Gå til innhold

Otopati mot øreverk. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Gjest barbara

Leste i siste nr. av Foreldre og Barn om denne behandlingen. Lurer nå på å forsøke dette på lillegutt (23 mnd.) som nå har 3. ørebetennelse/hull på tromhinna/pencilin kur, på 3 mnd.

Legen vi var hos i går mente dette var humbug! Vi skal til ØNH spesialist neste uke, og da regner jeg med at vi blir anbefalt dren i ørene. Men, jeg kunne tenkt meg å prøve noe alt. først.

Hva mener dere?

Hva mener Dr. Bruset?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11886-otopati-mot-%C3%B8reverk-erfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er IKKE humbug. Har prøvd det bare EN time selv - grunnen til at jeg ikke har fortsatt var økonomien....

Men jeg vet om flere som har forsøkt det med gode resultater - litt forskjellig, forøvrig, hvor mange timer man trenger.....

Det er verdt å prøve!!

:-)

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære barbara.

Såvidt jeg kjenner til brukes såkalte "ørelys" der terapeuten stikker et tynt rør ned i øregangen mens pasienten ligger på siden. Dernest tennes en liten flamme i enden som vender opp og derved skapes et vakuumsug. Jeg kjenner ikke til noen undersøkelser som viser at dette hjelper, men det er mindre plagsomt enn å sette inn dren så du må selv vurdere om du vil prøve metoden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...