Gå til innhold

Problemer med kviser.. noen råd

Anbefalte innlegg

hei folkens..

Har store problemer med at jeg får kviser i tider og utider. Det er ikke så mye, men det kommer på steder der jeg ikke ønsker at det skal komme. f.eks på nesa. Dette går utover min selvtillit, og jeg unnlater å gå til skolen p.g.a dette. Siden jeg klarer ikke rett og slett.

Den går gjerne bort etter par uker.. kanskje mer.. Dette har skjedd før, men derfor drikker jeg mye vann og unngår mye sukker som f.eks brus etc. Men forsatt kommer disse opp.

Har dere noen råd på hvordan jeg kan bli kvitt dette? begynner å gå utover selvtillit hver gang dette skjer. Jeg unngår folk, siden jeg synes det er flaut. Finnes det opplegg der det går an å fjerne dette?

takk på forhånd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118986-problemer-med-kviser-noen-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er alvorlig plaget så oppsøk lege. Det fins midler på resept som for de fleste gir veldig god effekt. (Dalacin feks)

På apoteket fins det også reseptfrie midler. Disse virker ikke så sterkt, men det kan jo hende det er nok for deg. Prøv feks Basiron.

Du kan også bruke milde renseprodukter. Ikke bruk fete kremer i ansiktet og ikke pill for mye på kvisene.

Hvis du er alvorlig plaget så oppsøk lege. Det fins midler på resept som for de fleste gir veldig god effekt. (Dalacin feks)

På apoteket fins det også reseptfrie midler. Disse virker ikke så sterkt, men det kan jo hende det er nok for deg. Prøv feks Basiron.

Du kan også bruke milde renseprodukter. Ikke bruk fete kremer i ansiktet og ikke pill for mye på kvisene.

takk for svar.. Fant ut at jeg kanskje skulle prøve meg på denne: Roaccutan.

Leste her at den skulle være veldig effektiv. Er normal ikke plaget, men når de popper opp på steder som er ``flaut`` blir jeg sterkt plaget. Har bokstavlig talt kuttet ut alt sukker.

Men takk for at du tok den tid til å svare på mitt innlegg. Men skal jeg la den kvisen bare gro? skal jeg ikke prøve å presse den ut? har erfaringer med at kviser på nesa tar lengre tid til å gå bort enn andre steder. ikke noen muligheter for å ta bort denne snarest?

takk igjen

takk for svar.. Fant ut at jeg kanskje skulle prøve meg på denne: Roaccutan.

Leste her at den skulle være veldig effektiv. Er normal ikke plaget, men når de popper opp på steder som er ``flaut`` blir jeg sterkt plaget. Har bokstavlig talt kuttet ut alt sukker.

Men takk for at du tok den tid til å svare på mitt innlegg. Men skal jeg la den kvisen bare gro? skal jeg ikke prøve å presse den ut? har erfaringer med at kviser på nesa tar lengre tid til å gå bort enn andre steder. ikke noen muligheter for å ta bort denne snarest?

takk igjen

Det spørs om du får prøve Roaccutan eller Tetracycklin-kur før du har prøvd andre ting. Dette er tablettkurer som er sterke.

Søstera mi var veldig plaget med kviser i ansiktet, på brystet og på ryggen. Dette var dype, røde kviser. Hun ble helt bra av Dalacin-behandling. Etterhvert kunne hun slutte med det også.

Er du jente kan du bruke et p-pille merke som er spesielt laget for å virke på hudproblemer. (Diane)

Du kan klemme på de kvisene som er klemme-klare. Vær ren på fingrene og bruk feks litt dopapir eller bomullsdott rundt finger'n.

Det spørs om du får prøve Roaccutan eller Tetracycklin-kur før du har prøvd andre ting. Dette er tablettkurer som er sterke.

Søstera mi var veldig plaget med kviser i ansiktet, på brystet og på ryggen. Dette var dype, røde kviser. Hun ble helt bra av Dalacin-behandling. Etterhvert kunne hun slutte med det også.

