Gå til innhold

FU: Er det viktig at partneren har god økonomi?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Hvis partneren er en drittsekk er det viktig at han er rik!

Er han snill og grei, betyr det mer enn penger!

Alle treffer ikke snille og greie typer, DA blir selvfølgelig at fyren er rik en erstatning for menneskelige egenskaper.

Bedre ulykkelig og rik enn ulykkelig og fattig altså! Det sier seg jo selv....

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

10

• tigertrollet

3

• Florence

2

• soleil

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434

Skjønte du ikke det?

JA, det er viktig at partneren har så gåd råd (rik?) at mammaen kan velge å være hjemme hos barna hvis HUN vil det!

Djeez..Jeg var redd for det ja, men håpet jeg tok feil.

Ja, ja.

Personlig synes jeg det sinnsykt trist å ikke ønske annet av livet enn en fyr som har penger nok til å sette deg hjemme med unger og oppskrifter. All verdens spenn hjelper ikke på det.

Mine ønskeegenskaper hos partner går i hvertfall utover evnen til reproduksjon og feit lommebok.

Men desverre tror jeg mange ser etter akkurat det. Så kan det være det samme med resten.

Nei takke meg til.

Men for alldel, vi er alle forskjellige;o)

Jeg var 19 år gammel da jeg ble sammen med han jeg i dag er gift med, og ingen av oss hadde vel særlig god økonomi ;o))

Jeg må vel si at det er viktig at _vi_ har god nok økonomi til at penger ikke blir et problem i hverdagen.

Det aller viktigste er uansett at vi har samme syn på økonomi og hvordan penger skal brukes. Jeg mener det er like ødeleggende for et forhold å krangle om hvordan man skal bruke de pengene man har, som å krangle om de pengene man ikke har.

Nei, god økonomi er ikke det viktigste for meg. Det blir ikke skilsmisse om han en dag kommer hjem og sier at han ønsker å ta seg en jobb hvor han tjener 1/3 av det han gjør i dag.

Beste hilsen fra

laguna1365380434

Kan du da definere 'rik'?

Er det på Røkkenivå eller en en type som tjener en halv million i året rik i dine øyne?

Er en som har flott villa og hytte ved sjøen og rålekker bil, men gjeld oppover ørene, rik?

Eller må han ha en viss slump i bankenfor at du mener han er rik?

'Rik' betyr forskjellig for folk i de forskjellige samfunnslag?

Definer, så skal vi svare hvor viktig det er!

Jeg synes ikke penger er en kvalitet som spiller noen rolle i potensiell partner.

Jeg ville ikke kikke etter det aspektet, faktisk ville jeg heller tenke på hvor vidt jeg LIKTE mannen. Jeg forelsker meg ikke i lommebøker, uansett tykkelse. Thats all.

Gjest drittsekker må betale

Jeg synes ikke penger er en kvalitet som spiller noen rolle i potensiell partner.

Jeg ville ikke kikke etter det aspektet, faktisk ville jeg heller tenke på hvor vidt jeg LIKTE mannen. Jeg forelsker meg ikke i lommebøker, uansett tykkelse. Thats all.

Men siden nå alle menn pr. definisjon er drittsekker må vi jo få noe igjen for at vi gidder å ligge på ryggen for dem, plukke opp skittentøyet etter dem, tørke av tannnkrem på speilet og piss rundt hele doskåla.

En feit bankkonto er nok årsaken til at mange elendige ekteskap enda holder.

Annonse

Enig. Godt å høre at det finnes noen som synes det..

Jeg hadde akkurat damen med gitarmannen på telefonen og...Arrgh..

Vi kommer fra litt forskjellige planeter. Hun blir oppgitt over at jeg ikke skjønner hva hun mener, og jeg blir oppgitt over hele henne..

Jeg bitcher også over typen, innimellom også over bagateller(det er menneskelig;)), men tenk å være fornærmet fordi han ikke har lyst til å gå hen å bli rik, bare fordi.

Det er en av de tingene jeg virkelig ikke skjønner med folk, det og hvorfor mange vil ha sånne små sofahunder.:o)

Ja, jeg skjønner hva du mener. Man har forskjellig verdisyn, og penger er ikke høyt på lista hos hverken deg eller meg:)

Hvilket syn man har på penger er imidlertid viktig! Jeg ville mye heller f.eks prioritere å reise på turer og oppleve ting enn å å bo i dyrere leilighet.

Jeg har hatt mye dårlig råd så akkurat det med økonomiske bekymringer unner jeg ingen. Men så lenge jeg ikke trenger å bekymre meg så bryr jeg meg lite om penger.

Jeg foretrekker at partneren har økonomisk sans -men det har som sagt bare med administrasjon og prioriteringen av pengene, lite med mengden å gjøre.

Jeg hadde aldri kunnet vært sammen med en person pga av penger. Heldigvis.

Gjest ikke undertegnet

Djeez..Jeg var redd for det ja, men håpet jeg tok feil.

Ja, ja.

Personlig synes jeg det sinnsykt trist å ikke ønske annet av livet enn en fyr som har penger nok til å sette deg hjemme med unger og oppskrifter. All verdens spenn hjelper ikke på det.

Mine ønskeegenskaper hos partner går i hvertfall utover evnen til reproduksjon og feit lommebok.

