Grip Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 En god regel er å opplyse om reell pris + 15 %.Kjøper man ting på salg bør man selvfølgelig oppgi fullpris. Penger er viktig for folk. Derfor er det naturlig at andre spør og derfor er det naturlig at man smører på litt selv også. Unntaket er er selvsagt de interne regler hos båtfolket. Prisen på flytende materiell er et vanlig tema under løst snakk på brygga, i alle fall hvis man løselig kjenner vedkommede. Finansieringen derimot ikke. På gjestebrygga gjelder egne regler, og der snakker man sjelden pris. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118228-n%C3%A5r-folk-sp%C3%B8r-om-pris-p%C3%A5-noe-du-har-kj%C3%B8pt/page/2/#findComment-713617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jacob Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Unntaket er er selvsagt de interne regler hos båtfolket. Prisen på flytende materiell er et vanlig tema under løst snakk på brygga, i alle fall hvis man løselig kjenner vedkommede. Finansieringen derimot ikke. På gjestebrygga gjelder egne regler, og der snakker man sjelden pris. Man kan jo forstå at finansieringen av skip er kjedelig og tabu samtaleområde. Det er utrolig hvor lite man får for penger i den bransjen. Da er det mer fornuftig å glede seg med det som gledest kan. Jeg ser forøvrig at prisene er i ferd med å falle. Flere håpefulle har avertert båtene sine opp og opp igjen i flere uker nå. Det er en utvikling jeg kan like. Jeg tar sikte på å skaffe meg en farekost til neste år dersom utviklingen er vedvarende. Jeg får vel begynne i sjette divisjon - noe annet er urealistisk. Hvordan ordner man seg med vinteropplag? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118228-n%C3%A5r-folk-sp%C3%B8r-om-pris-p%C3%A5-noe-du-har-kj%C3%B8pt/page/2/#findComment-713636 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grip Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Man kan jo forstå at finansieringen av skip er kjedelig og tabu samtaleområde. Det er utrolig hvor lite man får for penger i den bransjen. Da er det mer fornuftig å glede seg med det som gledest kan. Jeg ser forøvrig at prisene er i ferd med å falle. Flere håpefulle har avertert båtene sine opp og opp igjen i flere uker nå. Det er en utvikling jeg kan like. Jeg tar sikte på å skaffe meg en farekost til neste år dersom utviklingen er vedvarende. Jeg får vel begynne i sjette divisjon - noe annet er urealistisk. Hvordan ordner man seg med vinteropplag? Vinteropplag er et ekkelt tema å tenke på. Jeg har selv tenkt å la båten bli liggende til ut september, for deretter ta den på land. Min beskjedne båt er jo ikke mer enn ca 800 kilo med maskin og under 6 meter lang. Den tar jeg hjem i haven bak garasjen iført opplagspresenning. Jeg frakter den hjem ved å låne henger, rygge den ned i havet i småbåthavne og sveive den oppå. Vel hjemme rygger jeg over krybba av tre (en slags bukk som jeg fikk av forhandleren) og skyver båten av. Det er greit. Mange småbåthavner (-foreninger) har til utleie vinteropplagsplass. De ordner med heising til bil og tørr og fin plass i stor hall hele vinteren. Det koster naturligvis....3-4000 kroner. Når båten nærmer seg halvannet tonn, må det gjerne bli slike løsninger. Man kan selvsagt la den ligge ut hele vinteren, men da nytter det ikke med mye kalesje. Stadig snømåking i havna er stusselig i januar. Dessuten må den jo opp anyway for vårpuss. .. Tenker du under 20 fot, er vel det beste å få den opp. I de områder hvor du holder til, må det vel finnes areal å plassere redskapen på. En trekrybbe får du tak i, eller snekrer lett selv. .... Det er depressivt å ta opp båten, men livsbejaende å sjøsette. Slik er det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118228-n%C3%A5r-folk-sp%C3%B8r-om-pris-p%C3%A5-noe-du-har-kj%C3%B8pt/page/2/#findComment-713696 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hetti, letti og netti Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 En god regel er å opplyse om reell pris + 15 %.Kjøper man ting på salg bør man selvfølgelig oppgi fullpris. Penger er viktig for folk. Derfor er det naturlig at andre spør og derfor er det naturlig at man smører på litt selv også. Pluss 15 %??? Er ikke det å gjøre seg litt finere enn det man er, da? Hrmpf! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118228-n%C3%A5r-folk-sp%C3%B8r-om-pris-p%C3%A5-noe-du-har-kj%C3%B8pt/page/2/#findComment-714214 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mathea johanne Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Det er da ikke noe frekt! Hva er vitsen med å være så hemmelig, da? Prisen kommer jo i avisa, likevel. Jeg både sier hva jeg har betalt, og spør andre hva de betalte. Har aldri tenkt at det skulle være frekt. Det er jo offentlig info. Jeg sier sånn ca-pris på hva jeg har kjøpt. Har nylig kjøpt bolig selv og oppga pris til dem som lurte. Det jeg derimot ikke gjorde, var å informere om hvordan den blir finansiert. DET har de ikke noe med, og hvis noen spør om det, så er det fodi de er nysgjerrige og lurer på min økonomi.- Noe de ikke har noe med. Nære venner er selvsagt noe helt annet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118228-n%C3%A5r-folk-sp%C3%B8r-om-pris-p%C3%A5-noe-du-har-kj%C3%B8pt/page/2/#findComment-714221 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 En god regel er å opplyse om reell pris + 15 %.Kjøper man ting på salg bør man selvfølgelig oppgi fullpris. Penger er viktig for folk. Derfor er det naturlig at andre spør og derfor er det naturlig at man smører på litt selv også. Men for all del, legg da på minst 50%. De vil da vel ikke forveksles med bermen, heller?! en betuttet.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118228-n%C3%A5r-folk-sp%C3%B8r-om-pris-p%C3%A5-noe-du-har-kj%C3%B8pt/page/2/#findComment-714228 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.