Gå til innhold

får ingen borderlinediagnose


Gjest hurpe,20

Anbefalte innlegg

Gjest hurpe,20

Er det ikke merkelig at jeg ikke har fått noen BPD-diagnose? Jeg har humørsvingniner, veksler på å elske og hate folk, jeg har skadet meg i flere år, jeg får paranoide tanker under stress, jeg sløser med penger, jeg overspiser (har litt bulimi), jeg har raseriutbrudd der jeg raserer leiligheten min eller kaster ting i veggene og jeg er veldig var for avvisning.

Men noen BPD diagnose har jeg ikke, kun bipolar. (og medisinene funker ikke mot alle problemene mine heller).

Latterlig at folk ikke skal få hjelp mot det de faktisk lider av, bare pga fordommer?

Legene synes vel ikke jeg er et rasshøl (iallfall har de ikke merket det enda), dermed får jeg ikke riktig diagnose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

varga1365380532

Hei du!

Jeg forstår godt at du blir frustrert over at du føler deg misforstått og feilbehandlet.Men å si at legene ikke ser deg som et rasshøl derfor får du ikke diagnosen boarderline syns jeg var litt drøyt...om du tenker over at det faktisk er andre som leser det du skriver...

Som den boarderlinern jeg er så ble jeg ganske fornærmet over det du skrev,menmen...

Føler du at diagnosen du har fått er feil,så få den dobbeltsjekket...eller trippelsjekket om du vil...Jeg er også bipolar,så det ene utelukker vel ikke nødvendigvis det andre...

Lykke til i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hurpe,20

Hei du!

Jeg forstår godt at du blir frustrert over at du føler deg misforstått og feilbehandlet.Men å si at legene ikke ser deg som et rasshøl derfor får du ikke diagnosen boarderline syns jeg var litt drøyt...om du tenker over at det faktisk er andre som leser det du skriver...

Som den boarderlinern jeg er så ble jeg ganske fornærmet over det du skrev,menmen...

Føler du at diagnosen du har fått er feil,så få den dobbeltsjekket...eller trippelsjekket om du vil...Jeg er også bipolar,så det ene utelukker vel ikke nødvendigvis det andre...

Lykke til i alle fall!

hvis du leser litt her så ser du at det er nevnt flere plasser at borderline er nevnt som en drittsekk-diagnose. så det er ikke meg du trenger blir fornærmet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doggybag

hvis du leser litt her så ser du at det er nevnt flere plasser at borderline er nevnt som en drittsekk-diagnose. så det er ikke meg du trenger blir fornærmet på.

vel du nører jo opp under bålet ved å ha samme "drittsekkmening" selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hurpe,20

vel du nører jo opp under bålet ved å ha samme "drittsekkmening" selv.

jeg bare lurer på om det er grunnen til at jeg ikke får diagnosen. fordi andre ser på det som drittsekkdiagnose, derfor gir de ikke diagnosen til folk de liker. er det sååå vanskelig å skjønne? jeje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bare lurer på om det er grunnen til at jeg ikke får diagnosen. fordi andre ser på det som drittsekkdiagnose, derfor gir de ikke diagnosen til folk de liker. er det sååå vanskelig å skjønne? jeje

Hvis du hadde lest grundigere hva som har stått her på forumet, så hadde du skjønt at det er forskjell på om borderlinere er drittsekker og folks "synsing" (som ofte kommer av uvitenhet).

Man behøver ikke være drittsekk selv om man har borderline. Men det finnes også mange såkalte drittsekker som ikke har borderline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du hadde lest grundigere hva som har stått her på forumet, så hadde du skjønt at det er forskjell på om borderlinere er drittsekker og folks "synsing" (som ofte kommer av uvitenhet).

Man behøver ikke være drittsekk selv om man har borderline. Men det finnes også mange såkalte drittsekker som ikke har borderline.

Vil bare legge til at jeg håper det ordner seg for deg og at du får den hjelpa du trenger. Har du tatt opp med behandler om du evt kan ha en borderline pers forstyrrelse? Selv om du evt får den diagnosa så trenger du ikke være et drittsekk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hurpe,20

Hvis du hadde lest grundigere hva som har stått her på forumet, så hadde du skjønt at det er forskjell på om borderlinere er drittsekker og folks "synsing" (som ofte kommer av uvitenhet).

Man behøver ikke være drittsekk selv om man har borderline. Men det finnes også mange såkalte drittsekker som ikke har borderline.

er det med du snakker til??

tror isåfall du burde lese innlegget mitt nøyere!!!!!

det er ikke JEG som tror folk med borderline er drittsekker, det jeg lurer på er om BEHANDLERNE gjør det!! Siden jeg ikke har den diagnosen, selv om jeg helt klart egentlig "har" den!

SÅ VANSKELIG DET SKULLE VÆRE Å FORSTÅ DA!

HERREGUD!

*irritert!!!!!!!!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varga1365380532

hvis du leser litt her så ser du at det er nevnt flere plasser at borderline er nevnt som en drittsekk-diagnose. så det er ikke meg du trenger blir fornærmet på.

ja....jeg har faktisk lest alt som har blitt skrevet her inne i ganske lang tid...

Poenget mitt er ikke å diskutere med deg hva hvem har sagt før eller hva andre har ment i helsesektoren eller hva du prøver å gjemme deg bak!

Jeg sa bare at jeg ble fornærmet pga det du skrev...ikke på resten av verden som er skyld i at du skriver som du gjør eller noe annet...

