Gjest Hårsår Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Har erfart noe enkelte her tydeligvis bekymrer seg for Jeg har i mange år slitt med håravfall, først og fremst på toppen av hodet. Håret har falt sakte men sikkert litt etter litt av, men ikke spesielt mye og heller ikke spesielt raskt, har sett en gradvis uttynning over hele toppen av hodet, men ikke rundt selve skallen, altså et typisk tegn på arvelig håravfall. Har også prøvd en rekke forskjellige produkter uten særlig resultat. I alle år har jeg elsket å dusje med svært varmt vann, bare det å stå under dette varme vannet med hodet og la det renne har jeg syntes har vært svært behagelig. Etter tips jeg fikk så hørte jeg at dette blant annet kan hemme blodsirkulasjonen og rett og slett ta knekken på hårsekkene. Jeg begynte å dusje med langt kjøligere vann på hodet, og etter at jeg vasket håret skylte jeg av med skikkelig iskaldt vann I tillegg satt jeg av tre til fire minutter hver dag for å massere hodebunnen min skikkelig hardt for å få opp blodsirkulasjonen. Jeg fleiper ikke hvis jeg sier at allerede påfølgende dag kjente jeg helt tydelig at hodebunnen min kjentes helt annerledes, mere "livaktig" på en måte. Håravfallet har også minsket drastisk, og dette uten å bruke en krone på tåpelige vidunderkurer. Så kanskje bare et par enkle korrigeringer av dårlige vaner kan hjelpe vel så mye som noe som helst annet? Hører gjerne fra andre om lignende tips! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118360-h%C3%A5ravfallet-minsket-drastisk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ung29 Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 har mange ganger tenkt selv på dette med dusjing, jeg også er glad i laange varme dusjer og er ikke sparsommelig med shampoo. Men på den annen side hva med alle de andre som også gjør dette og ikke mister mer hår av den grunn?? men kanksje verdt et forsøk, uansett så venter jeg bare på at en eller annen finner opp ei pille som gir deg løvemanke over natta..hadde vært stilig det vel? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118360-h%C3%A5ravfallet-minsket-drastisk/#findComment-725041 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cowboy Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 har mange ganger tenkt selv på dette med dusjing, jeg også er glad i laange varme dusjer og er ikke sparsommelig med shampoo. Men på den annen side hva med alle de andre som også gjør dette og ikke mister mer hår av den grunn?? men kanksje verdt et forsøk, uansett så venter jeg bare på at en eller annen finner opp ei pille som gir deg løvemanke over natta..hadde vært stilig det vel? Folk er jo forskjellige. Selv om man mister hår så trenger jo ikke alt håravfall likevel være genetisk betinget. Ja, man fortsetter kanskje å miste noe hår, men jeg tror nok også at et skift i dårlige vanerkan redusere eller forsinke ift hva man er vant til. Å massere hodebunnen noen minutter jevnlig øker jo blodsirkulasjonen. Dette betyr vel økt næring til hodebunnen og igjen positivt for håret Slutte å røyke. Nikotin snerper inn blodårer Spise sunnere (selvsagt) Trene mer (øker sirkulasjonen) etc. Ingenting av dette stopper selvsagt hårtap, men det virker i hvertfall ikke motsatt vei 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118360-h%C3%A5ravfallet-minsket-drastisk/#findComment-728180 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.