Gå til innhold

For de som gidder å lese! ( grunn til at jeg ikke tok utdannelse)


Gjest Enkelte her vet hvem

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For å si det slik så mistet jeg all kontakt med familien og vennene da jeg tok det standpunktet.

Selv om jeg nå har telefonisk kontakt med mine foreldre.

Men det var verdt det ; ungene mine lever nå et helt normalt liv!

Det må være tøfft og oppleve en slik utfrysning, men det er jo bra at du holder litt kontakt med foreldrene dine :-)

Jeg har aldri helt skjønt hva som er argumentene for JV med denne utfrysningen, finnes det en rasjonell forklaring?

Andre trossamfunn har jo ikke tilfredstillende utfrysningsregler.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være tøfft og oppleve en slik utfrysning, men det er jo bra at du holder litt kontakt med foreldrene dine :-)

Jeg har aldri helt skjønt hva som er argumentene for JV med denne utfrysningen, finnes det en rasjonell forklaring?

Andre trossamfunn har jo ikke tilfredstillende utfrysningsregler.

mvh

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på Kontor og økonomi.

Hadde jobbet litt som sekretær forutfør , og ville viderutdanne meg...

Ja, og som bostatt i Stavanger er det jo ikke umulig at du hadde jobbet som førstesekretær i Statoil ASA, så bare smør på du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det frekkeste!!!Her forteller hun sin rørende livshistorie, og så er retting av hennes(i dine øyne) skrivefeil den eneste responsen du kommer med!*måper*

Ikke bry deg om dette ***, denne personen har vært utpå her med sure oppstøt og retting før.Noe så smålig!

Dessuten, skrivefeil har ingenting med IQ å gjøre!!!

Hun skriver jo selvsagt ikke dette for å fortelle oss på DOL sin rørende livshistorie, men for å få tilbakemeldinger på noe hun skal sende til det offentlige. Vil abosolutt tror at hun ønsker tilbakemelding på både innhold og "utførelse".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det du har skrevet holder bra om hvorfor du ikke har fått en utdannelse.

Ellers må jeg si du må være veldig psykisk sterk som har taklet alt dette opp gjennom årene.

Håper alt ordner seg for deg :-)! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva sier advokaten din?

Legger dere frem eksempler på hva andre i denne stillingen tjener?

Hadde også vurdert å ta med de jobbmessige avansemulighetene du har gått glipp av i disse årene, og hvilket lønnsnivå de ligger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være tøfft og oppleve en slik utfrysning, men det er jo bra at du holder litt kontakt med foreldrene dine :-)

Jeg har aldri helt skjønt hva som er argumentene for JV med denne utfrysningen, finnes det en rasjonell forklaring?

Andre trossamfunn har jo ikke tilfredstillende utfrysningsregler.

mvh

Utfrysning er vanlig i andre sekter også. Og for en som går fra en "troløs" tilværelse til å bli sterkt troende så kan antagelig utfrysing skje fra ikke-troende.

Om det ikke akkurat står i sektens regler eller i skriftene så er det mye (u)kultur og vanlig praksis som gjør at slikt skjer gang på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjermtrollet

Synes du er ei knalltøff jente/dame:=)

Stå på, håper du får mest mulig ut av dette!

Veldig bra skrevet, samtidig som det rørte noe inni meg, og det vil det mest sannsynlig gjøre med de aller fleste som leser dette!!

Lykke til, og klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste på NA er/var 1 og dårligst 6!

Hvis du ikke forstod det ; greit nok.

Jeg var ute etter tilbakemeldinger før dette sendes til NPE .

Og det er vektleggende for dem og vite grunnen til jeg ikke har fått tatt utdannelse før...

JEG forsto! Og jeg vet hvilken absurd glede det er å kunne slenge papirene med de beste karakteren i bordet og si: Se hva jeg har klart! Jeg gikk fra stryk første gangen til 1,6 andre gangen på hovedoppgaven min, men du hadde en masse annet trøbbel i tillegg, så jeg tar av meg min imaginære hatt og bøyer meg i støvet for deg! Jeg ønsker deg lykke til videre i prosessen!! en flott og sterk kvinne er du, aldri la noen andre inbille deg noe annet! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke tenke meg noe jeg hater mer enn den religionen der. Når man ser hva det gjør med mennesker og hvilket syn de har på resten av verden, i tillegg til det du sier, at jeg hadde latt barnet mitt få den medisinske hjelpen det har behov for, ikke hva en religionsleder sier.

Det du har gjordt er fantastisk. Du har sannsynligvis reddet livet til barnet ditt og vist det å være en god forelder som ønsker det beste for barna. Resultatene dine vitner om en vilje jeg gjerne skulle hatt.

Du har gjordt kloke valg og jeg er sikker på at du vil klare å nå alle de mål du setter deg. Når det gjelder NPE ville jeg vel servert dem denne historien og samtidig tatt en prat med noen på familierådgivningskontor, eller i helsetjenesten får å få et vedlegg til dem der din situasjone blir beskrevet.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Misforsto!