Men desverre tror jeg mange ser etter akkurat det. Så kan det være det samme med resten.

Nei takke meg til.

Men for alldel, vi er alle forskjellige;o)

Slikt har ve l med alder å gjøre også. Jo yngre en er, jo mer idealistisk og romantisk ser en på livet og kjærligheten.

Jeg har hatt min del av det der. Nå er jeg så gammel og har sett hvordan livet virkelig er, både hos venner, familie og i eget liv. NÅ vil jeg være egoistisk og ha det bra så sant jeg kan. Har tatt hensyn til andre hele livet. Nå er det MEG som gjelder.

Jeg er femti, hvor gammel er du?

Kanskje er det rett og slett der forskjellen ligger?

Gjest ikke undertegnet

JEG heller forelsker meg ikke i lommebøker. Men det er jo lov å utvise sunt bondevett. Det er jo ikke nødvendig å fortsette å treffe en du er forelsket i hvis han er notorisk trygdemisbruker, psykisk utslitt, flørter litt med partydop, har sur ekskome og fire unger han betaler bidrag for, samta bor hjemme hos mamma!

Dette var satt på spissen, men du skjønner pointet? En behøver ikke gjøre det vanskeligere for seg selv enn nødvendig.

Annonse

God økonomi er viktig - ikke nødvendigvis at han er så rik .

Han måp ha råd til sin egen bolig - sin egen bil - sin egen mat - sine egne reiser osv.

Det aller viktigste uansett hvor mye penger han har er at han ikke bruker mer enn han har. Selvsagt sett bort fra huslån o.l.

Gjest Pricilla

Jegvelger ikke partner utifra hvor mye penger han har. Da jeg ble sammen med min n¨åværende samboer spurte jeg ikke om han tjente mye, men jeg så jo at han hadde litt penger til å gå ut, på kino osv. At man svømmer i penger er ikke viktig, men at man har råd til å forsørge seg selv + gå ut en gang i blant, og kan unne seg et plagg synes jeg er viktig.

Samboern min har en del gjeld og er stadig blakk, men det går da rundt fordet.... : ) Hadde ikke vært dumt å vinni noen millioner! ; ) Da hadde leilighetdrømmen gått i oppfyllelse! Men det kommer vel med tiden...

Synes ikke mengden er viktig, men at det er rimelig orden på det som er der.

Har selv en samboer som betaler bidrag for tre barn, og det sier seg selv at dette påvirker økonomien. Vi har det allikevel helt greit, har hus og hver vår bil, belånt til pipa, men det går rundt hver måned.

Hadde selvfølgelig ikke gjort noe med mer penger, men jeg visste jo at han hadde tre barn da jeg møtte ham, ergo at han betaler bidrag - og det var på ingen måte avgjørende for om man skulle satse på et forhold eller ikke.

Folk som velger partner ut fra penger må mangle noe grunnleggende jeg ikke kan helt sette ord på. Det så lenge man er innforbi normale rammer. At noen kommer seg bort fra folk som kjører økonomien rett på ræva er en mer naturlig sak.

Vi kan vel alle ønske seg mer penger. Har en haug med ønsker og drømmer jeg enda ikke kan realisere pga økonomien. Men er fornøyd. Skulle jeg valgt dama ut i fra økonomien hennes, eller eventuelle kommende utsikter for god økonomi hadde jeg gjort et usedvanlig dårlig valg.

Har du en rederarving på lur...?

laguna1365380434

Folk som velger partner ut fra penger må mangle noe grunnleggende jeg ikke kan helt sette ord på. Det så lenge man er innforbi normale rammer. At noen kommer seg bort fra folk som kjører økonomien rett på ræva er en mer naturlig sak.

Vi kan vel alle ønske seg mer penger. Har en haug med ønsker og drømmer jeg enda ikke kan realisere pga økonomien. Men er fornøyd. Skulle jeg valgt dama ut i fra økonomien hennes, eller eventuelle kommende utsikter for god økonomi hadde jeg gjort et usedvanlig dårlig valg.

Har du en rederarving på lur...?

Kunne ikke vært mer enig!

Ingen rederarving, bare en litt snever venninne som bruker masse energi på å spekulere på hvordan typen hennes kan interessere seg for andre ting iverden enn materiell velstand;o)

Jeg måtte bare undersøke om det bare er meg som reagerer på denslags holdninger.

Forøvrig har ikke jeg heller noe i mot penger som sådann, jeg kan bare ikke skjønne at det er noe å velge etter. det fikk da evt. komme som en ekstrabonus på lik linje med om at han evt hadde skikkelig peil på ryggmassasje. Eller noe sånt.:o)

Enig med deg. Godt å høre at jeg har meningsfeller..:o)

Jeg hadde hun ene damen på tråden her i sted, og jeg klarer ikke å forstå henne, uansett hvor mye jeg legger godviljen til..

Jeg blir litt paranoid og lurer på om resten av verden også tenker sånn, og at jeg må være den eneste som synes det er bullshit..:-o

Hehe.. jeg ser dette.

Hun kan ha et poeng i at dette har litt med alder å gjøre, faktisk. Selv er jeg 35, og har ingen problemer med å være blakk.. bare jeg og sønnen min har det bra. Kjæresten min er ikke akkurat Røkke han heller..

:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...