Gå til innhold

legge inn skjema på hjemmesiden?


sarhah

Anbefalte innlegg

hvordan gjør jeg det? ja jeg vet det er en mal i frontpage og jeg har fylgt den men hvor legger jeg feks en e- post adresse slik at skjemaet kommer dit når brukerne trykker på send?

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høyreklikk - Form properties - Send To - klikk E-mail address - skriv inn epostadressen og OK.

En feilmelding dukker opp, men du skal ikke slette e

postadressen.

Serveren må ha påslått eposttjenester. Skriv inn et filanvn i feltet over og spesifiser format, så får du en loggfil som du kan linke til. Legg loggfilen i mappa _private, så ingen rapper den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyreklikk - Form properties - Send To - klikk E-mail address - skriv inn epostadressen og OK.

En feilmelding dukker opp, men du skal ikke slette e

postadressen.

Serveren må ha påslått eposttjenester. Skriv inn et filanvn i feltet over og spesifiser format, så får du en loggfil som du kan linke til. Legg loggfilen i mappa _private, så ingen rapper den.

Takker og bukker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjema er enkelt å lage, men for å få det til å funke, må du ha et cgi script. Det er ikke alle som tillater at man lager cgi script og legger på serveren der hvor man leier plass, derfor har de noen standard script som ligger tilgjengelig for alle som leier plass på den serveren. Skal du ha tak i dette må du sende en mail og spørre om stien til scriptet, evt. du får lete deg frem selv (FAQ)

Det du da får på mail er ikke selve scriptet, men stien dit hvor det ligger. Klipp det ut, lokaliser hvor man limer inn e-mailadressen, og lim det så inn i formtaggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjema er enkelt å lage, men for å få det til å funke, må du ha et cgi script. Det er ikke alle som tillater at man lager cgi script og legger på serveren der hvor man leier plass, derfor har de noen standard script som ligger tilgjengelig for alle som leier plass på den serveren. Skal du ha tak i dette må du sende en mail og spørre om stien til scriptet, evt. du får lete deg frem selv (FAQ)

Det du da får på mail er ikke selve scriptet, men stien dit hvor det ligger. Klipp det ut, lokaliser hvor man limer inn e-mailadressen, og lim det så inn i formtaggen.

I FP-verden er det mye enklere, for oss som har lite tid til fjas, og cgi er en kafe på aker brygge.

Grensesnittet for å lage skjema funker meget bra, og er totalt menystyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I FP-verden er det mye enklere, for oss som har lite tid til fjas, og cgi er en kafe på aker brygge.

Grensesnittet for å lage skjema funker meget bra, og er totalt menystyrt.

Da bør du svare vedkommende som har skrevet hovedinnlegget, ikke meg. Det kunne ikke falle meg inn å anbefale noen å bruke FP - så fremt de ikke er helt, helt nybegynnere og bare har behov for å lage en liten site.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bombadilla

Da bør du svare vedkommende som har skrevet hovedinnlegget, ikke meg. Det kunne ikke falle meg inn å anbefale noen å bruke FP - så fremt de ikke er helt, helt nybegynnere og bare har behov for å lage en liten site.

Jeg ser det blir laget mange svære konstellasjoner med FP, den største er på 60-70 mb med 110 sider og fungerer feilfritt med SQLdatabaser og mange avanserte funksjoner. Sparer _masse_ tid sier de som bruker det og kan det. Tid er som kjent penger. FP har dessuten et svært bra serverbasert grensesnitt med navn SharePoint Team Services som brukes mye mellom samarbeidende grupper hos kunden og utviklere.

Noen hater FP, og kan ikke få baksnakket det nok. Felles for disse er at de ikke kan det. De fleste sier det lager mye søppelkode, men det er bare når man ikke kan det. Så det er _litt_ viktig å kunne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjema er enkelt å lage, men for å få det til å funke, må du ha et cgi script. Det er ikke alle som tillater at man lager cgi script og legger på serveren der hvor man leier plass, derfor har de noen standard script som ligger tilgjengelig for alle som leier plass på den serveren. Skal du ha tak i dette må du sende en mail og spørre om stien til scriptet, evt. du får lete deg frem selv (FAQ)

Det du da får på mail er ikke selve scriptet, men stien dit hvor det ligger. Klipp det ut, lokaliser hvor man limer inn e-mailadressen, og lim det så inn i formtaggen.