Hun skriver jo selvsagt ikke dette for å fortelle oss på DOL sin rørende livshistorie, men for å få tilbakemeldinger på noe hun skal sende til det offentlige. Vil abosolutt tror at hun ønsker tilbakemelding på både innhold og "utførelse".

Ser at jeg overreagerte visst litt, men med en viss kvalmende "Miino" i friskt minne trodde jeg det var samme person som var utpå med sine rettepek igjen.

Saken stiller seg annerledels når dette er et offentlig brev hun ønsket tilbakemelding på.Jeg så ikke det da jeg skummet raskt igjennom innlegget.Ursekta : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke tenke meg noe jeg hater mer enn den religionen der. Når man ser hva det gjør med mennesker og hvilket syn de har på resten av verden, i tillegg til det du sier, at jeg hadde latt barnet mitt få den medisinske hjelpen det har behov for, ikke hva en religionsleder sier.

Det du har gjordt er fantastisk. Du har sannsynligvis reddet livet til barnet ditt og vist det å være en god forelder som ønsker det beste for barna. Resultatene dine vitner om en vilje jeg gjerne skulle hatt.

Du har gjordt kloke valg og jeg er sikker på at du vil klare å nå alle de mål du setter deg. Når det gjelder NPE ville jeg vel servert dem denne historien og samtidig tatt en prat med noen på familierådgivningskontor, eller i helsetjenesten får å få et vedlegg til dem der din situasjone blir beskrevet.

Lykke til

Takk for et oppmuntrende innlegg Pappa Bjørn!

Jeg tror nok at alle mennesker klarer det en må , selv om det innebærer vanskelige valg inniblant...

Det som er det leieste med at en tar det valget med å gå ut av JV , er nok at ungene ikke får ha noen kontakt med sine besteforeldre og den øvrige slekta!

Men heldigvis er de nye svigerforeldrene mine fantastiske med dem da ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NPE, hva er det? Ønsker du å ta en utdannelse nå? Ønsker deg i så fall lykke til!

NPE er Norsk Pasientskadeerstatning ;o)

Jeg har nok ikke muligheter for utdannelse nå lenger ; men jeg får se om helsa blir bedre i fremtiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er ei knalltøff jente/dame:=)

Stå på, håper du får mest mulig ut av dette!

Veldig bra skrevet, samtidig som det rørte noe inni meg, og det vil det mest sannsynlig gjøre med de aller fleste som leser dette!!

Lykke til, og klem fra

Tusen takk for oppmuntrende ord Skjermtrollet !

Utmålingen er ikke det viktigeste oppi dette , men de kommer godt med for den økonomiske sikkerheten i fremtiden.

Ikke så mye en får i uføretrygd ;o)

Det viktigeste var at jeg ble hørt og endelig trodd av det offentlige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier advokaten din?

Legger dere frem eksempler på hva andre i denne stillingen tjener?

Hadde også vurdert å ta med de jobbmessige avansemulighetene du har gått glipp av i disse årene, og hvilket lønnsnivå de ligger på.

Ja ; advokaten vil legge frem hvilken utdannelse jeg kunne tatt , samt hva yrke jeg selv hadde ønsket å ha.

Jeg var jo "kun" 23 år da skaden skjedde , og utdannelse - mulighetene frem til da var ganske små...

Vi får se ; det viktigeste er i alle fall over.At jeg endelig ble trodd og hørt av det offentlige ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det du har skrevet holder bra om hvorfor du ikke har fått en utdannelse.

Ellers må jeg si du må være veldig psykisk sterk som har taklet alt dette opp gjennom årene.

Håper alt ordner seg for deg :-)! Lykke til!

Takk for fine ord Rusle ;o)

Det er utrolig hva vi mennesker klarer , når vi må!

Det er nok noe i ordtaket : "Motgang gjør sterk!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjermtrollet

Tusen takk for oppmuntrende ord Skjermtrollet !

Utmålingen er ikke det viktigeste oppi dette , men de kommer godt med for den økonomiske sikkerheten i fremtiden.

Ikke så mye en får i uføretrygd ;o)

Det viktigeste var at jeg ble hørt og endelig trodd av det offentlige!

Ja, det er veldig bra! Klart man trenger penger, og det skulle jo bare mangle om man ikke fikk litt ekstra for tort og svie:0) Du har fortjent et godt liv nå!!!

Sånne mennesker som deg er jeg glad for at "får igjen noe"

Det er jammen ikke alle som hadde turt å bryte ut av det, med alt som følger med!

Hadde en gang ei jente i klassen som var medlem av JV, hun hadde det jammen ikke lett.. den gangen var jeg vel en 7-8 år, men jeg husker jeg tenkte mye på det.. bursdager hun ikke fikk være med på etc.. Ingen barn fortjener ha det sånn. Leste en bok om det engang og, og den gjorde sterkt inntrykk!

Flott at du har kommet deg ut av det. Jenter som deg skulle det vært fler av! Det du har gjort står det respekt av, og jeg er sikker på at ved å føre den saken så langt å ikke gi opp har du helt sikkert hjulpet mange andre og!

Ønsker deg og dine alt godt! Det fortjener du!!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...