Kamilla Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Hei! Sønnen min har fått en kraftig lungebetennelse, og må være hjemme hvertfall første del av uken som kommer. Jeg selv er sykemeldt med bekkenløsning. Samboeren min er ikke barnets far, men skulle dog da vært hjemme disse dagene for å hjelpe til, da jeg har vanskelig for å komme meg frem til tider. Men, arbeidsgiveren til min samboer er litt tverr der, så hva slags rettigheter har han? Må han få en legeerklæring på at barne er sykt? Og vise min sykemelding? Eller skal det holde at han bare gir en muntlig beskjed? Eller har han i det hele tatt 0 rettigheter til å være hjemme med sykt barn?? På forhånd takk for svar!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/119597-sykt-barn-rettigheter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Jeg tror faktisk den retten til sykt barn-dager er forbeholdt ens egne barn og barnas egne foreldre...ikke andres unger. Ikke for å være tverr, men slik fungerer det faktisk. Dersom du og mannen giftet dere, og han f.eks. adopterte barnet, ville det stilt seg annerledes. Det er nok slett ikke for å være vanskelig arbeidsgiveren hans sier nei, men rett og slett fordi det er en grunn til det. De vil vel ikke gi han fri for å passe et barn hvis mor han "tilfeldigvis" bor sammen med. Ikke bli fornærmet nå.. men slik er det. Folk flytter ut og inn og blir samboere i hytt og gevær i dag, så kanskje det er en fornuftig regel at man ikke brått får en haug "sykt-barn-dager" hver gang man treffer på en kvinne med barn fra før...? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/119597-sykt-barn-rettigheter/#findComment-723649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamilla Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 Jeg tror faktisk den retten til sykt barn-dager er forbeholdt ens egne barn og barnas egne foreldre...ikke andres unger. Ikke for å være tverr, men slik fungerer det faktisk. Dersom du og mannen giftet dere, og han f.eks. adopterte barnet, ville det stilt seg annerledes. Det er nok slett ikke for å være vanskelig arbeidsgiveren hans sier nei, men rett og slett fordi det er en grunn til det. De vil vel ikke gi han fri for å passe et barn hvis mor han "tilfeldigvis" bor sammen med. Ikke bli fornærmet nå.. men slik er det. Folk flytter ut og inn og blir samboere i hytt og gevær i dag, så kanskje det er en fornuftig regel at man ikke brått får en haug "sykt-barn-dager" hver gang man treffer på en kvinne med barn fra før...? Nei, hvorfor skulle jeg bli fornærmet? Jeg vet jo ikke hvordan regelen er, og det var derfor jeg spurte Men, det var jo ikke snakk om fri da. Det er jo en veldig reel grunn. En ting om jeg selv ikke hadde vært sykemeldt, da hadde det jo ikke vært spørsmål en gang. Men, om det er sånn, så får vi finne på noe annet, for hjelp trenger jeg nå.... Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/119597-sykt-barn-rettigheter/#findComment-723652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ino Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Jeg tror faktisk den retten til sykt barn-dager er forbeholdt ens egne barn og barnas egne foreldre...ikke andres unger. Ikke for å være tverr, men slik fungerer det faktisk. Dersom du og mannen giftet dere, og han f.eks. adopterte barnet, ville det stilt seg annerledes. Det er nok slett ikke for å være vanskelig arbeidsgiveren hans sier nei, men rett og slett fordi det er en grunn til det. De vil vel ikke gi han fri for å passe et barn hvis mor han "tilfeldigvis" bor sammen med. Ikke bli fornærmet nå.. men slik er det. Folk flytter ut og inn og blir samboere i hytt og gevær i dag, så kanskje det er en fornuftig regel at man ikke brått får en haug "sykt-barn-dager" hver gang man treffer på en kvinne med barn fra før...? bare en liten kommentar.... Når de gifter seg overtar ny mann 1/2 parten av disse dagene, men han trenger ikke adoptere først. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/119597-sykt-barn-rettigheter/#findComment-723923 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.