Gå til innhold

Det er så sinnssykt hardt...


SierDuDet

Anbefalte innlegg

...å komme igang med treninga etter sommerferien. Sliter vilt med motivasjonen. Og jeg som trodde det ville være motivasjon nok å se meg i speilet, men den gang ei.

Forrige uke unnskyldte jeg meg med at jeg jobbet lange nattevakter, syv dager på rad, nå har jeg fri et par dager til og jeg gjør alt annet enn å trene, men lover selvsagt meg selv å "begynne i morgen".

Men i dag er det også "i morgen", og jeg kommer meg faen ikke ned på treninga.

I dag er unnskyldningen min at jeg skal spise mat og dra på kino i kveld, derfor gidder jeg ikke å trene nå siden kroppen min ikke er forberedt på det ekstreme vanninntaket jeg kjører når jeg trener, og må altså pisse under hele kinoforestillingen som ikke begynner før 20.30.

Jupp, den er syltynn. Innerst inne vet jeg det. Jeg er nemlig smart.

Æsj, jeg vet jo at det bare er å starte og så er det gjort, men den første økta er faen ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yepp, dette kjenner jeg til. Jeg ble sykmeldt for første gang i livet nå i sommer og fikk derfor ikke trent på 7 uker. Da er det tungt å komme i gang igjen. Men jeg løser det ved at jeg bestemmer meg for å trene litt, kanskje maks halvparten av det jeg pleier. Da er det mye lettere å komme seg avgårde. Tanken på at jeg skal bare trene litt gjør at det blir lettere å møte opp.

Når jeg først har trent tre til fire ganger slik, så kommer lysten til å trene og jeg kan begynne å trene for fullt igjen. Dette funker i alle fall for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yepp, dette kjenner jeg til. Jeg ble sykmeldt for første gang i livet nå i sommer og fikk derfor ikke trent på 7 uker. Da er det tungt å komme i gang igjen. Men jeg løser det ved at jeg bestemmer meg for å trene litt, kanskje maks halvparten av det jeg pleier. Da er det mye lettere å komme seg avgårde. Tanken på at jeg skal bare trene litt gjør at det blir lettere å møte opp.

Når jeg først har trent tre til fire ganger slik, så kommer lysten til å trene og jeg kan begynne å trene for fullt igjen. Dette funker i alle fall for meg.

Det er nøyaktig sånn jeg har gjort det tidligere, og det funker for meg også.

Problemet er bare å komme seg ned på treninga den første gangen. Etter det er mye gjort.

Huff, jeg var ikke så lat tidligere. Da trengte jeg å psyke meg opp til dager hvor det ikke var trening, altså helt omvendt av nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nøyaktig sånn jeg har gjort det tidligere, og det funker for meg også.

Problemet er bare å komme seg ned på treninga den første gangen. Etter det er mye gjort.

Huff, jeg var ikke så lat tidligere. Da trengte jeg å psyke meg opp til dager hvor det ikke var trening, altså helt omvendt av nå.

Det er jo sånn at jo mer du trener jo mer lyst har du til å trene og omvendt. Er det lenge siden jeg har trent så ser jeg veldig frem til å begynne å trene igjen, men når den dagen kommer, så gruer jeg meg noe inn i helvete for å trene. Da må jeg bruke slike knep jeg beskrev i forrige innlegg for å komme i gang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe..lite samsvar mellom teori og praksis SierDuDet? :)

Du har skrevet så mange bra innlegg om trening her inne, kanskje lese noen av dem og hente litt motivasjon? :)

Fra spøk til alvor; Det er ulempen med å ha sommerfri fra trening. Jeg har tatt lærdom fra tidligere år og har fortsatt med trening i hele sommer, men trent anerledes.

resultat; venninnene mine ser seg i speilet og vemmes over sin disste kropp, mens jeg sprudler av energi og vitalitet! :)

Hør på Nike; Just do it :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bit tenna sammen!:-) Jeg synest at det går lettere hvis man har en kompis å trene sammens med. En som er på ca. samme nivå.

Jeg har en kompis som jeg trener fast sammen med, dog er jeg vel litt over han i nivå, men akkurat det å komme meg ned på treninga blir ikke noe lettere av den grunn.

Vel, i morgen skal jeg ta en lett økt, det samme til fredag, og fra neste uke er jeg igang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekk inn magen, din degenererte, dvaske kladd!