Er du jente kan du bruke et p-pille merke som er spesielt laget for å virke på hudproblemer. (Diane)

Du kan klemme på de kvisene som er klemme-klare. Vær ren på fingrene og bruk feks litt dopapir eller bomullsdott rundt finger'n.

Dalacin-behandling, kun via resept? du nevnte det tidligere tror jeg.

Men en ting jeg har alltid lurt på. Siden jeg får i meg mindre sukker enn før. så har ikke kvisene gått ned. Så du tror ikke at det hjelper å få i seg minde søtsaker får å få mindre kviser?

Jeg trodde at først og fremst at kvisene kom av at jeg drakk brus etc. Men jeg har vel tydeligvis tatt feil.

Men de behandlingene du nevner. Etter at jeg har tatt dem, tror du jeg vil i ettertid få kviser i samme grad som før behandling?

Men en ting jeg har alltid lurt på. Siden jeg får i meg mindre sukker enn før. så har ikke kvisene gått ned. Så du tror ikke at det hjelper å få i seg minde søtsaker får å få mindre kviser?

Jeg trodde at først og fremst at kvisene kom av at jeg drakk brus etc. Men jeg har vel tydeligvis tatt feil.

Men de behandlingene du nevner. Etter at jeg har tatt dem, tror du jeg vil i ettertid få kviser i samme grad som før behandling?

Det er vanskelig å si om kvisene kommer tilbake ved endt behandling. For de fleste så går kviseproblemene over av seg selv når man er ferdig med puberteten, men for andre så varer det livet ut.

Det er ikke dokumentert at kostholdet har noe å si for om en får kviser eller ei.

Hvis du registrerer en oppblomstring av kviser etter at du har spist enkelte matvarer så kan du selvsagt holde deg unna de matvarene og se om det hjelper.

Prøv søk-funksjonen oppe til høyre på det røde feltet. Det er skrevet masse om kviser (akne) og behandling.

Ps. Kosttilskudd med Omega3 kan hjelpe litt for huden. (Tran, Efalex eller andre Omega3 preparater)

Annonse

Komedoakne er tilstoppede talgkjertler uten betennelsesreaksjon. Ansamlingen av talg ses som hudfargede, millimeter store forhøyninger i huden og kalles lukket komedo.

Tror du at dette jeg har, i tillegg til vanlige kviser? Jeg har forhøyniger på nesen, og dette forekommer 2-3 ganger løpet av året på nesten samme tidspunkt hver eneste år. Har pågått i ca. 3 år.. Så lurer på om det jeg har. Leste i noen av artiklene at legen kunne fjerne talgkjertler eller lignende på det området, slik at det ikke skulle vokse opp mer der.

Virker som sannelig at jeg finner et utvei på problemet. Har jo skadet noe av selvtillit over en lengre tid. Har jo unngått mennesker p.g.a at jeg har disse problemene.

• 1 måned senere...

testosteron og en bakterie er syndere nr 1 når det gjelder kviser...

• 2 uker senere...
Girl interrupted

Det er vanskelig å si om kvisene kommer tilbake ved endt behandling. For de fleste så går kviseproblemene over av seg selv når man er ferdig med puberteten, men for andre så varer det livet ut.

Det er ikke dokumentert at kostholdet har noe å si for om en får kviser eller ei.

Hvis du registrerer en oppblomstring av kviser etter at du har spist enkelte matvarer så kan du selvsagt holde deg unna de matvarene og se om det hjelper.

Prøv søk-funksjonen oppe til høyre på det røde feltet. Det er skrevet masse om kviser (akne) og behandling.

Ps. Kosttilskudd med Omega3 kan hjelpe litt for huden. (Tran, Efalex eller andre Omega3 preparater)

Nå kommer det litt an på hvor gammel du er.. i en viss alder er det jo vanligere med kviser enn ellers.Mange får endel kviser i forbindelse med mensen.Det beste jeg kan foreslå er noe som heter MD Formulations.. en ansiktsvask du kjøper på hudpleiebutikker.Den koster ca 400 og har hjulpet meg UTROLIG!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...