Gjest barbara Skrevet 6. desember 2000 Skrevet 6. desember 2000 Leste i siste nr. av Foreldre og Barn om denne behandlingen. Lurer nå på å forsøke dette på lillegutt (23 mnd.) som nå har 3. ørebetennelse/hull på tromhinna/pencilin kur, på 3 mnd. Legen vi var hos i går mente dette var humbug! Vi skal til ØNH spesialist neste uke, og da regner jeg med at vi blir anbefalt dren i ørene. Men, jeg kunne tenkt meg å prøve noe alt. først. Hva mener dere? Hva mener Dr. Bruset? 0 Siter
Nok Skrevet 6. desember 2000 Skrevet 6. desember 2000 Det er IKKE humbug. Har prøvd det bare EN time selv - grunnen til at jeg ikke har fortsatt var økonomien.... Men jeg vet om flere som har forsøkt det med gode resultater - litt forskjellig, forøvrig, hvor mange timer man trenger..... Det er verdt å prøve!! :-) 0 Siter
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 8. desember 2000 Skrevet 8. desember 2000 Kjære barbara. Såvidt jeg kjenner til brukes såkalte "ørelys" der terapeuten stikker et tynt rør ned i øregangen mens pasienten ligger på siden. Dernest tennes en liten flamme i enden som vender opp og derved skapes et vakuumsug. Jeg kjenner ikke til noen undersøkelser som viser at dette hjelper, men det er mindre plagsomt enn å sette inn dren så du må selv vurdere om du vil prøve metoden. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.