Gå til innhold

Hvor syk skal man være for å være hjemme?

Anbefalte innlegg

Gjest samvittigheten

Er nå blitt forkjølet, hoster opp grønnt slim og er tett i nesa. Føler pulsen går fortere enn normalt og blir lettere varm i kroppen ved aktivitet. Tror allikevel ikke jeg har feber. Verker i flere muskler i kroppen. Jeg jobber i helsesektoren. Er ejelden borte fra jobb og kjenner en dårlig samvittighet for og ikke gå. På samme tid får jeg jo også dårlig samvittighet i tilfelle jeg skulle smitte pasienter også. Å gå med munnbind synes jeg gjør at nesten ikke får nok luft, får nesten hetta av tanken.

Hvor syke er dere andre før dere er hjemme? Bør jeg holde meg hjemme i morgen om jeg da er lik som nå?

Fortsetter under...

Gjest kroppogsjel

Hvis det er fare for å smitte pasienter bør du vel være hjemme?

Men ellers ligger vel lista alt etter hva du jobber med? F.eks jeg som jobber på eget kontor, kan være "sykere" enn andre som jobber aktivt med kroppen som sykepleiere, rørleggere, snekkere etc.

Syns JEG da.

Gjest Yunalesca 24

Tja, er man i generelt daarligere forfatning ser jeg ingen grunn til aa presse seg til aa gaa paa jobb.

Min terskel for aa bli hjemme er lav, om jeg har mensen eller forkjolelse, eller rett og slett ikke faatt sove hele natten, saa blir jeg hjemme.

Saa.....

Jeg blir hjemme fra jobb de dagene jeg veit jeg ikke klarer å utrette noe fornuftig de timene jeg er på jobb.

Har dratt på jobb noen dager mens jeg har vært "litt forkjøla", men når hodet tetter seg klarer jeg ikke å tenke klart, å da klarer jeg iallefall ikke å lære andre å tenke klart. Da går jeg heller hjem. Men jeg tror sannelig ikke jeg har vært syk det siste året... Bortsett fra påskeferien da, men da var jeg ikke på jobb uansett.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...