Gå til innhold

For de som gidder å lese! ( grunn til at jeg ikke tok utdannelse)


Gjest Enkelte her vet hvem

Anbefalte innlegg

Gjest Enkelte her vet hvem

Nå utleverer jeg meg kanskje , men vil gjerne ha tilbakemeldinger fra de av dere som leser det.

NPE vil ha en grunn til hvorfor jeg ikke tok en utdannelse før jeg fyllte 25 år.

Dette blir sendt:

Jeg er født og oppvokst som Jehovas Vitne , og gikk ut av det i 1996.

Min far var/er en av de høyst respekterte eldste i menigheten og meget engasjert i sitt areid for JV.

Det var naturlig og forventet av dem ( ble også oppmuntret av Presidenten i JV)at jeg var et forbilde for de andre unge ; ikke bare i Haugesund , men over hele landet.

Derfor har jeg deltatt i deres skuespiller , vært intervjuet og holdt uttallige "taler" / oppdrag på de landsomfattende stevnene.

Jeg var , frem til da , den yngste i Norge som tok voksendåpen , i en alder av 13 år!

I ungdomsskolen ( fra 7 - 9 klasse) var jeg allerede hjelpepioner , brukte ca. 70 timer i måneden på å forskynne , var på møter 3 x i uka , fremmøter 2 x i uka , studerte omlag 2 timer til dagen samtidig som jeg gjorde det greit på skolen.Lærerene prøvde ved flere annledninger og overtale/oppmuntre meg til å fortsette utdannelsen.

Da jeg var ferdig med 9 klasse var det aldri snakk om at jeg skulle ta noen videre utdannelse , i den "verdslige" verden , som de kalte det.Det var viktigere å "frelse" andre mennesker før Guds krig kom.

Noe som jeg var helt enig i ( eller kall det gjerne hjernevasket til å tro på).

Så jeg ble sendt til Oslo for å gå på Bibel-/pioner skolen.

Deretter var jeg speialpioner , og brukte største delen av tiden min på dette ; frem til jeg var 18 år .

Jeg flyttet til Stavanger ,giftet meg da jeg var 17 år , og fikk 2 barn innen jeg var 20 år .

Jeg var hjemmeværende med ungene , særlig på grunn av at gutten min ( som er alvorlig bløder + en deffekt i tilegg) trengte mye oppfølging.

I 1996 valgte jeg å separere meg , etter mange år med psykisk og fysisk missbruk .

Det samme året tok jeg valget om å også gå ut av Jehovas Vitner , både på grunn av blodproduktene min sønn trenger , og fordi jeg hadde fått nok.

Jeg hadde ikke fått tatt en utdannelse , men levd et isolert liv på mange måter.

Endelig hadde jeg alle muligheter forann meg ; friheten og muligheten til å ta utdannelse! Bli noe.

Men bare få måneder etter jeg hadde brutt med dem , ble jeg lagt inn på sykehuset med denne overgansgstenosen , som en kjenner følgene av.

Allikevel ga jeg ikke opp drømmen om utdannelsen , og klarte og få begynt den i januar -98.

Selv om jeg det første semesteret var mye syk ( hadde en kne operasjon og en autotransplantasjon og mye infeksjoner) , klarte jeg eksamen i juni med en karakter på 1.75.(dårligest er 6)

Jeg fikk en av de beste karakterene i klassen , og bare det sier litt om viljen til å prøve!

Men desverre klarte jeg ikke å fullføre semesteret til høsten. Jeg gikk med infeksjoner og smerter meste parten av tiden.

Syke historien min sier hvorfor jeg ikke har klart og fortsette utdannelsen , som jeg endelig kunne ta!!

De som kjenner meg , vet hvor lett jeg har for å lære , samt at jeg hadde noe positivt å hente fra min tid som JV : Taleevnen...

Jeg avslutter med å skrive at på grunn av de skader jeg har fått av feilbehandlingen i -96 , ble min utdannelse og et fremtidig yrke ødelagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Skjønte hvem du var ;-)

For å underbygge argumentene om at du lærer fort, bør du rette opp skrivefeil.

F.eks skal ikke ord deles opp. "Meste parten" og "syke historien" skrives i ett ord.

Du trenger ikke ha mellomrom på hver side av et komma.

Bruk stavekontroll.

Håper du forstår at dette ikke er ment for å terge deg! Jeg mener bare å hjelpe.

Korrekt språk gir et mye bedre inntrykk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å underbygge argumentene om at du lærer fort, bør du rette opp skrivefeil.

F.eks skal ikke ord deles opp. "Meste parten" og "syke historien" skrives i ett ord.

Du trenger ikke ha mellomrom på hver side av et komma.

Bruk stavekontroll.

Håper du forstår at dette ikke er ment for å terge deg! Jeg mener bare å hjelpe.

Korrekt språk gir et mye bedre inntrykk :-)

Tusen takk for påminnelsen!

Jeg gikk jo også bare et semester , så har nok en del å lære ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enannens

For å underbygge argumentene om at du lærer fort, bør du rette opp skrivefeil.

F.eks skal ikke ord deles opp. "Meste parten" og "syke historien" skrives i ett ord.

Du trenger ikke ha mellomrom på hver side av et komma.

Bruk stavekontroll.

