Gå til innhold

får ingen borderlinediagnose


Gjest hurpe,20

Anbefalte innlegg

Jepp... og jeg skjønner ikke hvorfor Boarderline diagnosen har fått dette "drittsekkstemplet".

de har fått drittsekkstemplet pga de truer med å ta livet av seg, truer med å skade seg, har raseriutbrudd, plutselig hater de terapeuten sin etc.

ellers kan du lese "stop walking on eggshells" for å vite mer.

NB, det vil ikke si at alle borderlinere er drittsekker, men det er noe av grunnen til at man har fått det stempelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blacky1365380153

de har fått drittsekkstemplet pga de truer med å ta livet av seg, truer med å skade seg, har raseriutbrudd, plutselig hater de terapeuten sin etc.

ellers kan du lese "stop walking on eggshells" for å vite mer.

NB, det vil ikke si at alle borderlinere er drittsekker, men det er noe av grunnen til at man har fått det stempelet.

Her er det virkelig mangel på informasjon. Hvor mange andre diagnoser tror du ikke har samme reaksjonsmønsteret som en med Boarderline i dårlige perioder? Virkelig skremmende dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... og jeg skjønner ikke hvorfor Boarderline diagnosen har fått dette "drittsekkstemplet".

Det kan jeg heller ikke forstå. Har den diagnosa sjølv men har aldri opplevd at noen har kalt meg for en drittsekk eller noe i den duren. Ingen av behandlerne har vært annet enn positivt innstilt til meg og folk sier de liker meg.

De som tror at folk med borderline er drittsekker burde sette seg litt mer inn i hva denne diagnosen innebærer og ikke slenge rundt ukritisk slik ting som dette. Det er både hensynsløst og lite omtenksomt.

Er i hvertfall min mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de har fått drittsekkstemplet pga de truer med å ta livet av seg, truer med å skade seg, har raseriutbrudd, plutselig hater de terapeuten sin etc.

ellers kan du lese "stop walking on eggshells" for å vite mer.

NB, det vil ikke si at alle borderlinere er drittsekker, men det er noe av grunnen til at man har fått det stempelet.

Så det du sier er at folk generelt har et så unyansert bilde av hva et menneske er at de bare uten videre stempler folk som drittsekker?? For det er jo mange med disse trekkene som slettes ikke er borderlinere også. Du gir uttrykk for en ganske snever tankegang. Tenk deg om en gang til. Og gjør deg selv en tjeneste: Sjekk litt opp det du slenger ut her på forumet en gang til...her på forumet viser vi omtanke for hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du sier er at folk generelt har et så unyansert bilde av hva et menneske er at de bare uten videre stempler folk som drittsekker?? For det er jo mange med disse trekkene som slettes ikke er borderlinere også. Du gir uttrykk for en ganske snever tankegang. Tenk deg om en gang til. Og gjør deg selv en tjeneste: Sjekk litt opp det du slenger ut her på forumet en gang til...her på forumet viser vi omtanke for hverandre!

Beklager at jeg virket krass, men ble litt irritert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lambada den første

Så det du sier er at folk generelt har et så unyansert bilde av hva et menneske er at de bare uten videre stempler folk som drittsekker?? For det er jo mange med disse trekkene som slettes ikke er borderlinere også. Du gir uttrykk for en ganske snever tankegang. Tenk deg om en gang til. Og gjør deg selv en tjeneste: Sjekk litt opp det du slenger ut her på forumet en gang til...her på forumet viser vi omtanke for hverandre!

jeg prøvde bare gi en forklaring på et spørsmål........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg prøvde bare gi en forklaring på et spørsmål........

Ikke vondt ment det jeg skrev men ble litt irritert. Fordi; det er mange her inne med BPF som leser dette og antakelig kan få det vondt med seg selv når de leser sånt. Disse trekk du nevner er det flere som har med andre diagnoser og også folk uten diagnoser. Det synes som mange forveksler dyssosial pers.forst(psykopati) og BPF her inne. Det er stor forskjell på disse. Man bør prøve å tilegne seg litt mer informasjon før man skriver noe sånt her inne, er min mening. Jeg legger i hvertfall vekt på åvære hensynsfull her inne.

Jeg har ikke hørt andre plasser enn her inne at BPF har dette drittsekk-ryktet. Og jeg kjenner en del med denne diagnosen som er skjønne mennesker, en del uten denne diagosen som er skjønne mennesker og omvendt. Sånn er det.

Det virker her inne som om enkelte er opptatte av å finne en "utgruppe" for å føle seg bedre - sånn det er med antirøykere vrs røykere.

Slikt synes jeg et totalt unødvendig. Etter å ha lest en del ting som står om borderline her inne og hva folk uten å tenke seg om skriver så får jeg lyst å kutte ut hele forumet. Ikke noen god plass å være lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vondt ment det jeg skrev men ble litt irritert. Fordi; det er mange her inne med BPF som leser dette og antakelig kan få det vondt med seg selv når de leser sånt. Disse trekk du nevner er det flere som har med andre diagnoser og også folk uten diagnoser. Det synes som mange forveksler dyssosial pers.forst(psykopati) og BPF her inne. Det er stor forskjell på disse. Man bør prøve å tilegne seg litt mer informasjon før man skriver noe sånt her inne, er min mening. Jeg legger i hvertfall vekt på åvære hensynsfull her inne.

Jeg har ikke hørt andre plasser enn her inne at BPF har dette drittsekk-ryktet. Og jeg kjenner en del med denne diagnosen som er skjønne mennesker, en del uten denne diagosen som er skjønne mennesker og omvendt. Sånn er det.

Det virker her inne som om enkelte er opptatte av å finne en "utgruppe" for å føle seg bedre - sånn det er med antirøykere vrs røykere.

Slikt synes jeg et totalt unødvendig. Etter å ha lest en del ting som står om borderline her inne og hva folk uten å tenke seg om skriver så får jeg lyst å kutte ut hele forumet. Ikke noen god plass å være lenger.

don't kill the messenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...