Gå til innhold

Er du misunnelig? En drift sterkere enn kjønnsdriften


Gjest Bombadilla

Anbefalte innlegg

Gjest Bombadilla

Ville du gitt bort ti FLAX-lodd?

Klarer du å ærlig å gratulere en venn som har vunnet 2 mill i LOTTO?

Hvis du har lang utdannelse og ikke klarer å tjene penger, men naboen som bare har folkeskolen klarer å tjene seg rik på å jukse i det faget du har utdannet deg til, klarer du å ta h*n i hånda og gratulere ærlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Ville du gitt bort ti FLAX-lodd?"

Hvorfor i helvete skal jeg gi bort ti flaxlodd?

"Klarer du å ærlig å gratulere en venn som har vunnet 2 mill i LOTTO?"

Bare spørsmålte sier vel noe om deg. Jupp, selvagt ville jeg gratulert.

"Hvis du har lang utdannelse og ikke klarer å tjene penger, men naboen som bare har folkeskolen klarer å tjene seg rik på å jukse i det faget du har utdannet deg til, klarer du å ta h*n i hånda og gratulere ærlig?"

Selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ville du gitt bort ti FLAX-lodd?"

Hvorfor i helvete skal jeg gi bort ti flaxlodd?

"Klarer du å ærlig å gratulere en venn som har vunnet 2 mill i LOTTO?"

Bare spørsmålte sier vel noe om deg. Jupp, selvagt ville jeg gratulert.

"Hvis du har lang utdannelse og ikke klarer å tjene penger, men naboen som bare har folkeskolen klarer å tjene seg rik på å jukse i det faget du har utdannet deg til, klarer du å ta h*n i hånda og gratulere ærlig?"

Selvsagt.

"Ville du gitt bort ti FLAX-lodd?"

Og så ærlig gratulere uten misunnelse hvis vedk. vant 250.000 kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ville du gitt bort ti FLAX-lodd?"

Og så ærlig gratulere uten misunnelse hvis vedk. vant 250.000 kr?

Jeg ville som sagt ikke gitt bort 10 flaxlodd. Hvorfor i helvete skulle jeg gjøre noe så dumt?

Koster ikke et flaxlodd 20 kroner? Det er 200 kroner for sannsynligvis ingenting. Da kjøper jeg heller en gave om vi snakker om en bursdag.

Personlig ville i hvert fall ikke jeg likt å få 10 flaxlodd som gave når jeg f.eks. fylte år. Av to grunner:

1. Man gir da for faen ikke bort lodd i bursdagsgave!

2. Dersom jeg hadde vunnet ville jeg følt meg litt skyldig mot den som hadde gitt meg loddene, og jeg hadde følt meg i en presset situasjon i forhold til å dele gevinsten. Jeg hadde nok følt det hadde vært forventet av meg.

Derfor ville jeg heller ikke gitt bort lodd. Jeg gir tross alt ikke bort noe jeg ikke ville blitt glad for å få selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Soleklart ja på to siste, men flaxlodd gir jeg bare som extragave til jul til folk jeg vet ville dele en eventuell stor premie med meg;o)

Og det innskrenker seg til mutter&brutter, sånn stort sett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soleklart ja på to siste, men flaxlodd gir jeg bare som extragave til jul til folk jeg vet ville dele en eventuell stor premie med meg;o)

Og det innskrenker seg til mutter&brutter, sånn stort sett..

Det betyr at du ikke er helt fri for den ultimate misunnelsen?

Å se en annen vinne 250000 på et lodd du ga bort, ville utløse hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Det betyr at du ikke er helt fri for den ultimate misunnelsen?

Å se en annen vinne 250000 på et lodd du ga bort, ville utløse hva?

Det hadde jævli kjipt det, bedre er jeg ikke.;o)

Jeg ga bort ett til en dorf som står på julegavelisten min, bare fordi mødrene våre kjenner hverandre, han vant 5000. Det var surt, jeg unnet han 500, max.. Sånn er det bare, og nå kjører jeg flaxforbud til annet enn pure slekta..

*kjip*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jævli kjipt det, bedre er jeg ikke.;o)

Jeg ga bort ett til en dorf som står på julegavelisten min, bare fordi mødrene våre kjenner hverandre, han vant 5000. Det var surt, jeg unnet han 500, max.. Sånn er det bare, og nå kjører jeg flaxforbud til annet enn pure slekta..