Håper du forstår at dette ikke er ment for å terge deg! Jeg mener bare å hjelpe.

Korrekt språk gir et mye bedre inntrykk :-)

Det var det frekkeste!!!Her forteller hun sin rørende livshistorie, og så er retting av hennes(i dine øyne) skrivefeil den eneste responsen du kommer med!*måper*

Ikke bry deg om dette ***, denne personen har vært utpå her med sure oppstøt og retting før.Noe så smålig!

Dessuten, skrivefeil har ingenting med IQ å gjøre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silkehud

Tusen takk for påminnelsen!

Jeg gikk jo også bare et semester , så har nok en del å lære ;o)

Det som forundrer meg "vin", er at du er like blid uansett kritikk.En bra egenskap :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skjønte hvem du var ;-)

Det var det frekkeste!!!Her forteller hun sin rørende livshistorie, og så er retting av hennes(i dine øyne) skrivefeil den eneste responsen du kommer med!*måper*

Ikke bry deg om dette ***, denne personen har vært utpå her med sure oppstøt og retting før.Noe så smålig!

Dessuten, skrivefeil har ingenting med IQ å gjøre!!!

Du verden, det var da litt av en hissig reaksjon.

Jeg vet da godt at skrivefeil ikke har noe med IQ å gjøre. Mener du at jeg har antydet noe annet??

Om du leste innlegget ferdig så ser du på slutten at det ikke var vondt ment, kun som hjelp. Med et smilefjes lagt til.

Skal man skrive et offentlig brev så er det, lik det eller ei, en fordel å skrive korrekt.

Hvordan man skriver her på DOL, eller i andre uformelle sammenhenger, henger ikke jeg meg oppi, slik du også antyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste karakter var 6? På høyskole og universitet var det vel 4?

Hva vil du med å fortelle dette?

Beste på NA er/var 1 og dårligst 6!

Hvis du ikke forstod det ; greit nok.

Jeg var ute etter tilbakemeldinger før dette sendes til NPE .

Og det er vektleggende for dem og vite grunnen til jeg ikke har fått tatt utdannelse før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fortjener en masse respekt for det du har overlevd, og det du har blitt!

*klem*

Takk !

I farten og irritasjonen ser jeg nå at jeg sendte nicket mitt i sted ;o)

Gjort er gjort..

*returklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at NPE må ha noe å bygge erstatningssummen på, men i mange tilfeller er jo da utdannelsen helt irrelevant.

Har en venninne som tok 1 årig advokatsekretær på NA. Hun jobber nå med noe helt annet, og tjener ca. 400 000 i åert, uten noen annen utdannelse.

Og det provoserer meg at de virker til å hentyde, "at du hadde nok bare gått hjemme alikevel".

Du burde få advokaten din til å se igjennom forklaringen din, slik at han/hun også er enig i fremstillingen.

*stå på, som du pleier*

Masse klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er tøff og sterk som har klart å bryte ut av JV, man har hørt om div. utfrysninger fra famile og venner etter brudd med JV. Har du opplevd dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk !

I farten og irritasjonen ser jeg nå at jeg sendte nicket mitt i sted ;o)

Gjort er gjort..

*returklem*

For oss som "kjenner deg" var du ikke særlig anonym alikevel ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at NPE må ha noe å bygge erstatningssummen på, men i mange tilfeller er jo da utdannelsen helt irrelevant.

Har en venninne som tok 1 årig advokatsekretær på NA. Hun jobber nå med noe helt annet, og tjener ca. 400 000 i åert, uten noen annen utdannelse.

Og det provoserer meg at de virker til å hentyde, "at du hadde nok bare gått hjemme alikevel".

Du burde få advokaten din til å se igjennom forklaringen din, slik at han/hun også er enig i fremstillingen.

*stå på, som du pleier*

Masse klemmer

Det er nok det de gjør ; Staten vet du ;o)

De vil til og med ha hvilke yrker jeg hadde valgt , osv.

Advokaten har lest det og mener det ser greit ut , men jeg er litt usikker..

Takk for klemmen!

*returklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok det de gjør ; Staten vet du ;o)

De vil til og med ha hvilke yrker jeg hadde valgt , osv.

Advokaten har lest det og mener det ser greit ut , men jeg er litt usikker..

Takk for klemmen!

*returklem*

Du ville jeg stolt på advokaten, og smurt på å sagt at jeg hadde planer om å bli noe med meget høy lønn. Eh... nå vet jeg ikke hva slags utdannelse du begynte på da, var det Helsesekretær/Legesekretær???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er tøff og sterk som har klart å bryte ut av JV, man har hørt om div. utfrysninger fra famile og venner etter brudd med JV. Har du opplevd dette?

For å si det slik så mistet jeg all kontakt med familien og vennene da jeg tok det standpunktet.

Selv om jeg nå har telefonisk kontakt med mine foreldre.

Men det var verdt det ; ungene mine lever nå et helt normalt liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ville jeg stolt på advokaten, og smurt på å sagt at jeg hadde planer om å bli noe med meget høy lønn. Eh... nå vet jeg ikke hva slags utdannelse du begynte på da, var det Helsesekretær/Legesekretær???

Jeg begynte på Kontor og økonomi.

Hadde jobbet litt som sekretær forutfør , og ville viderutdanne meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...