Gå til innhold

Katteplagen


Gjest Kattehater

Anbefalte innlegg

Gjest Kattehater

Jeg liker å sitte i vinduet mitt å kikke på de søte små fuglene. I den senere tid har området jeg bor i blitt forpestet av katter, som folk tilsynelatende samler på. Disse skrekkelige pelsdottene fanger gjøk og sissik, trost og stær, og forandler søte flygende individer til en blodpøl, som de torturerer i hjel. Her burde samfunnet kommet opp med lover som forbyr denne kattepesten. Hadde det vært opp til meg skulle en satt dem ut i skogen sånn at ulv, gaupe og jerv kunne tatt knekken på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Skjermtrollet

Jeg hater at fugla vekker meg om morran og driter ned bilen rett etter den er vaska..

Takke meg til katta mi som tar kverken på noen av dem!!

Hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fugle elsker

Jeg hater at fugla vekker meg om morran og driter ned bilen rett etter den er vaska..

Takke meg til katta mi som tar kverken på noen av dem!!

Hehe:)

Du er jammen ondskapsfull. Du skulle vært klar over hvor mye drit jeg håper fuglene klarer å fylle på lada'en din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjermtrollet

Du er jammen ondskapsfull. Du skulle vært klar over hvor mye drit jeg håper fuglene klarer å fylle på lada'en din.

Så gikk vi rett på da..

Folk er litt ampre idag *ler* så jeg regna forsåvidt med at det kom en rask reaksjon..

Har katt, men den fanger ikke fugler, og å våkne til kvittring er jo nesten den beste måten å våkne på!

Ha en fortsatt fin dag;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Pusen min klarer ikke å ta fugl han.

Når han prøver har han for høye ambisjoner gitt, måke og skjære provoserer ham nemlig til bristepunktet, men ikke vanlige småfugler..

Han har fikk skikkelig smekk av en skjære, som omtrent var på størrelse med ham engang han prøvde seg...;)

Han roet seg etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Kattene våre gjorde rent bord i alle reir og den ene fanga småfugl i lufta. Det gikk stort sett i spurv. Men like mange mus ble ekspedert. Ikke så morsomt å få levende mus i hus, men det hendte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det driver folk og sier om grisen min også. Men det bryr jeg meg ikke noe om. Det gjør forsåvidt ikke han heller. Vi hater forresten fugler, derfor lar jeg grisen løpe fritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytter ikke å ta dem ut i skogen til gaupe og jerv. Disse dyrene fanger, dreper og spiser også små fugler og andre gnagere, og må derfor også forbys. :-)

"................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Jeg liker fugler veldig godt. Men jeg ble veldig stolt da kattungen kom inn med en fugl han hadde fanget.

Det ble en del småfugler den sommeren. Men så gikk han lei. Mus var mer spennende å fange.

Hva skal man si...annet enn å synge Siiiircle of liiiiiife!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattehater

Og hva med deg selv ..du er vel vegetarianer da? for du vet vel at slaktedyrene ofte blir torturert?

Om jeg er vegetarianer eller ikke spiller ingen roll i denne diskusjonen, Temaet dreier seg om katter som forpester nærmiljøet med sitt usjarmerende og arrogante vesen. Steriliser hele bunten og la de søte små fugler spise sine frø i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater at fugla vekker meg om morran og driter ned bilen rett etter den er vaska..

Takke meg til katta mi som tar kverken på noen av dem!!

Hehe:)

Min forrige katt ble mobbet og angrepet av 2 skjærer oppi et tre. Det var nesten fælt å se på, men litt morsomt også - han ble ikke skadet.

Min nåværende katt ignorerer ertekråkene (/-skjærene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest katteelskeren

Om jeg er vegetarianer eller ikke spiller ingen roll i denne diskusjonen, Temaet dreier seg om katter som forpester nærmiljøet med sitt usjarmerende og arrogante vesen. Steriliser hele bunten og la de søte små fugler spise sine frø i fred.

det spiller faktisk en rolle. For om du syns det er forferdelig grusomt og se små fuglene bli drept og torturert av kattene, mens du selv sitter og koser deg med kjøttet som etter all sannsylighet kommer fra et torturert dyr, så blir innlegget ditt helt sinnsykt tåpelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattehater

det spiller faktisk en rolle. For om du syns det er forferdelig grusomt og se små fuglene bli drept og torturert av kattene, mens du selv sitter og koser deg med kjøttet som etter all sannsylighet kommer fra et torturert dyr, så blir innlegget ditt helt sinnsykt tåpelig

Du tar feil. Husdyr i vårt langstrakte og fuglebefolkede land, blir avlivet på en human måte. Dagros og bæ-bæ lille lam, blir ikke pint og plaget ihjel som kattesvinet gjør med meis og skjære. De lusete pelsdottene burde få smake sin egen medisin, og få oppleve gleden med å få skarpe klør penetrert gjennom huden sin. La de kjenne hvordan det røde livgivende blodet renne nedover kroppen. Jervemat sier nå bare jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Du tar feil. Husdyr i vårt langstrakte og fuglebefolkede land, blir avlivet på en human måte. Dagros og bæ-bæ lille lam, blir ikke pint og plaget ihjel som kattesvinet gjør med meis og skjære. De lusete pelsdottene burde få smake sin egen medisin, og få oppleve gleden med å få skarpe klør penetrert gjennom huden sin. La de kjenne hvordan det røde livgivende blodet renne nedover kroppen. Jervemat sier nå bare jeg.

