baderoms og elektrisitets greier som fagmenn må ta seg av. Tror dere at summen vi har vil være nok til alt?

Badet må bygges, nytt kjøkken må inn, gipsplater til alle vegger, parkett til gulvene, ny isolering, ny utvendig kledning, nytt el. anlegg osv. alt må gjøres. Uff blir nervøs når jeg ramser opp alt dette. Blir det nok med summen vi har??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118046-husrenovering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror neppe dere kommer i mål med den summen.

Lite bad ombygning våtrom, 120000 til 180000. Våtrom kan du ikke eller bør du ikke gjøre selv.

Kjøkken, enkel ombygning

50000 - 100000.

Elektrikker 80000.

Parkett 100kvm. 25000 i matrialler og tilbehør.

Utvendig kledning, spiker, papp, skifte div stendre, beis., lite hus kr. 40000

Med egeninnsats på parkett, ytterkldning og kjøkken så tror jeg det blir knappt. Men her spørs det litt på romstørrelse og hustype.

Ved å være nøkterne ser det ut til kanskje å gå. Hus småting er dyrt. Prisene er bare ca,. tatt med forutsetning at huset er ca 100kvm og uten vann, råte eler soppskader.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118046-husrenovering/#findComment-711889
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...