Gå til innhold

Dypt Fortvilet!! (Arochnophobia........)


BettyBlue

Anbefalte innlegg

Er de?

Hm.

Ja de er kjempesnille. Hvis man ikke er flue vel og merke..

Visste du at det er flere giftige edderkopper i Norge, men de er ikke farlige for oss, for de kan ikke bite gjennom huden?

Men du svare ikke; bor du i en kjeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg klipte datra mi og hun sa hun så ut som en geit. Tenk på det du, jeg må sitte ved matbordet sammen med en geit, du har SETT en edderkopp. Hvem har det verst, du eller jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Svær....! Så innmari grusomt svær!!! De er brune og ca 5-7 cm i diameter. Selve kroppen er 1-2 cm lang og 0,5 - 1 cm bred"

Du må være sinnsykt flink med øyemål som klarer å få så nøyaktige mål av en edderkopp som spurter med livet som innsats over oppvaskbenken:-P

For ikke å snakke om hvilken løgndetektor du må være i senga! *flirer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Svær....! Så innmari grusomt svær!!! De er brune og ca 5-7 cm i diameter. Selve kroppen er 1-2 cm lang og 0,5 - 1 cm bred"

Du må være sinnsykt flink med øyemål som klarer å få så nøyaktige mål av en edderkopp som spurter med livet som innsats over oppvaskbenken:-P

For ikke å snakke om hvilken løgndetektor du må være i senga! *flirer*

Du skjønner, den spurter vanligvis ikke. Den pleier å stå helt stille!! Og da står jeg der da, helt lamslått. Og tenker hvor jævlig stor den er. Tar øyemål hver eneste gang. Er god på det ja. Den var i diameter minst like lang som en fyrstikkeske, og de er jo 5 cm lange. Og jeg vet ganske nøyaktig hvor mye 1 cm er, etter geometri, teknisk tegning osv på skolen.

Jo, tro mine øyemål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klipte datra mi og hun sa hun så ut som en geit. Tenk på det du, jeg må sitte ved matbordet sammen med en geit, du har SETT en edderkopp. Hvem har det verst, du eller jeg?

Ta rei en pille 'a. Tror du hun er ei geit!?

Forresten, jeg digger geiter!

Har hun hvitt hår? Spiser hun tobakk? Breker i søvne?

I det minste, ikke gjør noe drastisk (jfr. jeg dreper mine edderkopper).

Dessuten, kan du ikke tynne ut luggen hennes noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja de er kjempesnille. Hvis man ikke er flue vel og merke..

Visste du at det er flere giftige edderkopper i Norge, men de er ikke farlige for oss, for de kan ikke bite gjennom huden?

Men du svare ikke; bor du i en kjeller?

Ja, eller, i en sokkelleilighet. Og det er plomme- og pæretre rett inntil veggen/vinduene. Så idyllisk atte. Også så idyllisk og flott for edderkoppene.

Men det er ikke fuktig her i leiligheten altså. (Eddier liker jo det) Men de skal så absolutt oppi oppvaskkummen - !?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spider Stop?????

Finnes det et middel mot edderkopper???

Kanskje jeg nå er reddet!

Hvor kjøper jeg det!?

Det er - heldigvis - noen år siden jeg var i din situasjon slik at jeg ikke helt husker hvor jeg fikk dette fra.

Men når jeg tenker tilbake så mener jeg at mulighetene er...

1- Jeg fikk beskjed om hvor kjøpe dette gjennom et av de stedene man bestiller spraying av hus...Skadedyrkontroll ?

2- Jeg kjøpte det gjennom en av disse billigkatalogene vi støtt får i postkassa, der de selger alt mellom himmel og jord.

Lei jeg ikke kan sende deg direkte et sted men prøv å ringe rundt og sjekke for det er det jo verdt.

En får en slik spruteflaske og på den står...Wenko. Og spider stop på forskjellige språk.

Og så følger med en flaske med konsentrat som skal blandes ut med vann.

Jeg håper virkelig at du finner ut av dette og får en orden på problemet ditt.

Lykke til.

Hilsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er - heldigvis - noen år siden jeg var i din situasjon slik at jeg ikke helt husker hvor jeg fikk dette fra.

Men når jeg tenker tilbake så mener jeg at mulighetene er...

1- Jeg fikk beskjed om hvor kjøpe dette gjennom et av de stedene man bestiller spraying av hus...Skadedyrkontroll ?

2- Jeg kjøpte det gjennom en av disse billigkatalogene vi støtt får i postkassa, der de selger alt mellom himmel og jord.

Lei jeg ikke kan sende deg direkte et sted men prøv å ringe rundt og sjekke for det er det jo verdt.

En får en slik spruteflaske og på den står...Wenko. Og spider stop på forskjellige språk.

Og så følger med en flaske med konsentrat som skal blandes ut med vann.

Jeg håper virkelig at du finner ut av dette og får en orden på problemet ditt.

Lykke til.

Hilsen...

Takk skal du ha, og takk for medfølelsen!!

(-:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner, den spurter vanligvis ikke. Den pleier å stå helt stille!! Og da står jeg der da, helt lamslått. Og tenker hvor jævlig stor den er. Tar øyemål hver eneste gang. Er god på det ja. Den var i diameter minst like lang som en fyrstikkeske, og de er jo 5 cm lange. Og jeg vet ganske nøyaktig hvor mye 1 cm er, etter geometri, teknisk tegning osv på skolen.

Jo, tro mine øyemål!

Hehe, en gang bodde vi i en kjellerleilighet som vi flyttet inn i september.. og som du ganske riktig har fått med deg nå så er det da også giga-spidere flytter innomhus..

Så jeg har faktisk opplevd slike monstre som du beskriver og de var helt jævlige.

De piler av gårde i en helvetes fart i store flokker (og i alle retninger) og knaser når du tråkker på dem. Jeg stod på en stol, hylte og kommanderte min mindre uredde halvdel til å vise dem vegen ut.

Kan trøste deg med at de roer seg ut i oktober engang når alle har kommet inn i huset...

*sympati*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møter jo frykten flere ganger i uka, så det er vel den beste kur mot fobier.

Jeg går ufrivillig gratiskurs hjemme hos meg selv.

Noen som vil komme og delta????? Gratis altså!

På kurset må du TA på edderkoppene med hendene - du kaster jo bare bøker etter dem, så det gjelder ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, en gang bodde vi i en kjellerleilighet som vi flyttet inn i september.. og som du ganske riktig har fått med deg nå så er det da også giga-spidere flytter innomhus..

Så jeg har faktisk opplevd slike monstre som du beskriver og de var helt jævlige.

De piler av gårde i en helvetes fart i store flokker (og i alle retninger) og knaser når du tråkker på dem. Jeg stod på en stol, hylte og kommanderte min mindre uredde halvdel til å vise dem vegen ut.

Kan trøste deg med at de roer seg ut i oktober engang når alle har kommet inn i huset...

*sympati*

"Kan trøste deg med at de roer seg ut i oktober engang når alle har kommet inn i huset..."

Ja, det blir kjempehyggelig å bli en større familie!

:-I

En gang uti oktober! *grynt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På kurset må du TA på edderkoppene med hendene - du kaster jo bare bøker etter dem, så det gjelder ikke...

TA PÅ EDDERKOPPEN????????

:-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...