Gå til innhold

FU : Skal du stemme ved valget?


Gjest stemmerett

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Siden det er kommunevalg, må du sjekke hvem som er listetopper i alle partier og høre dem.

Det er ikke sikkert FrP eller SV i din kommune vil stemme for at dine hjertesaker i kommunen havner dr de skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er klart :-) Med mindre man gir blaffen i hvordan landet/kommunen styres, så bør man jo si sin mening.

Ved lokalvalg som nå, teller hver stemme mer enn ved stortingsvalg, så da føler jeg at det er enda mer "hjelp" i min stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal jeg stemme.

Stemmer man ikke har man ihvertfall 0 inflytelse på politikken som blir ført.

Bomringen som er vedtatt rundt Tønsberg står for fall når det blir valgt inn nye koster i kommunestyret! (HA! nå skal de få....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig skal jeg stemme.

Stemmer man ikke har man ihvertfall 0 inflytelse på politikken som blir ført.

Bomringen som er vedtatt rundt Tønsberg står for fall når det blir valgt inn nye koster i kommunestyret! (HA! nå skal de få....)

Hvem er i mot bomringen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er kommunevalg, må du sjekke hvem som er listetopper i alle partier og høre dem.

Det er ikke sikkert FrP eller SV i din kommune vil stemme for at dine hjertesaker i kommunen havner dr de skal.

Klart jeg skal stemme! Sist var jeg travel og uvillig, og sa til dattera mi (som ringte og lurte) at jeg kanskje ikke orket det året. Da sa hun med is i stemmen:"mamma, da!!!"

Yupp, jeg er stolt av godt oppdratt datter, som stemmer sjøl og blir opprørt om vi ikke skulle gidde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Jepp. Jeg skal stemme. Det ligger i meg som en ting man bør gjøre, uansett hvor bortkasta en tror stemmen kan være, eller hvor vanskelig det kan være å finne noen å stemme på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gork er et ork

Sannsynligvis gjør de "reint bord"...!

Men det er jo flere som er mot da:

SV, Lista mot Bomring og Pensjonistpartiet.

Det er mange mot bomringer over hele landet. Jeg tror det og sykehjem vil være sakene i år. Jeg skjønner ikke hvorfor kommunen bevilger 100 sykehjemsplasser når det er 120 som trenger plass. Hvorfor den nyåpnede og jævlig dyre tunnellen er gratis mens andre veier er bombelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal stemme. Men jeg skjønner at mange har problemer med å se skillelinjene mellom partiene. Alle vil ha en bedre skole og sikre bestemor en verdig alderdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For første gang i hele mitt liv tror jeg at jeg gir faen.

Det er ingen av de aktuelle partiene jeg per i dag vil gi min stemme, altså er det like greit å la være.

Jeg ser nå uansett at flere tar til ordet for å kutte ned på antall partier på stortingen, selv vise Kåre Willoch og mindre vise Erik Solheim mener dette, og det tyder vel kanskje på at dette en gang kan bli en realitet.

Da blir det isåfall enklere i og med at det partiet man stemmer på, og som kanskje blir sittende med makten, faktisk får reell makt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...