Gå til innhold

Bleking av tenner


Gjest TheEnigma

Anbefalte innlegg

Gjest TheEnigma

Hadde tannregulering som yngre pga en ulykke som ødela litt av tennene mine. Når jeg pussa tenna mine da, så gjorde det så vondt, at jeg slutta med det. Når tannreguleringa da ble fjerna hadde jeg vendt meg av med å pusse, så tennene mine ble gradvis gulere. Når jeg så kom inn i en ordentlig tann-pusserytme var det for sent.

Som en del av fiksingen av tennene etter den ulykken, ble det satt inn en krone, og noen av tennene ble fikset ved at de bygde på dem ved bruk av en slags plastikk.

Har prata med tannlege om bleking, men de sier at jeg da må ta ut kronen, bleke tennene, og så sette inn ny krone med samme farve som de nyblekede tennene.

Noen som har peiling på om dette faktisk er måten jeg MÅ gjennom for å få bleket tennene? Jeg klarer nesten ikke å smile til daglig, er så flau over tennene mine...

Lurer også på pris, hvis noen vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tannpleier

Tannbleking koster 2000-4000 kr, alt ettersom du vil ha det gjort på tannlegekontor med hjemmebleking (sove med plastskinner om natten) eller gå til en salong og få det gjort på en time.

-Hvis kronen er hvitere enn tennene ellers, er det ikke sikkert du trenger å skifte kronen etterpå. Kronen (og plastpåbyggene) blekes nemlig ikke, så da kan det hende at tennene og kronen ender opp med lik farge etter behandling.

-Er kronen i ca samme farge som tennene dine, må du bleke først og skifte krone etterpå, for å tilpasse fargene.

Sitter denne kronen i fronten er det jo litt viktig å ha samme farge. Sitter den derimot litt lenger bak, er det ikke sikkert den synes..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheEnigma

Tannbleking koster 2000-4000 kr, alt ettersom du vil ha det gjort på tannlegekontor med hjemmebleking (sove med plastskinner om natten) eller gå til en salong og få det gjort på en time.

-Hvis kronen er hvitere enn tennene ellers, er det ikke sikkert du trenger å skifte kronen etterpå. Kronen (og plastpåbyggene) blekes nemlig ikke, så da kan det hende at tennene og kronen ender opp med lik farge etter behandling.

-Er kronen i ca samme farge som tennene dine, må du bleke først og skifte krone etterpå, for å tilpasse fargene.

Sitter denne kronen i fronten er det jo litt viktig å ha samme farge. Sitter den derimot litt lenger bak, er det ikke sikkert den synes..?

Vel, det er snakk om en fortennene mine... Og kronen er faktisk veldig mørk, så den må nok byttes ut.

Er student, så prisen er en svært viktig faktor. Noen ide om hva det vil komme til å koste, når jeg må bytte krone og slikt. Da må jeg jo nødvendigvis gjøre det hos en tannlege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er snakk om en fortennene mine... Og kronen er faktisk veldig mørk, så den må nok byttes ut.

Er student, så prisen er en svært viktig faktor. Noen ide om hva det vil komme til å koste, når jeg må bytte krone og slikt. Da må jeg jo nødvendigvis gjøre det hos en tannlege?

Bor du slik til at det er mulig, så kan du spare rått på å reise til Sverige å bytte krone. Du sparer ikke så mye på vanlig tannlegebesøk, men MYE når det er omfattende ting som skal gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tannpleier

Vel, det er snakk om en fortennene mine... Og kronen er faktisk veldig mørk, så den må nok byttes ut.

Er student, så prisen er en svært viktig faktor. Noen ide om hva det vil komme til å koste, når jeg må bytte krone og slikt. Da må jeg jo nødvendigvis gjøre det hos en tannlege?

Da må nok kronen skiftes ja. Men blek først, så kan fargen på kronen bestemmes etter den nye fargen på tennene dine.

Det er litt ulike priser hos de forskjellige tannleger når det gjelder skifting av krone. Du bør ringe litt rundt og forhøre deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...