Gå til innhold

et seriøst forslag til passende straff for en gutt


Sør

Anbefalte innlegg

Det heter forvaring, men kan neppe idømmes her.

Poenget er jo at ved å straffe denne personen med fengsel, blir han sannsynligvis bare verre.

Les også det som snø skriver.

Med vennlig hilsen

For noen hjelper kanskje ikke straff - men det kan være til god hjelp for resten av samfunnet.

Eller vi kan sette han i varetekt hos en religiøs sekt. Hvis de er så gode til å hjernevaske mennesker som noen skal ha det til, så kunne de få bruke evnene sine her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nevøen til venninden min ble 'sendt bort' til en eller annen bondegård. Han var visst ganske rå...

Men etter en stund der, ville han ikke hjem igjen, så han flyttet dit.

Han har blitt en skikkelig gutt.

Det er vanskelig å finne svar på hva man skal gjøre i hvert enkelt tilfelle.

Jeg reagerer på at foreldrene til guttene ikke er nevnt med et eneste ord i artikkelen.

De bør vel være involvert/engasjert?

Hei,

Jeg vil anta at hvis han er slik så er foreldrene rimelig "fraværende" - på flere plan.

Du mener at noen ble sendt til et sted som er enda mer øde enn der du bor? :sjokk:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I norsk rettspleie så mangler man et ungdomsfengsel, der man er innelåst som i et fengsel, men hvor oppholdet i større grad preges av opplæring og behandling enn oppbevaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg synes heller ikke at "ingen straff" er OK.

På den annen hånd tror jeg heller ikke at 3 år med garvede kriminelle vil hjelpe gutten på rett vei etterpå....

Poenget er jo at før eller siden skal han ut igjen, og da er det til samfunnets beste hvis han er "oppegående", istedet for "utlært i vold og ran" av profesjonelle.

Med vennlig hilsen

Snu på "flisa" - blir de VOKSNE kriminelle noe bedre av fengsel????

Det er det straffesystemet vi faktisk har i dag. BRUK DET!

...men han bør helt klart få en utredning først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...