Gjest ensomtrengerpenger Skrevet 8. september 2003 Skrevet 8. september 2003 jeg er nettopp nyutdannet og det er umulig å få seg jobb. Søker og søker, men trenger penger mens jeg søker og jeg har ikke rett på arbeidsledighetstrygd. Da blir det sosialen. Er det noen som vet hvor lang behandlingstid det er og evt. hva de sjekker av papirer osv. Hva men trenger å ha med. 0 Siter
soleil Skrevet 8. september 2003 Skrevet 8. september 2003 Ugh. Er i samme situasjon som deg. Desverre er det litt pes å få hjelp fra sosialkontoret. Du må dokumentere alle inntekter og utgifter. Ta med bankutskrift fra siste måned og ligningsattest. Kopi av leieavtale og evt. strømutgifter. Behandlingstida varierer. De starter ikke å behandle søknaden din før alle dokumenter er levert. Si fra at det haster og spør om hva som evt. mangler av dokumentasjon når du leverer. 0 Siter
Gjest sluffy Skrevet 8. september 2003 Skrevet 8. september 2003 Er noen år siden jeg trengte hjelp av de, det tok ca 1 mnd før jeg mottokk invilgelse og ca 1 uke før jeg fikk penger. Altså ca 5 uker totalt før jeg fikk penger av dem. Husk å gjør som Soleil å ta med _alle_ papirer med en gang så slipper du komme tilbake så mange ganger. Du må levere de personlig hver gang du leverer noe. Jeg måtte forresten ha bankutskrift fra de siste 3 mnd. Lykke til :-) Det går helt sikkert bra til slutt. 0 Siter