Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter amming satt jeg igjen med to tomme hudposer til bryster, selv om jeg bare er 26 år. Jeg fikk greie på at kosttilskudd med planteøstrogener skulle få brystene til å bli faste og store igjen. Jeg forsøkte SuperSoy, som vanligvis brukes av kvinner i overgangsalderen, og effekten var overveldende. Etter to uker med 7 kapsler daglig var brystene mine nesten som før amming igjen. Storfornøyd kunne jeg endelig være fornøyd med kroppen min igjen, og jeg gikk over til å ta to-tre kapsler daglig. Da oppdaget jeg at brystene ble mindre og mykere igjen, veldig raskt! Nå er jeg i tvil om jeg skal øke dosen igjen, eller bare kutte ut. Viser denne erfaringen at effekten ikke kan vare? Er det forsvalig å ta et slikt preparat over lengre tid? Jeg har lest et sted at en dansk professor i planteøstrogener mente at de kunne gjøre brystene magrere heller enn fastere og større. Mine vokste absolutt, men hva skjer på sikt? Hva vil du råde meg til å gjøre? Jeg var så glad da jeg oppdaget den positive effekten, samlivet og sexlivet bedret seg fordi jeg endelig var fornøyd med egen kropp. Men nå er jeg altså i villrede...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118700-plante%C3%B8strogen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Etter en ammeperiode vil brystene ofte endre seg fordi fettvev omdannes til kjertelvev så lenge amming pågår. Når den er ferdig og kjertelene er tømt for melk, da blir det mer slapt. Noe avhenger også av din vekt. Ved vektøking øker fettvevsmengden i brystet.

Før menstruasjon blir brystene gjerne større fordi det produseres de samme hormoner som i graviditet.

Det er ikke noe i veien for at du kan bruke super-soy i nevnte dose. Jeg har ikke hørt om slik stor effekt på brystene, men det kan neppe være skadelig.

Gi tilbakemelding om det fortsatt virker eller om det har vært tilfeldige forandringer.

Til informasjon kan jeg fortelle deg at den endring som skjer med brystet under graviditet reduserer din risiko for senere i livet å få brystkreft. Og husk at hensikten med bryster hos kvinnen er å kunne gi næring til et barn, ikke å være prydgjenstand, men jeg forstår godt at du gjerne vil bevare din kropp som den før har vært.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118700-plante%C3%B8strogen/#findComment-718861
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...