Gjest ensomtrengerpenger Skrevet 8. september 2003 Skrevet 8. september 2003 jeg er nettopp nyutdannet og det er umulig å få seg jobb. Søker og søker, men trenger penger mens jeg søker og jeg har ikke rett på arbeidsledighetstrygd. Da blir det sosialen. Er det noen som vet hvor lang behandlingstid det er og evt. hva de sjekker av papirer osv. Hva men trenger å ha med. 0 Siter
soleil Skrevet 8. september 2003 Skrevet 8. september 2003 Ugh. Er i samme situasjon som deg. Desverre er det litt pes å få hjelp fra sosialkontoret. Du må dokumentere alle inntekter og utgifter. Ta med bankutskrift fra siste måned og ligningsattest. Kopi av leieavtale og evt. strømutgifter. Behandlingstida varierer. De starter ikke å behandle søknaden din før alle dokumenter er levert. Si fra at det haster og spør om hva som evt. mangler av dokumentasjon når du leverer. 0 Siter
Gjest sluffy Skrevet 8. september 2003 Skrevet 8. september 2003 Er noen år siden jeg trengte hjelp av de, det tok ca 1 mnd før jeg mottokk invilgelse og ca 1 uke før jeg fikk penger. Altså ca 5 uker totalt før jeg fikk penger av dem. Husk å gjør som Soleil å ta med _alle_ papirer med en gang så slipper du komme tilbake så mange ganger. Du må levere de personlig hver gang du leverer noe. Jeg måtte forresten ha bankutskrift fra de siste 3 mnd. Lykke til :-) Det går helt sikkert bra til slutt. 0 Siter
Gjest ensomtrengerpenger Skrevet 8. september 2003 Skrevet 8. september 2003 Er noen år siden jeg trengte hjelp av de, det tok ca 1 mnd før jeg mottokk invilgelse og ca 1 uke før jeg fikk penger. Altså ca 5 uker totalt før jeg fikk penger av dem. Husk å gjør som Soleil å ta med _alle_ papirer med en gang så slipper du komme tilbake så mange ganger. Du må levere de personlig hver gang du leverer noe. Jeg måtte forresten ha bankutskrift fra de siste 3 mnd. Lykke til :-) Det går helt sikkert bra til slutt. det er jo høl i huet at man skal vente i 5 uker før man får penger. Om 5 uker har jeg mest sannsynlig en jobb, men det er NÅ jeg trenger penger. Har jo ingenting og regner med at sosialkontoret ikke gir støtte bakover? Hva f... skal man leve av fram til de 5 ukene da? 0 Siter
Gjest hilsen ei som har vært der selv engang Skrevet 9. september 2003 Skrevet 9. september 2003 Slapp av. Det tar ikke fem uker. Tidene varer fra kommune til kommune og det avhenger av hvordan din egen situasjon er akkurat nå. Du kan få nødhjelp eller matpenger på dagen, en liten sum til mat i mellomtiden mens du venter på at saken skal behandles. Ta med akt du kan av papirer. Kontoutdrag for noen måneder bakover. Ligningen, altså selvangivelsen. Du kan oppleve at det i noen kommuner er lang ventetid på time, men nødhjelp (ikke store beløp pr. dag) kan du få uten timeavtale. Jeg tror det er smart å møte opp så fra morgenen av så fort de åpner. Gjør du dette idag så kan du ha noen kroner om noen timer. 0 Siter
Gjest sluffy Skrevet 9. september 2003 Skrevet 9. september 2003 det er jo høl i huet at man skal vente i 5 uker før man får penger. Om 5 uker har jeg mest sannsynlig en jobb, men det er NÅ jeg trenger penger. Har jo ingenting og regner med at sosialkontoret ikke gir støtte bakover? Hva f... skal man leve av fram til de 5 ukene da? Ja jeg vet jo det. Sånn var det for meg og. Kan hende det er annerledes nå da. Er jo noen år siden. Og det varierer sikkert fra kommune til kommune. Mener å huske at noe av årsaken til at det tok så lang tid er at jeg først fikk innvilget 94,-!!! per mnd, så jeg klagde naturligvis på det. Går sikkert vanligvis raskere får vi håpe. Og som hun andre her sier så kan du jo få nødpenger på dagen antageligvis 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.