Gå til innhold

Sykemeldt - dette er vanskelig

Anbefalte innlegg

Jeg ble nylig sykemeldt fra jobben min som barnehageansatt, ettersom jeg har leddgikt og sydommen har blusset opp. Fastlegen min vil skaffe meg attføring og det synes jeg er en god idè, ettersom jeg ønsker meg en teoretisk utdannelse. Men mens jeg venter har jeg det helt grusomt.

Jeg er vant til å være aktiv, er svært sosial og elsket jobben min. Nå kjeder jeg livet av meg og er veldig ensom mens samboer, venner og familie er på jobb. Jeg har kontaktet Røde Kors for å bli besøksvenn, men bortsett fra dette og husarbeid, hvordan kan jeg fylle dagene mine?

I dag har jeg skrubbet ovnen, vasket kjøleskapet, bakt og tørket støv på de merkeligste steder. I tillegg skal jeg gå tur, men jeg savner å ha kontakt med mennesker!

Aktiv sykemelding er ingen reell mulighet i den private barnehagen hvor jeg jobber. Jeg er forresten 21 år gammel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118510-sykemeldt-dette-er-vanskelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er ikke så lett, i og med at du har redusert fysisk kapasitet. Det at du også trivdes i jobben gjør det jo ekstra vanskelig å være borte fra den.

Kanskje du kan bruke en del av tiden på å lese noen bøker? Er det noen brevkurs du kunne tenke deg å jobbe litt med, og bruke tiden til å lære noe nyttig? Språk? Eller kanskje ta noen kveldskurs for å treffe nye mennesker?

Dette er ikke så lett, i og med at du har redusert fysisk kapasitet. Det at du også trivdes i jobben gjør det jo ekstra vanskelig å være borte fra den.

Kanskje du kan bruke en del av tiden på å lese noen bøker? Er det noen brevkurs du kunne tenke deg å jobbe litt med, og bruke tiden til å lære noe nyttig? Språk? Eller kanskje ta noen kveldskurs for å treffe nye mennesker?

Takk for svar :)

Dette var gode ideèr. Brevkurs som kan tilsvare utdanning har jeg ikke lov til å ta, men språkkurs høres bra ut. Jeg har alltid hatt lyst til å lære meg flere fremmedspråk og et språk kan jeg jo jobbe med så mye jeg har tid til.

Kveldskurs vil jeg helst unngå på grunn av at jeg vil tilbringe tid med venner og samboer når de er tilbake fra jobb, men kanskje jeg kan finne noe som skjer på dagen...

Igjen, tusen takk for svar :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...