Ta en titt på denne.

http://www.dtheatre.com/scripts/formmail.php

En av de aller beste. Dødsenkel å konfigurere, og har alt.

Krever php3 eller php4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det blir laget mange svære konstellasjoner med FP, den største er på 60-70 mb med 110 sider og fungerer feilfritt med SQLdatabaser og mange avanserte funksjoner. Sparer _masse_ tid sier de som bruker det og kan det. Tid er som kjent penger. FP har dessuten et svært bra serverbasert grensesnitt med navn SharePoint Team Services som brukes mye mellom samarbeidende grupper hos kunden og utviklere.

Noen hater FP, og kan ikke få baksnakket det nok. Felles for disse er at de ikke kan det. De fleste sier det lager mye søppelkode, men det er bare når man ikke kan det. Så det er _litt_ viktig å kunne det.

"...De fleste sier det lager mye søppelkode,..."

Ja - nettopp.

Du oppnår én eneste ting: At sidene kun fungerer 100 % med Windows og Explorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det blir laget mange svære konstellasjoner med FP, den største er på 60-70 mb med 110 sider og fungerer feilfritt med SQLdatabaser og mange avanserte funksjoner. Sparer _masse_ tid sier de som bruker det og kan det. Tid er som kjent penger. FP har dessuten et svært bra serverbasert grensesnitt med navn SharePoint Team Services som brukes mye mellom samarbeidende grupper hos kunden og utviklere.

Noen hater FP, og kan ikke få baksnakket det nok. Felles for disse er at de ikke kan det. De fleste sier det lager mye søppelkode, men det er bare når man ikke kan det. Så det er _litt_ viktig å kunne det.

FP er en WYSIWYG editor på lik linje med Dreamweaver og Golive. Du kan bruke DW eller Golive, være på akkurat samme brukernivå, men likevel lage websider som fungerer meget godt i alle nettlesere. Det kan du ikke med FP uten ekstra kunnskaper.

Fp genererer i utgangspunktet en søplete kode, sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bombadilla

FP er en WYSIWYG editor på lik linje med Dreamweaver og Golive. Du kan bruke DW eller Golive, være på akkurat samme brukernivå, men likevel lage websider som fungerer meget godt i alle nettlesere. Det kan du ikke med FP uten ekstra kunnskaper.

Fp genererer i utgangspunktet en søplete kode, sånn er det bare.

En her viste meg nå at en side laget på feil måte er på 400 linjer, og en side laget av en som kan det er på 80 linjer. De ser helt like ut.

Sånn er det bare.

Nettstedet med 110 sider bruker mesteparten av FPs funksjoner og er laget uten å røre kildekoden, kun med menystyrte funksjoner. Det funker utmerket og ble laget på rekordtid. Alle er happy. Tid er penger.

Sånn er det bare.

Siden det er norsk, kan alle ressurser tas i bruk i bedriften, også dama i resepsjonen, som skriver inn tekst. Takket være SPTS.

Sånn er det bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bombadilla

"...De fleste sier det lager mye søppelkode,..."

Ja - nettopp.

Du oppnår én eneste ting: At sidene kun fungerer 100 % med Windows og Explorer.

Nå spurte jeg alle nedover, og ingen har fått tilbakemeldinger om at ting ikke virker. Det betyr rett og slett at ting virker så bra som det er nødvendig. Ingen kjenner noen som bruker noe annet enn IE av de som skal ha tilgang til sidene og bruke dem. Hva 13-åringer i Hammerfest bruker spiller ingen rolle. Ca 300 er innpå sidene hver dag, og kjeftamentet er ganske aktivt på dem, så da ville det blitt hørt. Det er meget viktig at det virker for dem.

Sånn er det bare.

Windows 2000 serveren er litt treg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spurte jeg alle nedover, og ingen har fått tilbakemeldinger om at ting ikke virker. Det betyr rett og slett at ting virker så bra som det er nødvendig. Ingen kjenner noen som bruker noe annet enn IE av de som skal ha tilgang til sidene og bruke dem. Hva 13-åringer i Hammerfest bruker spiller ingen rolle. Ca 300 er innpå sidene hver dag, og kjeftamentet er ganske aktivt på dem, så da ville det blitt hørt. Det er meget viktig at det virker for dem.

Sånn er det bare.

Windows 2000 serveren er litt treg da.

Du begår en av de største synder som er mulig på nettet.

Nettopp å utelukke mennesker som ikke passer inn i din snevre verden.