Boarderline er så mye mer enn de kriteriene du ramset opp og en drittsekk-diagnose...og folk som leser/skriver her inne og tilogmed viser at de har gjort en del av det, burde vite bedre enn å skrive slikt...

At du selv mener du har diagnosen og ikke er rasshøl, burde i grunn være nok til at du forstår hva jeg mener...menmen...

hilsen hecate som også kan bli irritert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hurpe,20

ja....jeg har faktisk lest alt som har blitt skrevet her inne i ganske lang tid...

Poenget mitt er ikke å diskutere med deg hva hvem har sagt før eller hva andre har ment i helsesektoren eller hva du prøver å gjemme deg bak!

Jeg sa bare at jeg ble fornærmet pga det du skrev...ikke på resten av verden som er skyld i at du skriver som du gjør eller noe annet...

Boarderline er så mye mer enn de kriteriene du ramset opp og en drittsekk-diagnose...og folk som leser/skriver her inne og tilogmed viser at de har gjort en del av det, burde vite bedre enn å skrive slikt...

At du selv mener du har diagnosen og ikke er rasshøl, burde i grunn være nok til at du forstår hva jeg mener...menmen...

hilsen hecate som også kan bli irritert...

herregud!

Det er ikke jeg som tror borderlinere er rasshøl. Det jeg lurer på er om LEGENE tror det, siden jeg ikke har fått den diagnosen, selv om jeg garantert HAR DEN.

Sååå vanskelig å forstå ja. IQ på topp ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varga1365380532

herregud!

Det er ikke jeg som tror borderlinere er rasshøl. Det jeg lurer på er om LEGENE tror det, siden jeg ikke har fått den diagnosen, selv om jeg garantert HAR DEN.

Sååå vanskelig å forstå ja. IQ på topp ser jeg.

Nå syns jeg du bør tenke over hvordan du framstår her inne...

Når du bruker et offentlig forum for å fremme usakligheter på den måten du gjorde i ditt hovedinnlegg, må du forvente at folk tar til motmæle.

Å dra inn iq-resultater her inne er bare å dra idiotien enda lenger.Men gjerne for meg, men kanskje ikke her inne?

Vi har for lengst forstått hva du mente, men kanskje du skal starte en ny tråd hvor du klarere får fram ditt poeng uten å tråkke over andre her inne?

hilsen varga som gjerne viser fram sitt Mensa-medlemsskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gavemottaker

Hei. Jeg kjenner to personer med diagnosen Borderline. Og det som er merkelig med dem er at de gir bort så mange saker og ting til de fleste bekjentskaper, er hjelpsom og grei. Stemmer dette med dere andre med den diagnosen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke behandlingsmessige forandringer / forbedringer tror du du vil oppnå med å få denne diagnosen?

Tror du at du på et senere tidtspunkt vil kunne ønske hele diagnosen dit pepperen gror?

En diagnose kan henge bedre fast enn man ønsker, og den kan virke stigmatiserende.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Din fustrasjon er forståelig, for du føler deg sikker "feilplassert" ut fra hva du selv kanskje har lest eller hørt av andre?? Kanskje tar jeg feil nå, kanskje ikke.

kanskje du har feil?

Kanksje legen har feil?

Men uansett, legen har ofte best kompetanse av oss tre til å diagnostisere... That's life.

Kanskje visst du har samme utgangspunkt som legen kan det medføre bedring ikke fokusere så mye på diagnosen, men hvordan du kan få det best mulig med deg selv?

Diagnosen i seg selv er ikke alltid det viktigste, det er at du får behandling for symptome som plager deg mest.

Leger har tatt feil før, men inntil han finner ut av noe annet ville jeg prøvd å samarbeide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hurpe,20

Hei. Jeg kjenner to personer med diagnosen Borderline. Og det som er merkelig med dem er at de gir bort så mange saker og ting til de fleste bekjentskaper, er hjelpsom og grei. Stemmer dette med dere andre med den diagnosen ?

ja jeg gir bort saker og ting som bare det, øser nærmest om meg med penger til venner etc. hvis jeg f.eks har lyst til å gjøre noe (bowling, ut på byen, kino etc) så vil jeg gjøre det NÅ, og ikke vente i en uke til venninna mi har penger.. heh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blacky1365380153

Vil bare legge til at jeg håper det ordner seg for deg og at du får den hjelpa du trenger. Har du tatt opp med behandler om du evt kan ha en borderline pers forstyrrelse? Selv om du evt får den diagnosa så trenger du ikke være et drittsekk for det.

Tror vi kan si det slik: kanskje ingen Boardeline diagnose, men drittsekk diagnose får du kanskje......... ihvertfall av meg (Boarderline diagnostisert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi kan si det slik: kanskje ingen Boardeline diagnose, men drittsekk diagnose får du kanskje......... ihvertfall av meg (Boarderline diagnostisert)

Hvem var dette svaret myntet på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke deg...men "hurpe" som startet denne uakseptable diskusjonen

Helt enig, denne diskusjonen startet av hurpe 20 er helt uakseptabel. På dette forumet bør man vise hensyn til hverandre og ikke minst vise en viss grad av saklighet!!!

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blacky1365380153

Helt enig, denne diskusjonen startet av hurpe 20 er helt uakseptabel. På dette forumet bør man vise hensyn til hverandre og ikke minst vise en viss grad av saklighet!!!

vennlig hilsen

Jepp... og jeg skjønner ikke hvorfor Boarderline diagnosen har fått dette "drittsekkstemplet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...