*kjip*

Det er helt normalt. Man skulle selvsagt ønske man hadde beholdt loddet selv når det går ut i gevinst, ergo blir det litt meningsløst å gi bort lodd når man kan risikere å angre på det.

Det jeg egentlig lurer litt på er hva mannen mener med "En drift sterkere enn kjønnsdriften?".

Hvor i helvete kommer kjønnsdriften inn i bildet her?

Velvel, noen er vel kontinuerlig fulle når de skriver innlegg en lørdagskveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Det er helt normalt. Man skulle selvsagt ønske man hadde beholdt loddet selv når det går ut i gevinst, ergo blir det litt meningsløst å gi bort lodd når man kan risikere å angre på det.

Det jeg egentlig lurer litt på er hva mannen mener med "En drift sterkere enn kjønnsdriften?".

Hvor i helvete kommer kjønnsdriften inn i bildet her?

Velvel, noen er vel kontinuerlig fulle når de skriver innlegg en lørdagskveld...

Jeg synes også overskrift&problemstilling var litt søkt..

Dessuten er jeg inne på tanken om sat det er en vi vet av under et annet nick, men det er jo mulig stilen bare ligner..?

Skjønner du hva jeg tror, eller er jeg helt på jordet?;)

Det er selvsagt mulig jeg er her ALT for mye, siden jeg i det hele tatt tenker det altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også overskrift&problemstilling var litt søkt..

Dessuten er jeg inne på tanken om sat det er en vi vet av under et annet nick, men det er jo mulig stilen bare ligner..?

Skjønner du hva jeg tror, eller er jeg helt på jordet?;)

Det er selvsagt mulig jeg er her ALT for mye, siden jeg i det hele tatt tenker det altså..

"Dessuten er jeg inne på tanken om sat det er en vi vet av under et annet nick, men det er jo mulig stilen bare ligner..?"

Du har rett. Jeg tenkte det samme selv. Både denne fyren og skapningen som nå svarer i denne tråden, samt en hel rekke andre tråder under nye nick hele tiden, er nettopp Ulv.

Jeg ville veddet en tusenlapp på det om det lot seg bevise, og jeg vedder ikke tusenlapper sånn uten videre.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

"Dessuten er jeg inne på tanken om sat det er en vi vet av under et annet nick, men det er jo mulig stilen bare ligner..?"

Du har rett. Jeg tenkte det samme selv. Både denne fyren og skapningen som nå svarer i denne tråden, samt en hel rekke andre tråder under nye nick hele tiden, er nettopp Ulv.

Jeg ville veddet en tusenlapp på det om det lot seg bevise, og jeg vedder ikke tusenlapper sånn uten videre.

:)

Da er det ikke bare meg, godt å høre..Det er i hvertfall tre nick, to i denne tråden og et til, som jeg er overbevist om at er Ulv..

Jeg hadde også vedda mye, men denslags lar seg jo ikke bevise, så det er fåfengt å satse på..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ikke bare meg, godt å høre..Det er i hvertfall tre nick, to i denne tråden og et til, som jeg er overbevist om at er Ulv..

Jeg hadde også vedda mye, men denslags lar seg jo ikke bevise, så det er fåfengt å satse på..:o)

Det er jo bare for dumt. Man klarer faktisk ikke å gjøre om skrivestilen sin sånn uten videre, og en som har skrevet så til de grader mye her som det han har gjort vil alltid bli avslørt.

Det blir som om jeg skulle melde min avgang og komme tilbake med nicket BenDover og skrevet like mye som jeg nå gjør.

Jeg ville blitt avslørt umiddelbart av dere som har vært her en stund.

Velvel, som sagt; siden det ikke lar seg bevise får vi begge heller framstå som "paranoide" og psykopater. Bare vent, det kommer nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Det er jo bare for dumt. Man klarer faktisk ikke å gjøre om skrivestilen sin sånn uten videre, og en som har skrevet så til de grader mye her som det han har gjort vil alltid bli avslørt.

Det blir som om jeg skulle melde min avgang og komme tilbake med nicket BenDover og skrevet like mye som jeg nå gjør.

Jeg ville blitt avslørt umiddelbart av dere som har vært her en stund.

Velvel, som sagt; siden det ikke lar seg bevise får vi begge heller framstå som "paranoide" og psykopater. Bare vent, det kommer nok :)

Garantert! Jeg er igrunnen overasket over at den ikke har kommet allerede etter første innlegg inneholdene spekulasjoner..Da gjerne av et annet "ukjent" nick,da så klart..

