Gå til innhold

Sår i tannkjøttet og slimhinnen ved jekslene


nicky

Anbefalte innlegg

For noen dager siden ble jeg gradvis mer og mer sår i tannkjøttet, særlig ved de bakerste jekslene(har fjernet visdomstennene for lenge siden), men også andre steder i tannkjøttet. Dessuten var jeg litt rød og sår i slimhinnen et par steder ut mot kinnene, ikke så langt fra jekslene. Nå har det bedret seg. Jeg har brukt SIKO tannkrem og skylt meg ofte med vademecum de siste dagene og det ser ut som det hjelper(kanskje det hadde gått over uansett).

Jeg har hørt at det finnes en sykdom i munnen som gjør at tennene løsner, som kan begynne med slike symptomer som jeg har. Bør jeg gå til tannlege selv om jeg er bedre nå? Er dette ev smittsomt?

Hva ellers kan dette være?

Ellers må jeg nevne at jeg bruker elektrisk tannbørste 2xdgl og tanntråd om kvelden.

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei nicky.

Slike sår kan skyldes så mye. Det kan være sår du har påført deg mens du spiste, det kan være små sår etter for varm mat og det kan skyldes andre forhold som after eller betennelser rundt tannrøtter. Når slike sår infiseres kan situasjonen bli meget ubehagelig.

Dette bør undersøkes av en tannlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...