Hvis katter fortjener samme behandling som de gir fuglene... Så fortjener du samme behandling som mennesket gir kuene? Human avliving av mennesker? ;)

Seriøst, har du aldri hørt om næringskjeden? Store dyr spiser mindre dyr? En katt er ikke ond fordi den spiser fugler, akkurat slik som mennesker ikke er onde for at de spiser kuer etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattehater

Hvis katter fortjener samme behandling som de gir fuglene... Så fortjener du samme behandling som mennesket gir kuene? Human avliving av mennesker? ;)

Seriøst, har du aldri hørt om næringskjeden? Store dyr spiser mindre dyr? En katt er ikke ond fordi den spiser fugler, akkurat slik som mennesker ikke er onde for at de spiser kuer etc.

Selvfølgelig har jeg hørt om næringskjeden og molekyler for den slags skyld. Jeg har jo tross alt mange år på skole, søndagsskole innklusivt. Her kommer jeg til kjernen i problemstillingen. Det er helt tydelig at mange katteelskere samler på de mjauende rottene, som i høy hastighet utrydder de vakre fjærbekledde venner. Har du noen gang tenkt på hvorfor vår nasjonalfugl, fossekallen, er utrydningstruet ?? Det er nok svineriet som går med halen til vers og viser endetarms åpningen for alle og enhver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Selvfølgelig har jeg hørt om næringskjeden og molekyler for den slags skyld. Jeg har jo tross alt mange år på skole, søndagsskole innklusivt. Her kommer jeg til kjernen i problemstillingen. Det er helt tydelig at mange katteelskere samler på de mjauende rottene, som i høy hastighet utrydder de vakre fjærbekledde venner. Har du noen gang tenkt på hvorfor vår nasjonalfugl, fossekallen, er utrydningstruet ?? Det er nok svineriet som går med halen til vers og viser endetarms åpningen for alle og enhver.

Hehe, vet du egentlig hvor fossekallen lever? Ikke i byene kanskje? Og hvor er de fleste katter? Ikke i skogene kanskje? :) Grunnen til at fossekallen er truet, er fordi MENNESKENE forårsaker sur nedbør med forurensing. Sur nedbør gjør at eggene til fossekallen blir for tynne. De samme menneskene forhindrer også fossekallene i å hekke langs elvene (hvor fuglen foretrekker å leve..)

Greit nok at du ikke liker katter, men argumentene dine holder ikke mål i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattehater

Hehe, vet du egentlig hvor fossekallen lever? Ikke i byene kanskje? Og hvor er de fleste katter? Ikke i skogene kanskje? :) Grunnen til at fossekallen er truet, er fordi MENNESKENE forårsaker sur nedbør med forurensing. Sur nedbør gjør at eggene til fossekallen blir for tynne. De samme menneskene forhindrer også fossekallene i å hekke langs elvene (hvor fuglen foretrekker å leve..)

Greit nok at du ikke liker katter, men argumentene dine holder ikke mål i det hele tatt.

Fossekalllen er bare et eksempel, og jeg kan ramse opp flere enn det. Hold deg til papirene du papirtiger. Jeg kan ikke si jeg har registrert glitrende og tungtveiende argumenter fra deg heller. Tøv og snikk snakk derimot.......

Hvorfor skal de sammme menneskene, som du bruker som argument, samle på motbydelige alergibomber ?? Der er jo en kjennsgjerning at kattepesten jakter på fugler. Det må jo selv du ha lest deg til. Den videre åpenbare logikken som følger er at færre mordere på 4 poter, gir færre fugle drap, som igjen tillater at flere fugler kan få spise sine frø i fred. Mal dem opp til dyrefor i stedefor. Der gjør de sin gode gjerning og misjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Fossekalllen er bare et eksempel, og jeg kan ramse opp flere enn det. Hold deg til papirene du papirtiger. Jeg kan ikke si jeg har registrert glitrende og tungtveiende argumenter fra deg heller. Tøv og snikk snakk derimot.......

Hvorfor skal de sammme menneskene, som du bruker som argument, samle på motbydelige alergibomber ?? Der er jo en kjennsgjerning at kattepesten jakter på fugler. Det må jo selv du ha lest deg til. Den videre åpenbare logikken som følger er at færre mordere på 4 poter, gir færre fugle drap, som igjen tillater at flere fugler kan få spise sine frø i fred. Mal dem opp til dyrefor i stedefor. Der gjør de sin gode gjerning og misjon.

Hehe, du er ikke den skarpeste skruen i skuffen? Jeg forklarte jo akkurat at katter er på ingen måte ansvarlig, eller medvirkende til at fossekallen er truet. Men gi meg gjerne flere eksempler :) Morsomt å falsifisere ting.

Katter kan være plagsomme, men de er ikke ansvarlig for å uttrydde fugler/dyr. Hverken mus eller småfugler står i fare for å bli uttryddet _fordi_ katter fanger de. Er det en dyreart som står i fare for uttryddelse så er det nesten garantert menneskene som står bak det.

Du må gjerne mislike katter, men du bør forstå at en katt er et dyr. Noen dyr spiser andre dyr. Slik er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...