Spesielt påfallende synes jeg det blir når man skriver tåredryppende avskjedstaler først, for å retunere etter nøyaktig en halvdag..

Jeg tipper folk ville tatt de fleste her(som skriver mye), på skrivestil, implisitte holdninger o.l, også meg.

Jeg skjønner ikke at han ikke skjønner det! Dette blir bare for dumt...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert! Jeg er igrunnen overasket over at den ikke har kommet allerede etter første innlegg inneholdene spekulasjoner..Da gjerne av et annet "ukjent" nick,da så klart..

Spesielt påfallende synes jeg det blir når man skriver tåredryppende avskjedstaler først, for å retunere etter nøyaktig en halvdag..

Jeg tipper folk ville tatt de fleste her(som skriver mye), på skrivestil, implisitte holdninger o.l, også meg.

Jeg skjønner ikke at han ikke skjønner det! Dette blir bare for dumt...:)

Ja, jeg synes jo det virker noe søkt å syte ut et avskjedsinnlegg fordi han ble beskyldt for nettopp å syte, og bedre blir det ikke når han åpenbart kaster seg på i tråden under andre nick og skriver støtteinnlegg til seg selv, for så å operere med nye nick allerede 30 minutter etter at han har gitt seg.

Merkelig er det også at han ikke ser selv hvor lett han er å kjenne igjen. Det skal tross alt litt til for å ikke kjenne igjen en fyr som har skrevet i snitt 1000 innlegg per dag de siste to årene.

Hyppigheten av nye nick de siste dagene har også økt med noen tusen prosent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke i kveld

Ja, jeg synes jo det virker noe søkt å syte ut et avskjedsinnlegg fordi han ble beskyldt for nettopp å syte, og bedre blir det ikke når han åpenbart kaster seg på i tråden under andre nick og skriver støtteinnlegg til seg selv, for så å operere med nye nick allerede 30 minutter etter at han har gitt seg.

Merkelig er det også at han ikke ser selv hvor lett han er å kjenne igjen. Det skal tross alt litt til for å ikke kjenne igjen en fyr som har skrevet i snitt 1000 innlegg per dag de siste to årene.

Hyppigheten av nye nick de siste dagene har også økt med noen tusen prosent :)

Fy fader for noen intrigemakere. Det er en liten inntørka og eller klissete gruppe som hersker her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader for noen intrigemakere. Det er en liten inntørka og eller klissete gruppe som hersker her.

Jeg og laguna driver egentlig en intern valgkampkampanje her, om å sammen overta tronen på dol.

Du har avslørt oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Ja, jeg synes jo det virker noe søkt å syte ut et avskjedsinnlegg fordi han ble beskyldt for nettopp å syte, og bedre blir det ikke når han åpenbart kaster seg på i tråden under andre nick og skriver støtteinnlegg til seg selv, for så å operere med nye nick allerede 30 minutter etter at han har gitt seg.

Merkelig er det også at han ikke ser selv hvor lett han er å kjenne igjen. Det skal tross alt litt til for å ikke kjenne igjen en fyr som har skrevet i snitt 1000 innlegg per dag de siste to årene.

Hyppigheten av nye nick de siste dagene har også økt med noen tusen prosent :)

Hehehe, nemlig..

Men altså, enten sitter noen nå å pønsker på et knusende svar, eller så har vi ikke blitt oppdaget enda..;)

Dette må da helt utvilsomt være såkalte "personfokuserte innlegg"..?

Er ikke det en av dols syv dødssynder?

Jeg personlig er litt for..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg og laguna driver egentlig en intern valgkampkampanje her, om å sammen overta tronen på dol.

Du har avslørt oss.

Jepp, sånn er det:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, nemlig..

Men altså, enten sitter noen nå å pønsker på et knusende svar, eller så har vi ikke blitt oppdaget enda..;)

Dette må da helt utvilsomt være såkalte "personfokuserte innlegg"..?

Er ikke det en av dols syv dødssynder?

Jeg personlig er litt for..:o)

Jupp, dette er nummeret før personsjikane.

Men her går det igjen på hvem man faktisk sjikanerer, og Ulv er en fyr som overhodet ikke er noe bedre selv, så han fortjener ikke annet.

Er man med på leken så får man tåle steken, selv om det er åpenbart at skapningen ikke gjør det. Altså tåler steken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...