Hadde jeg fått noen sånne i RL så skal jeg love deg at det hadde funket, men jeg er ikke ovderimensjonert på noen måte. Bare dvask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg fått noen sånne i RL så skal jeg love deg at det hadde funket, men jeg er ikke ovderimensjonert på noen måte. Bare dvask.

Det var verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..lite samsvar mellom teori og praksis SierDuDet? :)

Du har skrevet så mange bra innlegg om trening her inne, kanskje lese noen av dem og hente litt motivasjon? :)

Fra spøk til alvor; Det er ulempen med å ha sommerfri fra trening. Jeg har tatt lærdom fra tidligere år og har fortsatt med trening i hele sommer, men trent anerledes.

resultat; venninnene mine ser seg i speilet og vemmes over sin disste kropp, mens jeg sprudler av energi og vitalitet! :)

Hør på Nike; Just do it :)

I know. Jeg vet jo hvordan det skal gjøres men tok meg likevel mer eller mindre fri i hele sommer.

Dessuten kommer mitt manglende overskudd om dagen rimelig sikkert av nettopp ingen trening.

Irriterende, men nå skal jeg slutte å klage og heller sykle ned på treninga!

Trengte bare et spark bak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du rett og slett inni hodet syns at du er helt ok, slik du er? :)=

Nope, det er ikke tilfelle. Man blir aldri fornøyd! Derav min dårlige samvittighet for ikke å trene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bit tenna sammen!:-) Jeg synest at det går lettere hvis man har en kompis å trene sammens med. En som er på ca. samme nivå.

Jaha ja. Kan du anbefale noen for meg? Sånn ca. på Tinky-Winky-nivå?

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke trene. Slapp av, kos deg, med kino, gode venner og god mat. Pyttsann om du legger på deg noen kilo - i året. Og om 3 år er du feeeeiiiit. Bare la være å trene du. Så om 3 år har du unnskyldningen i orden - kroppen din makter ikke trening lengre, du har fått høyt blodtrykk og kolesterol. Du har fått ryggproblemer. Da kan du i hvertfall ikke trene, og kan med god samvittighet kose deg i godstolen, med god mat og hjemmekino med surround-anlegg - mens vennene dine er ute og trener.

*Omvendt psykologi - skal tro om det virker?*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, det er ikke tilfelle. Man blir aldri fornøyd! Derav min dårlige samvittighet for ikke å trene :)

Jeg var sånn sinnsykt fornøyd med meg selv en gang :) - helt sant - husker hvor flott det var å ta et smalt draktskjørt str. 38 og snu rundt rumpa - med meg inni, altså - og fast og fin var jeg også - - - da var jeg 28 år. Det blir jeg aldri igjen - det gjør ikke du heller"!

MUHAAAAA" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beundrer alle som klarer å trene uten egentlig å ha lyst til det. Altså de som gjør det fordi de synes de må.

I lengden er den eneste holdbare motivasjon at man liker å trene. (Men lysten kommer etter hvert.)

Si til deg selv at du er heldig som har en kropp som kan brukes til litt av hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sånn sinnsykt fornøyd med meg selv en gang :) - helt sant - husker hvor flott det var å ta et smalt draktskjørt str. 38 og snu rundt rumpa - med meg inni, altså - og fast og fin var jeg også - - - da var jeg 28 år. Det blir jeg aldri igjen - det gjør ikke du heller"!

MUHAAAAA" :)

Jeg har veldig lyst til å kommentere det utsagnet der, men vil nødig virke uspiselig selvtilfreds.

Seså, nå fikk jeg sannelig sagt det uten å si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst til å kommentere det utsagnet der, men vil nødig virke uspiselig selvtilfreds.

Seså, nå fikk jeg sannelig sagt det uten å si det.

Kos deg med det! ;:) - det går over! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sånn sinnsykt fornøyd med meg selv en gang :) - helt sant - husker hvor flott det var å ta et smalt draktskjørt str. 38 og snu rundt rumpa - med meg inni, altså - og fast og fin var jeg også - - - da var jeg 28 år. Det blir jeg aldri igjen - det gjør ikke du heller"!

MUHAAAAA" :)

Vel, nå har jeg trent og er veldig fornøyd med meg selv.

5 minutter sykling ned til treninga, 2 øvelser på biceps og 2 på bryst, samt mage og (utrolig nok!) 10 minutter på en tredemølle.

Nå er jeg igang! Innen jul er jeg fornøyd.

Mål må man ha, selv om jeg som du sier aldri blir 28 igjen, dog kan jeg fortsatt bli bedre i kroppen enn noensine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...