Gå til innhold

Dypt Fortvilet!! (Arochnophobia........)


BettyBlue

Anbefalte innlegg

Pikkfaen!!!!!

Jeg er virkelig forvila!

Annen hver kveld treffer jeg en KJEMPE-EDDERKOPP i mitt eget kjære hjem! De elsker å være i oppvask-kummen, men nå stod det en på veggen utenfor kjøkkenet. Jeg skulle på badet og pusse tennene bare!

Svær....! Så innmari grusomt svær!!! De er brune og ca 5-7 cm i diameter. Selve kroppen er 1-2 cm lang og 0,5 - 1 cm bred.

Også så rask den var.....Hikst.

Men jeg kunne ikke bare stå og se på den! Noe måtte gjøres, og jeg var alene hjemme. Jeg har sluttet å støvsuge dem opp. Det har jeg skjønt (bl.a blitt frarådet her på DOL) at de kommer jo ut igjen, ut fra støvsugern.

Så jeg kastet først "Familiens Lovbok" (feit!) på den - traff ikke men den datt ned fra veggen. Så kom "American Dictionary" med sine 2-3 kilo og moste King Eddie. Den er dævv nå.

Jeg blir så inn i hampen redd og sint og lei meg på en gang! Hvorfor må de komme til meg!!? Hvorfor i huleste kan ikke katta utrydde dem!!?? Det har vært ca 20 stk av dem siste mnd! Det er MYE!!!!!!!!

Hjertet mitt hamrer fortsatt!

Bekymret, fortvilet;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HØR HER.

Du kan støvsufe de.

De kommer IKKE ut igjen.

Det er en lukke mekanisme inne støvsugeren.

Min mann har støvsuget en hel bie koloni.Og de kom aldri ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff å uff...

Jeg vet hvordan du har det. Bodde et sted med slike beist en gang jeg og.

Vanlig norsk husedderkopp blir denne størrelsen - desverre - når forholdene er bra.

Støvsug ofte og vask gulvene med godlukt.

Bli kvitt mørke kroker du måtte ha i huset.

Tett store sprekker hvor de kan komme inn.

Kjøp "Spider Stop" - lukter ikke ille - og spray dette rundt hvor de kan komme inn.

Lykke til, føler virkelig med deg.

Hilsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg. Jeg brant en svær en jævel i dag med en sprayboks og en lighter. Ja, jeg får faktisk gåsehud mens jeg skriver dette.... æsj :(

Du er et ekte mannfolk! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff... Føler med deg.

Har heldigvis ikke problemer med edderkopper her jeg bor, men har hatt masse flyvende stankelbein, noe jeg syns er nesten like jævlig. Jeg støvsuger de opp, og setter støvsugeren på verdandaen, og der står den i minst et døgn eller tre.

Godt jeg skal flytte sammen med en som kan ta de stygge jævlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at dyret nå er avlivet!

Ellers så takker mannen min og jeg deg for ypperlig underholdning! Noen kan det å skrive så man ser situasjonen foran seg. American Dictionary må jo ha vært usedvanlig velegnet til avlivning av et så stort dyr!

Det finnes visstnok forøvrig kurs hvor man kan bli desensitivert i forhold til edderkoppfobi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et enkelt, men godt råd, fra en i samme situasjon:

kjøp deg noen gode, gammeldagse fluesmekkere! Jeg har 5-6 stk. plassert rundt omkring i huset, og de er effektive på - ja - fluer, veps og OGSÅ edderkopper. Cluet er at du ganske sikkert dreper edderkoppen på første forsøk, noe som tross alt er å foretrekke, når man først MÅ forholde seg til situasjonen...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et enkelt, men godt råd, fra en i samme situasjon:

kjøp deg noen gode, gammeldagse fluesmekkere! Jeg har 5-6 stk. plassert rundt omkring i huset, og de er effektive på - ja - fluer, veps og OGSÅ edderkopper. Cluet er at du ganske sikkert dreper edderkoppen på første forsøk, noe som tross alt er å foretrekke, når man først MÅ forholde seg til situasjonen...

Lykke til!

Æææsj! De er såpass store at det blir ganske mye motstand med en fluesmekker. Jeg syns det er bedre med murstein eller tung bok....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at dyret nå er avlivet!

Ellers så takker mannen min og jeg deg for ypperlig underholdning! Noen kan det å skrive så man ser situasjonen foran seg. American Dictionary må jo ha vært usedvanlig velegnet til avlivning av et så stort dyr!

Det finnes visstnok forøvrig kurs hvor man kan bli desensitivert i forhold til edderkoppfobi...

Jeg møter jo frykten flere ganger i uka, så det er vel den beste kur mot fobier.

Jeg går ufrivillig gratiskurs hjemme hos meg selv.

Noen som vil komme og delta????? Gratis altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff... Føler med deg.

Har heldigvis ikke problemer med edderkopper her jeg bor, men har hatt masse flyvende stankelbein, noe jeg syns er nesten like jævlig. Jeg støvsuger de opp, og setter støvsugeren på verdandaen, og der står den i minst et døgn eller tre.

Godt jeg skal flytte sammen med en som kan ta de stygge jævlene.

Flyvende stankelben er nesten bare søte. Jeg fins ikke redd dem.

Og katten min syns de er dritgode på smak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring meg neste gang du finner en edderkopp, så skal jeg bære den ut så du ikke skader den...

;-)

En dyrevenn?

Det verste er at når de er så svære, så får de på en måte mer sjel! Derfor syns jeg veldig synd på dem når jeg må mose/støvsuge/spyle ned den store edderkoppen.

Ja, jeg er jo dyrevenn jeg også. Med frykt for store edderkopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krev husleie! Da blir du nok snart kvitt dem.

Jeg tror ikke de har noen fast jobb, dvs inntekt.

Mulig de får hjelp av sosialkontoret - men jeg syns godt at de kan bli uteliggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff å uff...

Jeg vet hvordan du har det. Bodde et sted med slike beist en gang jeg og.

Vanlig norsk husedderkopp blir denne størrelsen - desverre - når forholdene er bra.

Støvsug ofte og vask gulvene med godlukt.

Bli kvitt mørke kroker du måtte ha i huset.

Tett store sprekker hvor de kan komme inn.

Kjøp "Spider Stop" - lukter ikke ille - og spray dette rundt hvor de kan komme inn.

Lykke til, føler virkelig med deg.

Hilsen...

Spider Stop?????

Finnes det et middel mot edderkopper???

Kanskje jeg nå er reddet!

Hvor kjøper jeg det!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HØR HER.

Du kan støvsufe de.

De kommer IKKE ut igjen.

Det er en lukke mekanisme inne støvsugeren.

Min mann har støvsuget en hel bie koloni.Og de kom aldri ut igjen.

Svært interessant!!!

Hm.

Men edderkoppen er mer intellegent og teknisk drevne enn bier, er de ikke?

Hm.

Er det en lukkemekanisme altså?

Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...