Du sier du har 300 sidevininger/dag - det tilsvarer 9.000 sidevisninger/mnd.

Det er din lille lukkede verden.

Min verden er 7.000.000 sidevisninger/mnd eller i overkant av 230.000 sidevisninger/dag.

Det er min åpne verden.

Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bombadilla

Du begår en av de største synder som er mulig på nettet.

Nettopp å utelukke mennesker som ikke passer inn i din snevre verden.

Du sier du har 300 sidevininger/dag - det tilsvarer 9.000 sidevisninger/mnd.

Det er din lille lukkede verden.

Min verden er 7.000.000 sidevisninger/mnd eller i overkant av 230.000 sidevisninger/dag.

Det er min åpne verden.

Sånn er det bare.

300 unike og 10-12000 sidevisninger, det er mye blaing på/i sidene.

Når 15 personer bruker samme verktøy og sier at dette er bra for oss, og de tjener penger nok, så er det bra for dem. Det er ikke dermed utelukket noe som helst, de andre får gjøre som de vil.

Når man bruker verktøy som beviselig minker timeverkene til ferdigstilling med 50% og resultatet blir 95% bra, så er det beviselig meget god butikk. OG: "never change a winning horse" man bytter ikke verktøy fordi noen utenfra er religiøst overbevist at noe annet er bedre. Da må det beviser til, og ingen har omvendt oss enda. Økonomi må komme foran alt, vi leker ikke butikk.

Vi lever nok i to ulike verdener, men det spiller ingen rolle for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spurte jeg alle nedover, og ingen har fått tilbakemeldinger om at ting ikke virker. Det betyr rett og slett at ting virker så bra som det er nødvendig. Ingen kjenner noen som bruker noe annet enn IE av de som skal ha tilgang til sidene og bruke dem. Hva 13-åringer i Hammerfest bruker spiller ingen rolle. Ca 300 er innpå sidene hver dag, og kjeftamentet er ganske aktivt på dem, så da ville det blitt hørt. Det er meget viktig at det virker for dem.

Sånn er det bare.

Windows 2000 serveren er litt treg da.

"Ingen kjenner noen som bruker noe annet enn IE av de som skal ha tilgang til sidene og bruke dem. Hva 13-åringer i Hammerfest bruker spiller ingen rolle."

Det er bare amatører som tenker som du gjør - og som jeg har sagt tidligere: det er ikke no galt med amatører, men du utelukker en hel del mennsker fra siden din - også meg som bruker Opera, samboeren min som bruker Opera - en hel del mennsker her på DOL som bruker Opera.

Det er bare amatører som synes det er greit. Profesjonelle jobber helt anderledes - de lager løsninger som passer ALLE plattformer, ALLE nettlesere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En her viste meg nå at en side laget på feil måte er på 400 linjer, og en side laget av en som kan det er på 80 linjer. De ser helt like ut.

Sånn er det bare.

Nettstedet med 110 sider bruker mesteparten av FPs funksjoner og er laget uten å røre kildekoden, kun med menystyrte funksjoner. Det funker utmerket og ble laget på rekordtid. Alle er happy. Tid er penger.

Sånn er det bare.

Siden det er norsk, kan alle ressurser tas i bruk i bedriften, også dama i resepsjonen, som skriver inn tekst. Takket være SPTS.

Sånn er det bare :)

Tid er penger, det er sant. Men det er da ikke slik at de som bruker Dreamweaver bruker veldig lang tid i forhold til de som bruker FP :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 unike og 10-12000 sidevisninger, det er mye blaing på/i sidene.

Når 15 personer bruker samme verktøy og sier at dette er bra for oss, og de tjener penger nok, så er det bra for dem. Det er ikke dermed utelukket noe som helst, de andre får gjøre som de vil.

Når man bruker verktøy som beviselig minker timeverkene til ferdigstilling med 50% og resultatet blir 95% bra, så er det beviselig meget god butikk. OG: "never change a winning horse" man bytter ikke verktøy fordi noen utenfra er religiøst overbevist at noe annet er bedre. Da må det beviser til, og ingen har omvendt oss enda. Økonomi må komme foran alt, vi leker ikke butikk.

Vi lever nok i to ulike verdener, men det spiller ingen rolle for oss.

Det skulle vel ikke være Ulv som er kledd i nye fåreklær, dette her :)

Jeg kjenner bare en som forsvarer FP lidenskapelig, og det er ulven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...