Gå til innhold

hypothyreose/thyreocomp/T3

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt hypothyreose siden 1991.Fikk thyroxin Natrium.

1 tablett 0,1 mg pr dag.

I 1998 måtte jeg doble dosen da skjoldbrukskjertelen begynte å vokse.

Jeg har i alle år hatt lav T3,noe som ble forklart med at det var forsket for lite om akkurat dette så ingen visste hvordan de skulle få opp T3.

Nå har jeg prøvd helpraktiker som tok VEGA TEST på meg og fant ut at jeg manglet thyreocomp.

Har T3 og thyreocomp noen sammengheng?

Hvordan virker thyreocomp på kroppen i forhold til stoffskiftet?

Er VEGA TEST pålitilig.

Er det en sammengheng med allergi mot hvetemel eg cøliaki?

Det ble funnet ut at jeg er allergisk på hvetemel med VEGA TEST.Er det det samme som at jeg har cøliaki?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11844-hypothyreosethyreocompt3/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære bamsemor65.

Det finnes ingen undersøkelser, såvidt jeg kjenner til, som viser at VEGA test kan brukes til å stille medisinske diagnoser. Jeg blir mistenksom hvis din terapeut har sagt at testen viser at du mangler et bestemt produkt (thyreocomp)! Du har rett i cøliaki er en allergisk reaksjon mot hvetemel som kan skade tarmtottene og gi ulike former for besvær. Jeg ville ikke ha stolt på VEGA test i denne sammenheng heller. Ta kontakt med lege hvis du er i tvil om cøliaki. Mange ganger kan diagnosen stilles gjennom en enkelt blodprøve.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...